Nie zdążyliśmy się jeszcze nacieszyć Minecraftem 1.9 i doczekać się aktualizacji modów, a Mojang w ekspresowym tempie funduje nam nową wersję! Dodane zostało mnóstwo ciekawych rzeczy, takich jak nowe moby oraz bloki. Dajcie znać w komentarzach, czy podoba wam się takie tempo wydawania update’ów.
Zmiany
Niedźwiedzie polarne
Występują na zimowych biomach. Dorosłe osobniki są neutralne (jeżeli w ich pobliżu jest młody, to stają się agresywne), a młode pasywne. Prędkość ich biegu oraz pływania jest większa, niż u gracza, przez co trudno nam od nich uciec. Po zabiciu wypada z nich od 0 do 2 sztuk surowej ryby oraz od 0 do 2 sztuk surowego łososia.
Stray
Odpowiednik szkieleta na biomach zimowych. Strzela strzałami z efektem spowolnienia na 30 sekund (on sam jest odporny na ten efekt). Istnieje szansa na pojawienie się Stray’a ujeżdżającego pająka.
Husk
Zachowuje się jak zwykły zombie, jednak nie płonie w świetle słonecznym. Przy uderzeniu nakłada efekt głodu. Istnieje 5% szans na pojawienie się małego Huska i kolejne 5% na pojawienie się Huska na kurze.
Nowe bloki
Blok magmy – blok naturalnie występujący w Netherze, emituje światło oraz zadaje obrażenia, gdy gracz lub mob stoi na nim. Tworzony z czterech magmowych kremów.
Blok netherowej brodawki – blok dekoracyjny, tworzony z dziewięciu brodawek.
Blok czerwonej netherowej cegły – blok dekoracyjny, tworzony z dwóch brodawek oraz dwóch netherowych cegieł.
Blok kości – naturalnie występuje w skamielinach, może być obracany w każdym kierunku, tworzy się go z dziewięciu sztuk kostki mącznej.
Blok struktur
Nie występują naturalnie w świecie gry. Używany przez twórców gry oraz map do tworzenia struktur.
Skamieliny
Struktury pojawiające się pod ziemią, występujące na pustyniach oraz bagnach.
Pomniejsze zmiany
- dodano jajka spawnujące dla konia szkieleta, konia zombie, witherowego szkieleta, kota, starszego strażnika, muła oraz osła
- dodano opcje skoku automatycznego
- opuszczone kopalnie mogą generować się na powierzchni świata (dotyczy tylko biomu messa)
- złoża rudy złota mogą generować się na każdej wysokości oraz mają zwiększoną szanse na pojawienie się (dotyczy tylko biomu messa)
- wędka może przyciągać przedmioty leżące na ziemi
- dodano cztery nowe splashe do gry
- wioski generują się teraz wraz z drewnianymi mostami na wodzie
- endermany spawnują się także w Netherze
- bloki, które mogą spaść, emitują cząsteczki
[latest_posts category=”gamerlifestyle” count=”6″]