0,3 punkty na Metacriticu
Tak przytłaczająco niską ocenę dostało Ghostbusters na Xboxa One, które otrzymało 32 punkty na Metascore, ale to właśnie użytkownicy dali jej 0,3/10. Od nudnej fabuły, po powtarzalny gameplay, ta gra nie była warta nawet tych 120 złotych, bo tyle za nią sobie życzyli twórcy.
700 000 zakopanych kartridży
Porażek ciąg dalszy – firma Atari wydała w 1982 roku grę E. T., czyli jedną z najgorszych gier w historii branży. Cóż, twórcy chcieli zdążyć z wydaniem tytułu przed świętami, przez co ta gra jest nudna i brzydka. Udało im się sprzedać 1,5 mln kopii, ale w magazynie zalegało im drugie tyle wraz z innymi grami, które przepełniły rynek. Dlatego też Atari postanowiło zakopać ok. 700 000 kopii swoich kartridży w Alamogordo (stan Nowy Meksyk). Wydanie E. T. było również głównym powodem do wielkiego krachu rynku gier wideo w 1983 roku.
635 000 dolarów
Za tyle została zakupiona – za 635 tysięcy dolarów, czyli ok. 2 miliony złotych – część najstarszej planety w grze Entropia Universe przez gracza o nicku Neverdie. Na tym obszarze można expić oraz odpoczywać, jest też tam klub nocny, lecz jest to też najbardziej zyskowna część globu. Nawet, jeżeli myślicie, że to dużo, to pewnie dzięki temu faktowi inwestycja dla niego się zwróciła.
ok. 13 mln użytkowników
Tak duża liczba osób korzysta ze Steama w tej chwili. To pokazuje, że platforma Valve jest najbardziej popularna i raczej szybko to się nie zmieni. Podopieczni Gabena stworzyli również stronę poświęconą odwiedzającym (klik!).
106 859 714 kopii
Wiem, bardzo lubicie tą grę, ale tyle kopii Minecrafta sprzedało się na całym świecie (doczytałem też, że będą stopniowo wygaszać Minecrafta, tu macie link: klik!). To nieco mniej niż populacja Japonii, która wynosi 126 milionów. Co jeszcze śmieszniejsze, 4 kopie zostały sprzedane dla osób z Antarktydy. Jak widać, pingwiny też lubią robić szałasy z drabinkami.
265 mln dolarów
Na koniec rekordzista. Ktoś za tyle coś kupił? Nie, ponieważ taki był budżet na GTA V firmy Rockstar. Dla porównania – Wiedźmin 3: Dziki Gon kosztował Redów tylko 40 milionów. Taki zapas pieniężny ustępuje nawet wielu hollywoodzkim produkcjom; tylko “Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata” przebili stawkę, pochłaniając 300 milionów dolarów. Nic dziwnego, gdyż po edycje przedpremierowe tej gry ustawiło się aż 2,5 miliona osób.
A Wam ile udało się wydać na PSC do LoL-a lub ile spędziliście, grając w swoją ulubioną grę? Dajcie znać w komentarzach!