Oczekiwania vs. Rzeczywistość… samego LoL-a!
Jesteście ciekawi jak to, czego spodziewacie się po społeczności League of Legends, ma się do rzeczywistości? Dobrze trafiliście. Ankieta składająca się z piętnastu pytań dostarczyła nam sporej ilości materiału, na podstawie którego możemy Wam udzielić odpowiedzi na część nurtujących Was zagadnień!
- Jaki jest nasz ulubiony typ gry?
Ponad połowa (51%) czytelników odpowiedziała, że najczęściej wybieraną mapą jest zwyczajny Summoner’s Rift. 40,2% oddało swój głos na U.R.F, a całe 3% spodziewało się, że najchętniej gramy ARAM-y. Reszty trybów nie ma sensu wymieniać – zbierały ilość głosów oscylującą w granicach 0,5-1%. Czy trafiliśmy?
Trafiliśmy. I to w samo sedno! 43% graczy zaznaczyło Summoner’s Rift jako swoją ulubioną rozgrywkę. Drugie miejsce, z 26% głosów, zajął U.R.F. Kolejni na liście byli One for All (8,5%) oraz ARAM (7%). Reszta trybów niespecjalnie podbiła nasze serca. Mit – prawdziwy!
- Jaką dywizję ma przeciętny gracz League of Legends?
48,3% badanych stwierdziło, że tacy znajdą się na pewno w Srebrze. 26,3% zakładało Brąz, a 18,2% Złoto. Z tego miejsca pozdrawiam 174 osoby, które uznały, że przeciętny gracz na pewno ma Challengera. ;D
W rzeczywistości ponad połowa graczy rozkłada się mniej więcej równo pomiędzy Silverem (29%) i Goldem (23,7%). Dumnymi brąziakami jest zaledwie 17,6% z nas, a 12,6% ma aż Platynę! Gramy więc lepiej, niż się spodziewamy – przynajmniej czysto teoretycznie. Mit nie do końca jest mitem… ale i nie do końca prawdą.
- Jaką rolę wybieramy najchętniej?
3/4 z nas wyszło z założenia, że najchętniej grany jest Mid. Reszta głosów, poza Supportem (1,5%) otrzymała mniej więcej po tyle samo głosów – 9% Top, 7,1% ADC, 6,1% Jungle. Gotowi na zaskoczenie? Lepiej usiądźcie.
Mid NIE JEST najchętniej wybieraną rolą według wyników ankiety! Wprawdzie do lidera brakuje mu zaledwie 1,3% głosów, ale jednak – przegrana to przegrana. Pomijając oczywistą przegraną Supporta (15,9%) i prawie tak samo oczywiste przedostatnie miejsce ADC (18,5%)… Trzecie miejsce z 20% zajmuje Top, drugie z 22% Mid, a zwycięzcą jest… Tak! Jungle! Najchętniej biegamy po krzaczkach! 😉 Mit obalony!
- W jakim celu gramy rankedy?
Zdecydowana większość czytelników, bo aż 37%, odpowiedziała, że grami rankingowymi zajmujemy się po to, aby pod koniec sezonu dostać dodatkowego skina. 30% stwierdziło, że rankedy to na pewno szpan, a 19,5% założyło, że większość rankedy gra dla zabawy. Tylko 13,5% uznało, że większość gra po to, żeby sprawdzić swoje możliwości…
… i te 13,5% miało rację! Ponad 48% naszych ankietowanych stwierdziła, że gry rankingowe gra po to, żeby się przetestować. Ponad 1/4, bo 26,7% gra je dla zabawy. Nagrody są celem zaledwie 15,2% graczy! Szacun na dzielni dzięki temu zdobywa 5,5% badanych. Pozostali znaleźli sobie inne powody. Oczekiwania zawiodły w tym przypadku. Mit obalony!
- Co sądzimy o toksycznych postaciach?
Jak to co? Usunąć! Spalić! Zawiązać w worku i do rzeki! Tego spodziewało się aż 64% ludzi odpowiadających na to pytanie. 26,1% spodziewało się odpowiedzi, że to wszystko wina Rito, które ssie, jeśli chodzi o balans postaci. Kontrować potrafi zaledwie 6,2%, a pozostałe trzy i pół procenta ma to głęboko gdzieś. Czy to wszystko wygląda tak tragicznie?
Chyba sobie żartujecie! O ile 5,4% faktycznie ma w nosie narzekanie na toksyczność postaci, o tyle… Ich usunięcia chce jeszcze mniej osób. Jedynie 3,8% badanych uważa, że Riven i spółka powinna zostać usunięta na zawsze z plików gry. Pozostałe 90% badanych ma podzielone zdanie – 45% twierdzi, że Riot powinien przyłożyć się bardziej do zbalansowania gry, a 45,7%, że nie ma co płakać, a brać kontry. Zaskakujące? Nasze oczekiwania mocno minęły się z prawdą! Mit obalony po całości!
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]