r.

Spory wyciek danych dzięki SteamVR! Half-Life 3, Left4Dead3, DotA 2 i inne!

Wczoraj, 22 lutego, Valve upubliczniło program, który pozwala sprawdzić, czy technologia VR odpali na Twoim komputerze. Jak się okazało, wydali go nieco za wcześnie, zapominając usunąć kilku ważnych plików. Ciekawość napędza fakt, że jak najszybciej wprowadzono jego aktualizację, pozbywając się przypadkowych wycieków. Nie była ona jednak przymusowa...

Czym jest SteamVR?

SteamVR Performance Test ocenia wydajność renderowania Twojego systemu używając dwuminutowej sekwencji z Valve’s Aperture Robot Repair VR demo. Po zebraniu danych, podsumowuje, czy Twój komputer dźwignąłby VR z 90FPS-ami i czy wiernie odtwarzałby doznania wizualne. Dla maszyn, które są “Not VR Ready”, program pomaga określić, czy wysiada procesor, karta graficzna czy oba.

Program jest możliwy do pobrania dzięki wpisaniu w przeglądarkę frazy steam://install/323910 przy włączonym kliencie Steam, po czym rozpocznie się pobieranie – dość sporego, bo ważącego koło 2GB – narzędzia.

virtual reality

Valve’s Aperture Robot Repair VR demo
– jak to wygląda?


 

Wyciek danych!

Half-Life 3

Wygląda na to, że gra była/jest już w jakimś stadium produkcji. Poniżej znajdziecie kilka nawiązań wyciągniętych z kodu Aperture Robor Repair. Czy możliwe jest to, że Valve wyda HL3 wraz z rozkwitnięciem technologii VR?

c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3partial_entity_manager.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procedural_spawn_constraint.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3utllogicconstraintsolver.h
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procedural_spawn_manager.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3entity_persist.h
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procedural_spawn_target.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procedural_spawn_template.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procedural_spawn_volume.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procspawn_bias_line.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procspawn_modifier.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3procspawn_variable.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgamesharedhl3imposter_manager.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3npc_turret_ceiling_pulse.cpp
particles/vortigaunt_fx/vortigaunt_charge_token.vpcf
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3point_quest_goal.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3prop_fixed.cpp
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgameserverhl3gravity_vortex_controller.h
#HL3_SpyGrenadeHint1
#HL3_SpyGrenadeHint2
c:buildslavevrgdc2015_staging_win64buildsrcgamesharedhl3hl3_vscriptgamesystem.cpp
.?AV?$CGameSystemReallocatingFactory@VCHL3VScriptGameSystem@@V1@@@
.?AVCHL3VScriptGameSystem@@
CGameSystemReallocatingFactory:Icon_biggrinestroyGameSystem
hl3_usermessages.proto
HL3UserMessageIds
HL3VScriptGameSystem
VScriptServerHL3Init
sv_crowbar_zipline

Dog z Half-Life!

Co ciekawe, nie jest to ten sam model, jakiego znamy z Half-Life’a. Wygląda on na o wiele bardziej dopracowanego i posiadającego kilka nowych części. Czy znajdzie się w nowym HL? Bardzo możliwe, gracze całkiem przywiązali się do niego i polubili tę postać.

dog half life

Dog_Alyx_BME

Left4Dead 3

Pojawiło się kilka tekstur postaci nazwanej “Retired Engineer” oraz drugiej – “adult_01”.

vr-glowa vr-koszula vr-spodnie

vr_glowa2

DotA 2

Secret Shop, Longbow i Shopkeeper!

Inne – mapy:

vr_prefab_spawn_test

Zwyczajna prezentacja możliwości silnika Source 2 – po wciśnięciu zielonego przycisku, jak sami widzicie, ładuje się mnóstwo danych – renderowane są wszystkie szczegóły mapy. Niestety, nie pojawiło się to w końcowej wersji dema.

vr_valve

Mapa, będąca niedokończonym odwzorowaniem siedziby Valve. Szykuje się e-zwiedzanie?

…i w cholerę innych!

Jeśli ktoś chce o tym więcej poczytać, zapraszam do źródeł. Wybrałem raczej te najciekawsze informacje, starając się to i tak skrócić, by obrało przejrzystą, czytelną formę.

Pytanie – jak bardzo VR zmieni nasze podejście do Valve i Gabena?

Źródło 1
Źródło 2
Źródło 3

[latest_posts category=”gamerlifestyle” count=”6″]