Gamer Lifestyle r.

Dlaczego ludzie grają w Personę?

Co sprawia, że ta mieszanka psychologii, japońskiego szkolnego życia i miejskich legend zyskała naprawdę sporą ilość fanów?

Persona-4

Prześledzenie losów całej serii jest trudne biorąc pod uwagę ilość spin-offów, re-releasów, alternatywnych linii czasowych i filmów. Sama Persona jest spin-offem do serii Shin Megami Tensei zrodzonej z gry na NES’a pod tytułem Digital Devil Story: Megami Tensei. Zwiedzanie rozległych dungeonów z naciskiem położonym na mistycyzm, legendy i demony zrobiły swoje. Cztery najnowsze produkcje to Persona Q na 3DSa, P4 Arena i sequel, Ultimax, na PS3 oraz Dancing All Night na Vita.

No dobra, ale skąd to całe zamieszanie?

Persony

p4personas

Krótko mówiąc, Persona to manifestacja siły woli i podświadomych cech charakteru. Możesz je zdobywać, tworzyć i levelować. Persony stworzone zostały na wzór demonów, duchów i bogów wszelkiej maści, od słodkiego Jack Frost’a który jest małym bałwanem ze śniegu zaczynając, aż do okropnego latającego mózgu o nazwie Omoikane.

Social Links

persona_3___4_by_aifseiei-d4hnkd8

Normalnie siedzimy przy grach po to, żeby nie wychodzić do znajomych, ale kurczę, jakoś nie tutaj. Zawieranie przyjaźni w Personie ma w sobie coś, co przyciąga. A może to kwestia tego, że zawsze gramy cichą, ale silną i podziwianą postacią..?

W każdej z gier Linki są bardzo ważne. W zależności od tego na kim skupisz swoją uwagę Twoja postać może wyciągnąć różnego rodzaju korzyści, na przykład ulepszanie Person danego rodzaju. Żadna z części nie oferuje wystarczająco dużo czasu, abyśmy byli w stanie wymaksować wszystkie Social Linki, ale zawsze mamy wiele możliwości wyboru. No i należy pamiętać, że do czynienia mamy z naprawdę wieloma różnymi osobowościami.

Otwartość

Yuuki.Makoto.(PERSONA.3).full.1635118

Szczególnie, moim zdaniem, widać ją w czwartej części. Postacie nie mają problemu z mówieniem otwarcie o swoich problemach i rozterkach, a także potrafią pogodzić się z niechcianymi częściami samych siebie. Omawianie różnego rodzaju urazów, strachów, stanów depresyjnych i innych takich jest tu codziennością. Wizja głównych bossów jako najgorszych lęków i najczarniejszych emocji bohaterów jest o wiele ciekawszą koncepcją niż zwykła, prosta walka dobra ze złem.

Walka

p4g2

Co prawda systemy walki się nieco różnią w poszczególnych częściach, ale niemal zawsze jest to jakiś rodzaj rozgrywki turowej. W pewnych momentach musimy nieco zwolnić z fabułą i pogrindować przed poważniejszymi starciami, ale jest to na tyle zbalansowane, że nie nudzi się szybko. Co ciekawe, można nawet oddać kontrolę nad bitwą systemowi.

Legendy!

persona midnight

W Personie 2 nawet zwykłe pogłoski mają w sobie potencjał. Jeśli wierzy w coś wystarczająco duża liczba osób, to to coś staje się prawdą. Twoja drużyna jest nawet w stanie zmanipulować ten system do pewnego momentu, wywołując najróżniejsze dziwne zjawiska. P3 skupia się na jednej legendzie, tzw. syndromie apatii, natomiast w czwórce ludzie pojawiają się na dziwnym kanale telewizyjnym dostępnym tylko w deszczową północ. To wszystko sprawia, że każda z części ma swój unikalny klimat.

Muzyka

Po prostu nie da się nie wspomnieć o podkładzie muzycznym autorstwa Shoji’ego Meguro. Ta właśnie osoba stworzyła wiele niesamowitych soundtracków, w tym chociażby mój ulubiony Midnight Channel theme.

A co Wy sądzicie o tej serii gier? Lubicie? A może wolicie popularniejsze, ale wcale nie bardziej interesujące Final Fantasy? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!

No, i na sam koniec łapcie trailer do piątej części Persony, która swoją premierę będzie miała w sierpniu 2016 roku.

[latest_posts category=”gamerlifestyle” count=”6″]