Według danych zebranych przez SuperData Research, przemysł gier w stosunku do 2014 roku wzrósł o ok. 8%, przekraczając tym 61 miliardów dolarów. Tyle właśnie społeczeństwo wydało w poprzednim roku na tę branżę rozrywki. Największym zainteresowaniem cieszyły się konsole. Chociaż w tej kategorii budżet przekroczył zaledwie 4 mld dolarów, ich popularność wzrosła o jedną trzecią! Jednocześnie, według raportu NPD Group, sprzedaż gier i oprogramowania w sklepach stacjonarnych spadła o 13% (poniżej 5,3 mld dolarów). Joost van Dreunen, założyciel i dyrektor generalny SuperData, mówi:
Statystyki sprzedaży wskazują wyraźne zmiany w przemyśle. Coraz więcej osób wybiera towary przesyłane drogą elektroniczną i darmowe gry.
Sprzedaż gier na konsole zdobywa nowych fanów!
Gry przeznaczone na tablety i konsole w stosunku do roku 2014 sprzedawały się lepiej o 10%, a zyski szacowane są na ponad 25,1 mld dolarów. Przenośny sprzęt ma swoich zwolenników, zwłaszcza wśród osób o wyższych zarobkach. 10 najpopularniejszych tytułów w tej kategorii stanowi niemalże jedną czwartą całego dochodu.
Wielkim hitem kasowym okazała się platforma PC. Stało się tak dzięki grom darmowym, opartym na abonamencie, społecznościowym (np. Farmville) i innym. Totalny zarobek w z tych programów osiągnął w zeszłym roku około 32 mld dolarów. Pojawiały się jednak oznaki słabości. Popularność gier społecznościowych bardzo zmalała, podczas gdy rynek zdominowały darmowe gry, w których płaci się za zawartość premium.
Pośród wszystkich darmowych gier, największym powodzeniem cieszyło się League of Legends stworzone przez Riot Games. LoL zarobił samodzielnie 1,6 mld dolarów – jest to siedem razy więcej niż drugi w kolejności tytuł.
Wydawcą, który najwięcej zarobił, jest Activision z wynikiem 2,9 mld dolarów. Ten wynik uzyskano z gier na konsole, sprzęt przenośny oraz PC. Jeśli chodzi o sprzęt mobilny, Activision może się poszczycić wykupieniem King Digital w listopadzie.
Supercell, twórca gry mobilnej nr 1 pt.: Clash of Clans, był drugi pod względem sprzedaży. Na kolejnych pozycjach jest chińska organizacja Tencent, która wykupiła niewielką część Riot Games i zarobiła w 2015 roku ok. 1,62 mld dolarów. Poniżej znajdziecie listę najpopularniejszych tytułów podzieloną na kategorie (liczby są podane w milionach dolarów).
Konsole cyfrowe
- Call of Duty: Advanced Warfare (Activision, 355)
- FIFA 15 (Electronic Arts, 332)
- Grand Theft Auto V (Take-Two Interactive, 322)
- Destiny (Activision, 291)
- Call of Duty: Black Ops III (Activision, brak dokładnych danych)
- FIFA 16 (Electronic Arts, 212)
- Fallout 4 (Bethesda Softworks, 108)
- Star Wars Battlefront (Electronic Arts, 106)
- Madden NFL 16 (Electronic Arts, 76)
- Madden NFL 15 (Electronic Arts, 73)
PC
- League of Legends (Tencent/Riot Games, 1628)
- Crossfire (SmileGate, 1110)
- Dungeon Fighter Online (Neople, 1052)
- World of Warcraft (Activision, 814)
- World of Tanks (Wargaming.net, 446)
- Lineage I (NCSOFT Corporation, 339)
- Maplestory (Nexon, 253)
- DotA 2 (Valve Corporation, 238)
- Counter-Strike: Global Offensive (Valve Corporation, 221)
- Grand Theft Auto V (Take-Two Interactive, 205)
Sprzęt przenośny
- Clash of Clans (Supercell, 1345)
- Game of War: Fire Age (Machine Zone, 799)
- Puzzle & Dragons (Gungho Online Ent. Inc, 729)
- Candy Crush Saga (King Digital, 682)
- MonsterStrike (Mixi, 674)
- Candy Crush Soda Saga (King Digital, 518)
- Fantasy Westward Journey (NetEase, 451)
- Colopl Rune Story (COLOPL NI Inc, 356)
- Disney Tsum Tsum (LINE Corp, 326)
- Boom Beach (Supercell, 297)
Źródło
Czy te informacje są dla Was niespodzianką? Co najbardziej Was zaskoczyło? Napiszcie w komentarzach!
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]