r.

Jak budować Elise? Poznaj dwie drogi!

Ogromny skok ilości wygranych spowodował, że coraz więcej graczy interesuje się Elise. To oczywiście doprowadziło do dyskusji na temat najlepszego buildu dla niej. Spójrzmy więc na dwa najbardziej efektywne sposoby oraz ich zastosowania. 

O tym, dlaczego Elise wróciła do łask i jakie są jej mocne strony, przeczytacie tutaj!

 

Bitwa toczy się oczywiście między Elise-tankiem a Elise-carry. Oba buildy są poprawne i wybierając jeden z nich, powinieneś dostosować się do potrzeb swojej drużyny. Zacznijmy jednak od runek i masterek, których używasz w obu przypadkach.

Runy

  • greater-mark-of-magic-penetration 9x Znak przebicia odporności – Elise posiada wysokie obrażenia podstawowe, ale słabo się skaluje. To pomoże Ci ominąć podstawową odporność.
  • armor9x Pieczęć Pancerza – Tak to bywa u junglerów. Na początku campy są silne, a ta runa pomaga je przetrwać.
  • greater-glyph-of-scaling-magic-resist9x Glif Skalowania Odporności na Magię – Pomaga nam skalować odporność później, bo wtedy liczy się bardziej. Zamiast skalowania, weź normalną, jeśli grasz przeciwko drużynie ze snowballującą AP postacią, która może przejąć grę.
  • greater-quintessence-of-ability-power3x Esencja Mocy Umiejętności – Szybciej czyścimy jungle i trochę lepsze ganki około 3lvla.

 

Masterki


21/9/0 – Przede wszystkim przebicie odporności i standardowa dla junglerów defensywa. Dodatkowe punkty w AD przydają się w formie pająka przy użyciu W.

 


Carry Elise Build

Smite & Ulepszenie

Jako AP Elise chcesz fioletowego lub niebieskiego Smite’a.

 

  • Smite_Blue Niebieski pomaga Ci w gankach i dodaje obrażeń, a tym samym – wczesnych zabójstw. Łatwiej także trafić [E].

 

 

  • Smite_Purple Fioletowy pomaga Ci szybciej czyścić campy w jungli i wyjść z niej wcześniej, by nakładać presję na mapie. Kokon Elise jest niesamowicie silny, ponieważ trwa aż 1.6 sekundy na pierwszej randze, więc jeden punkt w każdą umiejętność i poprawne ich użycie właściwie gwarantuje Ci zabójstwo, a przynajmniej spalonego Flasha. Fioletowy Smite sprawia, że szybciej jesteś na linii.

 

  • Runiczna_Glewia_przedmiot Chcesz oczywiście dokupić Runiczną Glewię (Runeglaive). Pomoże Ci snowballować przewagę, przyspiesza czyszczenie campów i daje zaskakująco dużo obrażeń w formie pająka. Co więcej, skraca także CD, a więc częściej dostępny jest Kokon.

 

Buty

 

  • Sorcerer's_Shoes_item Obuwie Maga. Przebicie odporności jest niesamowicie efektywne na Elise ze względu na wysokie podstawowe obrażenia i małe skalowanie.

 

 

Najważniejsze przedmioty

 

  • Haunting_Guise_item Nawiedzona Maska. Przebicie odporności, zdrowie i AP za 1500 golda? O, poproszę. Nie przejmujcie się jednak ulepszaniem do Liandry zbyt wcześnie, bo NM jest i tak silna. Dzięki niej, butom i runkom masz 38 przebicia odporności w mid-game. To z kolei oznacza, że większość kruchych postaci (a zwłaszcza miderzy) nie ma prawie żadnej odporności na Twoje ataki. Pysznie. Dodaj do tego swoje wysokie bazowe statystyki, a wyjdzie Ci fenomenalny dmg. Zakładając, że przeciwnik ma 40 odporności na magię (MR), jesteś blisko zadawania nieuchronnych obrażeń (true dmg).

 

  • Abyssal_Scepter_item (1) Berło Otchłani. Ludzie naprawdę nie doceniają tego przedmiotu. To nie przebicie odporności, tylko redukcja odporności. To oznacza, że nie tylko Ty zadajesz swojemu celowi więcej obrażeń, ale także cała Twoja drużyna! Nie lekceważ podstawowych obrażeń niektórych supportów i tanków. Poza tym, to piękny item na obecną metę, ponieważ znowu królują silni bohaterowie AP.

 

  • Rylai's_Crystal_Scepter_item Rylai. Mnóstwo zdrowia i przydatności. Łatwiej trafić kokonem, pozwala Ci przykleić się do ofiary. Poza tym świetnie działa z Liandry.

 

Zamienne

Od tej pory zaczynają się sytuacyjne przedmioty, które dobierasz wedle swoich preferencji.

  • zhonya Zhonya. Jeśli grasz przeciwko mocnym efektom kontroli tłumu lub AD zabójcom.

