League of Legends r.

Akali – postać zmieniana średnio co trzy patche. Dlaczego Riot szykuje kolejne poprawki? Możliwe buffy bohaterki

Zmiany w 11 patchach w ciągu półtora roku - a szykują się kolejne. Dlaczego Riot ma taki problem z Akali?

Zobacz też:

Ile zmian dostała już Akali?

Rework Akali został wydany w patchu 8.15, czyli 1 sierpnia 2018 roku.

Od tamtej pory Riot regularnie powraca do balansu bohaterki. Prace nad nią trwają już więc półtora roku (i półtora sezonu). Po aktualizacji postać otrzymała zmiany w 11 patchach na 37 (co oznacza, że twórcy gry zajmowali się bohaterką co około trzy aktualizacje):

  • 9.24,
  • 9.19,
  • 9.18,
  • 9.14 – zwykły patch i hotfix,
  • 9.11,
  • 9.9,
  • 9.5,
  • 9.3,
  • 8.24b,
  • 8.24,
  • 8.22.

Wszystkie zmiany wypisaliśmy na końcu artykułu.

Najwięcej razy – bo aż siedem – zmieniano jej W. Pięciokrotnie modyfikowano jej R, trzykrotnie – Q oraz statystyki podstawowe, dwukrotnie – pasyw oraz E. Jeden raz wprowadzono ogólną zmianę.

Riot szykuje kolejne poprawki – mają one trafić na serwery live w patchu 10.3.

Zmiany Akali
planowane na patch 10.3

Zgodnie z harmonogramem patchów na 2020 rok ma on wyjść na serwery live w środę, 5 lutego 2020 r.

Five Point Strike (Q)

  • [Zmiana dodana w aktualizacji PBE z 23 stycznia] Koszt energii zwiększony z 100/95/90/85/80 do 140/130/120/110/100.

Twilight Shroud (W)

  • [Nowość] Jeśli Akali ma ograniczoną możliwość poruszania się, kiedy znajduje się w chmurze, zostaje ujawniona na czas trwania efektu ograniczającego poruszanie się. Zmiana cofnięta w aktualizacji PBE z 23 stycznia.
  • Akali otrzymuje 20/25/30/35/40% prędkości ruchu w chmurze ⇒ Akali otrzymuje 30/35/40/45/50% wygasającej prędkości ruchu na 2 sekundy (licząc od użycia umiejętności).

Perfect Execution (R)

  • Cel R1: dowolny ⇒ wrogi bohater.
  • Zasięg R1: 625.
  • Odległość dasha R1: 635-675 zależnie od odległości od bohatera.
  • Prędkość dasha R2: 3000 ⇒ 1900. Zmiana cofnięta w aktualizacji PBE z 23 stycznia.

Dlaczego Riot znowu
zmienia Akali?

Meddler wyjaśnił, że celem zmian bohaterki jest uczynienie jej wartościowym pickiem dla przeciętnego gracza. Obecny kształt jej zestawu umiejętności jest ukierunkowany raczej na wysokie MMR i rozgrywki profesjonalne. Jeśli jest on zbalansowany dla graczy z tych środowisk, bardzo słabo prezentuje się w innych.

Riot chce więc wprowadzić zmiany funkcjonalności Akali, by osłabić ją na wysokim poziomie, a później dodać jej siły w innych miejscach – tak aby była zbalansowana na większości poziomów gry, a nie tylko dla niewielkiej grupy graczy z najwyższymi umiejętnościami. Buffy w celu rekompensaty zmian są bardzo prawdopodobne. Najpierw jednak twórcy chcą zająć się jej osłabieniem na wysokim poziomie.

Dotychczasowe zmiany Akali

Podajemy zmiany od reworku bohaterki.

Patch 9.24

Technika Pięciu Cięć (Q)

  • Usunięto obszar trafienia zza Akali.
  • Obrażenia zadawane stworom i potworom na 5. poziomie: 33% dodatkowych obrażeń magicznych ⇒ 25% dodatkowych obrażeń magicznych.

Patch 9.19

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Maksymalne obrażenia drugiego użycia R: 195/420/645 ⇒ 225/450/645.

