Gamer Lifestyle r.

Gry, które nigdy nie powstaną

Wszyscy cieszymy się, gdy nasza ulubiona gra dostanie kontynuację bądź gdy jakiś fajny tytuł ukazuje się na horyzoncie. Niestety wiele razy produkcje nawet w zaawansowanej fazie trafiają do kosza. Oto gry, które niestety nie ujrzą światła dziennego.

Fable Legends

Fable Legends to odsłona popularnej serii gier, wyprodukowana przez studio Lionhead. Akcja tytułu rozgrywa się w baśniowej krainie Albion, która została nawiedzona przez złe moce. Tytuł umożliwia wybranie jednego z 4 herosów, którzy charakteryzują się odmiennymi właściwościami i umiejętnościami. Jednym z nich jest Prince Charming, używający rapieru. Dostępny jest także magik, wojowniczka z wielką tarczą i inni. Jednocześnie możliwa jest także rozgrywka czarnym charakterem. W tym czasie zabawa zmienia się diametralnie, a gracz zaczyna kontrolować grupkę stworów, zastawiać pułapki i nie tylko – ma wpływ na budowę całych poziomów, ustawia miejsca odradzania się przeciwników, kontroluje ich agresywność, moment pojawienia się bossa, itd.

Project Titan

Project Titan to drugie podejście do gatunku MMO amerykańskiej firmy Blizzard Entertainment. Twórcy kultowego World of Warcraft tym razem przenoszą nas na nietypową wersję Ziemi, gdzie mity i legendy dawnych Greków, Rzymian oraz Wikingów mieszają się z podróżami w czasie. Rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, choć momentami dane jest nam spojrzeć na otaczający nas świat oczami sterowanego przez nas bohatera. W walce i podczas wykonywania zadań korzystamy z całego arsenału wyposażenia, w skład którego wchodzi zarówno tradycyjna broń biała, nowoczesna broń palna oraz magia.

Warhound

Warhound to wzbogacona o elementy cRPG i strategii strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), autorstwa studia Techland. Gracz wciela się w najemnika, którego specjalnością jest eliminowanie złych ludzi. Rozgrywka polega na wykonywaniu zlecanych misji oraz inwestowaniu zarobionych pieniędzy w sprzęt i trening umiejętności bohatera.

Co ciekawe, Warhound był tworzony w w tym samym czasie, co Dead Island, jednak projekt został wstrzymany, a Techland postawiło na zombiaki.

Batman: Gotham by Gaslight

Skakanie po dachach XIX-wiecznej metropolii kojarzy nam się głównie z serią Assasin’s Creed, dużo wcześniej na podobny pomysł wpadło studio Day 1. Gra oparta była na komiksie o tym samym tytule, rozgrywała się w Gotham stylizowanym na wiktoriańskim Londynie. Pojawia się nawet postać Kuby Rozpruwacza, który w mieście Batmana znalazł idealne miejsce do prowadzenia swoich działań. Z projektu zrezygnowano, ponieważ wydawca stracił prawo do marki. Ale jak twierdzi Łukasz Gołąbiowski z Gamezilla.pl – dzięki temu dziś możemy zagrać w serię Arkham.

Prey 2

Od zapowiedzi pierwszej części do wydania minęło 11 lat! Jednak po wyjściu okazała się sukcesem na tyle, że od razu podjęto pracę nad jej kontynuacją. Jednak projekt przechodził z rąk jednego studia do drugiego. Pokazał się nawet zarys fabuły, który widzicie powyżej. W 2014 ogłoszono zakończenie prac, chociaż tytuł nie przepadł, całkowicie jednak zmieniono jego koncepcję. Zapowiadana przez studio Bethesda gra Prey poza tytułem nie ma nic wspólnego z oryginałem i anulowaną produkcją.

Silent Hills

Produkcją zajął się doświadczony deweloper Hideo Kojima przy współpracy z producentem filmowym Guillermo del Toro. Gra raz jeszcze przenosi gracza do tajemniczego miasteczka Silent Hill, w którym największym wyzwaniem jest przetrwanie w obliczu wszechobecnych zagrożeń. Odtwórcą roli głównego bohatera jest aktor Norman Reedus, znany z serialu The Walking Dead, gdzie grał postać Daryla Dixona. Wszystko zapowiadało się super!

Niestety, pomimo jednego z lepszych dem, przez spór Kojimy z wydawcą gier Konami Silent Hills nie ujrzy światła dziennego.