 

  • Randuin's_Omen_itemMro ne_Serce_przedmiot Mroźne Serce lub Omen Randuina przeciwko nafeedowanemu ADC.

 

  • Void_Staff_item Kostur Pustki. Procentowe przebicie odporności od niedawna liczone jest przed zwykłym, więc z tym przedmiotem przebijasz się przez dużo więcej odporności niż kiedyś (jeszcze niedawno liczono to na odwrót). Wychodzi mnóstwo obrażeń, ale brałabym to tylko w przypadku naprawdę tankowatych przeciwników albo Aegis u nich.

 

 

Udręka_Liandry'ego_przedmiotPamiętaj też o dokończeniu Liandry, jeśli zaczną kupować dużo itemów na HP!

 


Tank Elise Build

 

 Smite & Ulepszenie

Jako tank Elise najlepiej brać niebieskiego lub czerwonego Smite’a.

 

  • Smite_Blue Niebieski, tak jak wcześniej mówiłam, jest przydatny (patrz wyżej, dlaczego!), ale…

 

  • Smite_Red Nieuchronne obrażenia i redukcja tych otrzymywanych zapewniane przez czerwony smite są świetne. Zwłaszcza, jeśli planujesz (a jako tank planujesz!) być na froncie swojej drużyny.

 

  • ulepszenie żar Żar (Cinderhulk) jest lepszym wyborem niż Runiczna Glewia w tym przypadku. Mnóstwo zdrowia, łatwiejsze tower dive (łapanie przeciwnika pod jego wieżą) oraz spokojne pochłanianie obrażeń od drużyny przeciwnej, gdy Twoi carry są bezpieczni i ich zabijają – chociaż pamiętaj, że Ty także zadajesz niezły dmg!

Boots

  • Sorcerer's_Shoes_item Zazwyczaj to nadal będzie Obuwie Maga, bo przebicie odporności jest aż tak dobre na Elizzz.

 

  • Ninja_Tabi_itemMercury's_Treads_item Możesz rozważyć Tabi lub Obuwie Merkurego, zależnie od kompozycji przeciwnej drużyny. Jeśli mają bardzo dużo kontroli tłumu – nad Merkurym myśl dwa razy.

 

Najważniejsze przedmioty

  • Haunting_Guise_item Nawiedzona Maska. Przebicie odporności! Wincyj przebicia! W mid-game nikt nie jest dość tankowaty, żeby Ci się oprzeć, a to czyni Cię dość silnym, żeby snowballować wczesną przewagę. Po prostu gankuj swoich carry, spraw, by byli silni, a Ty bądź później tak twardy, jak tylko potrafisz, żeby ich bronić. Do tego przydaje się też Żar (Cinderhulk).

 

  • Mro ne_Serce_przedmiotMroźne Serce. Ma same plusy. Unicestwia prędkość ataku przeciwników, daje Ci mnóstwo CDR, dodaje many (chociaż jej aż tak nie potrzebujesz) i mnóstwo pancerza. A co najlepsze – bardzo łatwo i szybko się je buduje. Zazwyczaj pierwszy kupuję Lodowy Całun, ale przeciwko nafeedowanemu ADC (lub dla pasywa Broń Biała) weź najpierw Zbroję Strażnika.

 

 

Zamienne

 

  • Abyssal_Scepter_item (1) Berło Otchłani prawdopodobnie jest najlepszym wyborem, jeśli Twoja drużyna ma dużo AP i chcesz im pomóc.

 

  • Spirit_Visage_itemcalun banshee Jeśli przeciwnicy mają dużo AP, a Twoja drużyna skupia się na AD, spróbuj Banshee lub Oblicza Ducha.

 

  • Egida_Legionu_przedmiot Twoja drużyna nie buduje odporności na magię pomimo obrażeń AP od oponentów? Egida Legionu spieszy z pomocą. Zresztą często będziesz chciał mieć jedną w swojej drużynie – nie zawsze, ale często.

 

  • Kolczasta_Kolczuga_przedmiot Czasem przeciwnicy mają jednego AP Carry, którego możecie szybko zabić, a poza tym są w całości AD – w takiej sytuacji najlepszym wyborem jest Kolczasta Kolczuga.

 

  • Jeśli chodzi o Twój finałowy przedmiot, musisz przeanalizować sytuację i zdecydować, co przyniesie Twojej drużynie najwięcej korzyści. 
    • Void_Staff_item Jeśli musisz wziąć sprawy w swoje ręce i zadawać więcej obrażeń – Kostur Pustki.
    • Warmog's_Armor_item Warmog, jeśli potrzebujesz więcej HP (zwłaszcza, jeśli masz też Oblicze Ducha).
    • Rylai's_Crystal_Scepter_item Rylai dla świetnego ułatwiającego życie pasywa, dużej ilości HP i zwiększenia obrażeń.

 

Źródło

Jeśli podobał Wam się poradnik dotyczący itemizacji Elise w patchu 5.14, dajcie mi znać, a może w przyszłości zajmiemy się również match-upami oraz zachowaniem w różnych fazach gry!