Patch 9.18

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Usunięto ogłuszenie pierwszego użycia R: Akali nie ogłusza już wrogów na 0,5 sekundy.
  • Maksymalne obrażenia drugiego użycia R: 255/450/645 (+0,9 AP) ⇒ 195/420/645 (+0,9 AP).
  • Cooldown: 120/110/100 sekund ⇒ 160/130/100 sekund.

Patch 9.14

Hotfix 18 lipca 2019 r.:

Statystyki podstawowe

  • Podstawowe zdrowie: 550 ⇒ 575.
  • Podstawowa regeneracja zdrowia: 6 ⇒ 8.

Właściwy patch:

Statystyki podstawowe

  • Odporność na magię: 32,1 ⇒ 37.
  • Przyrost zdrowia: 85 ⇒ 95.

Technika Pięciu Cięć (Q)

  • Skalowanie: 0,5 AP ⇒ 0,6 AP.

Osłona Zmierzchu (W)

  • Ukrycie ⇒ niewidzialność (Akali — a nie tylko jej zarys — jest teraz w pełni ujawniana przez prawdziwe widzenie).
  • Cooldown: 25/22/19/16/13 sekund ⇒ 20 sekund na wszystkich poziomach.
  • Zwrot energii: 40/50/60/70/80 ⇒ 80 na wszystkich poziomach.
  • Czas trwania Osłony Zmierzchu już nie wydłuża się, gdy Akali traci niewidzialność z powodu użycia ataku podstawowego albo umiejętności.

Salto Shurikena (E)

  • Obrażenia shurikena: 70/105/140/175/210 (+0,7 dodatkowego AD) ⇒ 40/70/100/130/160 (+0,35 całkowitego AD).
  • Skalowanie shurikena: 0,5 AP.
  • Obrażenia doskoku: 50/80/110/140/170 (+0,7 dodatkowego AD) ⇒ 40/70/100/130/160 (+0,35 całkowitego AD).
  • Skalowanie doskoku: 0,5 AP.

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Cooldown: 100/85/70 sekund ⇒ 120/110/100 sekund.

Patch 9.11

Piętno Zabójczyni (pasyw)

  • Zwrot energii: 10/20/30 ⇒ 10/15/20.
  • Skalowanie obrażeń: 0,9 dodatkowego AD i 0,7 AP ⇒ 0,6 dodatkowego AD i 0,5 AP.

Patch 9.9

Osłona Zmierzchu (W)

  • Wydłużenie czasu trwania przy wyjściu z ukrycia: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
  • Cooldown: 21/19/17/15/13 sekund ⇒ 25/22/19/16/13 sekund.

Patch 9.5

Piętno Zabójczyni (pasyw)

  • Czas działania przyspieszenia podczas ruchu w kierunku krawędzi pierścienia: 1,25 sekundy ⇒ 2 sekundy.
  • Czas działania przyspieszenia poza pierścieniem: 1,25 sekundy ⇒ 2 sekundy.

Osłona Zmierzchu (W)

  • Akali jest teraz ujawniana przez wieże tylko w zasięgu ich ataku, a nie w zasięgu ich pola wizji.
  • Akali musi teraz wyjść z Osłony i wrócić do niej tylko raz, by przedłużyć jej czas działania o maksymalną wartość, czyli 3 sekundy, zamiast sześć razy przedłużać jej czas trwania o 0,5 sekundy.

Salto Shurikena (E)

  • Obrażenia pierwszego użycia: 60/90/120/150/180 ⇒ 70/105/140/175/210.
  • Obrażenia drugiego użycia: 60/90/120/150/180 ⇒ 50/80/110/140/170.

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Cooldown: 120/100/80 sekund ⇒ 100/85/70 sekund.

Patch 9.3

Statystyki podstawowe

  • Regeneracja zdrowia: 3,5 ⇒ 6.

Technika Pięciu Cięć (Q)

  • Akali nie leczy się już o 5/10/15/20/25 (+0,2/0,25/0,3/0,35/0,4 całkowitego AD) (+0,2/0,25/0,3/0,35/0,4 AP), jeżeli Technika Pięciu Cięć trafi co najmniej jednego wroga, kiedy zostanie rzucona, gdy Akali ma 180 energii lub więcej.

Osłona Zmierzchu (W)

  • Osłona Zmierzchu nie chroni już Akali przed ujawnieniem przez wieże.
  • Cooldown: 21/18,5/16/13,5/11 sekund ⇒ 21/19/17/15/13 sekund.