Star Wars 1313

Star Wars 1313 to przeznaczona dla dorosłych trzecioosobowa gra akcji osadzona w świecie Gwiezdnych Wojen. Projekt opracował wewnętrzny zespół LucasArts, a przy produkcji pomagały pozostałe części imperium George’a Lucasa, czyli Lucasfilm, Skywalker Sound, Lucasfilm Animation oraz specjalizujące się w efektach specjalnych Industrial Light & Magic. Gra jest zrealizowaną z filmowym rozmachem strzelanką TPP akcji wzbogaconą silnymi elementami przygodowymi. Wcielamy się w łowcę nagród uprawiającego swój fach w półświatku planety Coruscant. Nazwa produkcji pochodzi od Poziomu 1313, znajdującego się głęboko pod powierzchnią planety i rządzonego przez kryminalistów. Kierowany przez nas bohater jest zwykłym człowiekiem, pozbawionym supermocy, jakimi władają rycerze Jedi. Dlatego podczas realizacji zleceń musi polegać jedynie na swoich własnych umiejętnościach i rozbudowanym arsenale gadżetów oraz uzbrojenia.

Pomimo tego, że Star Wars 1313 zapowiadał się na jedną z najlepszych i najdojrzalszych serii gier o Gwiezdnych Wojnach, Disney po wykupieniu LucasArts nie było zainteresowane kontynuacją prac, przyznając później, że był to błąd.

Rainbow Six Patriots

Zapowiedź kolejnej odsłony Rainbow 6 była niezwykle przypadkowa, Ubisoft nie było gotowe, aby nazwać ją nowym produktem, ale w 2011 roku do sieci trafiło koncepcyjne wideo. Wydawca musiał szybko reagować, więc zapowiedź pojawiła się pomimo tego, że prace były w fazie początkowej (o ile w ogóle). Był to czas, gdy niebawem miały pokazać się nowe konsole, więc zaczęto tworzyć projekt na nowym silniku, zwalniając najważniejsze osoby, które przy nim pracowały. Ponownie wcielamy się w członków oddziału antyterrorystycznego Team Rainbow. Tym razem musimy powstrzymać grupę rewolucjonistów True Patriots, którzy chcą przywrócić porządek w Stanach Zjednoczonych. Gracz wielokrotnie staje przed dylematami moralnymi, a historia jest jeszcze bardziej intensywna i immersyjna, niż kiedykolwiek wcześniej w tej serii. Podjęte decyzje wpływają nie tylko na zakończenie całej historii, ale także pojedynczych misji. W trakcie trwania przykładowej operacji możemy poświęcić życie jednego zakładnika lub zaryzykować dalsze istnienie setek innych. Jednak projekt trafił do szuflady.

Beyond Good & Evil 2

Beyond Good & Evil 2 to kontynuacja wydanej w 2003 roku przygodowej gry akcji, która zyskała duże uznanie zarówno wśród krytyków jak i graczy. Prace nad sequelem rozpoczęły się w 2007 roku, jednak Michel Ancel i ekipa studia Ubisoft Montpellier wielokrotnie wstrzymywali prace nad tytułem, by zająć się realizacją innych projektów (m.in. gier Rayman Legends i Rayman Origins). Pod względem fabularnym Beyond Good & Evil 2 kontynuuje wątki przedstawione w części pierwszej. Gracze mają więc okazję poznać dalsze losy mieszkańców fantastycznej planety Hillys, a wśród głównych postaci pojawiają się doskonale znani bohaterowie, w tym nieustraszona reporterka Jade oraz jej „wujek”, Pey’j. Priorytetami dla twórców sequela stały się przede wszystkim duży, otwarty świat, pozwalający na swobodę eksploracji oraz filmowy rozmach przedstawionej historii.

Pomimo zapewnień, że prace po prostu wstrzymano, jest prawie pewne, że nie ujrzymy drugiej części.

StarCraft Ghost

Gracze wcielają się w postać Novy – najznakomitszej przedstawicielki elitarnego oddziału armii Terran, tj. Ghostów, który to specjalizuje się w wykonywaniu skomplikowanych operacji dywersyjno-sabotażowych. Dzięki wieloletniemu szkoleniu, prowadzona bohaterka nie tylko umie kierować szeregiem rozmaitych pojazdów czy posługiwać się szeroką gammą futurystycznej broni palnej, ale również sprawnie wykorzystuje na polu walki możliwości psychologicznie. Dużą rolę w grze odgrywa także kostium Novy, nazwany Hostile Environment Suit (HES). Na bieżąco pokazuje on wskaźniki witalne bohaterki czy ilość posiadanej amunicji, a także pozwala jej na znaczne przyspieszenie poruszania się i wykonywania wybranych czynności.

Projekt kilka razy utknął w miejscu i Blizzard ostatecznie zakończył nad nim prace.

To tylko kropla w morzu nieskończonych projektów. Niektóre zapowiadały się naprawdę obiecująco. Chcielibyście któryś z nich zobaczyć na półkach? 

Opisy gier pochodzą ze strony http://www.gry-online.pl