Patch 8.24b

Osłona Zmierzchu (W)

  • Akali teraz tymczasowo wchodzi do ukrycia (wrogowie widzą jej sylwetkę, ale nie mogą jej namierzyć) przed rozpoczęciem ukrywania się lub przed ponownym ukryciem się, nawet jeżeli wrogowie nie mają prawdziwego widzenia na tym obszarze.
  • Umiejętności namierzane i ataki podstawowe, których nie można przerwać (np. Q — Wysysające Uderzenie Nasusa) nie są już przerywane, gdy Akali zaczyna się ukrywać lub ukrywa się ponownie.
  • Czas potrzebny na ponowne ukrycie się: 0,9/0,8/0,725/0,625 sekundy na poziomach 1/6/9/12 ⇒ 1/0,9/0,825/0,725/0,625 sekundy w minutach 1/8/11/20/30.
  • Osłabienie z patcha 8.24 zostało cofnięte ze względu na powyższe zmiany. Przywrócono czas działania: 4/4,5/5/5,5/6 sekund (z maksymalnie 2-sekundowym wydłużeniem czasu działania) ⇒ 5/5,5/6/6,5/7 sekund (z maksymalnie 3-sekundowym wydłużeniem czasu działania).

Patch 8.24

Osłona Zmierzchu (W)

  • Czas działania: 5/5,5/6/6,5/7 sekund ⇒ 4/4,5/5/5,5/6 sekund.
  • Wydłużenie maksymalnego czasu działania: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.

Patch 8.22

Ogólne

  • Nie ma już pomocy przy ostatnich ciosach, która wynosiła 4 punkty obrażeń.

Osłona Zmierzchu (W)

  • Cooldown: 17/15,5/14/12,5/11 sekund ⇒ 21/18,5/16/13,5/11 sekund.

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Obrażenia podstawowe: 100/150/200 ⇒ 85/150/215.

Patch 8.15

Rework Akali

Piętno Zabójczyni (pasyw)

  • Zadanie obrażeń bohaterowi za pomocą umiejętności tworzy wokół niego pierścień. Kiedy pierścień się tworzy, Akali zyskuje krótkotrwałą premię do prędkości ruchu w jego kierunku. Gdy Akali do niego wkroczy, otrzyma kolejną premię do prędkości ruchu, tym razem w kierunku wroga.
  • Wejście do pierścienia również wzmacnia jej kamę, zwiększając zasięg i obrażenia kolejnego ataku. Atak przywraca również niewielką ilość energii.

Technika Pięciu Cięć (Q)

  • Akali rzuca pięć kunaiów, które lecą wąskim łukiem, zadając obrażenia wrogom znajdującym się bezpośrednio przed nią i spowalniając tych znajdujących się na granicy zasięgu.
  • Jeśli zostaną rzucone na prawie maksymalnej ilości energii, Akali uleczy się o pewien procent zadanych obrażeń.
  • Na 5. poziomie Technika Pięciu Cięć zadaje dodatkowe obrażenia stworom i potworom.

Osłona Zmierzchu (W)

  • Akali przywraca energię i tworzy chmurę dymu, która powoli rozprzestrzenia się na obszarze w kształcie pierścienia. Znajdując się w dymie, Akali jest ukryta i ma zwiększoną prędkość ruchu.
  • Będąc ukrytą, Akali jest niewidoczna i nie może zostać ujawniona ani namierzona umiejętnościami bądź atakami, włącznie z wieżami.
  • Akali może kilka razy wyjść z chmury dymu, aby nieznacznie wydłużyć czas działania Osłony Zmierzchu.

Salto Shurikena (E)

  • Akali wykonuje salto w tył i rzuca shuriken przed siebie, oznaczając pierwszego trafionego wroga i zadając mu obrażenia. Shuriken może również trafić i oznaczyć chmurę dymu z Osłony Zmierzchu.
  • Akali może ponownie użyć Salta Shurikena, aby doskoczyć do oznaczonego celu, zadając obrażenia przeciwnikom, którzy znajdują się na jej drodze.

Skrytobójcze Wykończenie (R)

  • Akali doskakuje do dwóch razy, z krótką przerwą pomiędzy. Pierwszy doskok zadaje obrażenia fizyczne i na chwilę ogłusza, a drugi zadaje obrażenia magiczne zależne od brakującego zdrowia wroga.