Gracze, wskakujcie do swoich wózków! Aktualizacja 4.3 wprowadza do Battle Royale wózki na zakupy. Wybierzcie się na samotną przejażdżkę lub zabierzcie ze sobą znajomego, by czuwał nad wami w trakcie jazdy.
Światła, kamera, akcja! Ukończcie drugą część wątku fabularnego Hit Ekranu w kampanii Ratowanie Świata, aby odblokować najnowszego mitycznego bohatera!
Macie uwagi? Dajcie nam znać przez media społecznościowe.
Wózki na zakupy (Battle Royale)
Gotowi, do startu, START! Ścigajcie się po mapie w wózkach na zakupy. Znajdziecie je już teraz w trybie Battle Royale.
Śledzenie postępów w wyzwaniach (Battle Royale)
Znajcie swoje cele! Do interfejsu gry dodano nowe elementy, dzięki którym gracze mogą śledzić swoje postępy w wyzwaniach w trakcie rozgrywki.
Część druga wydarzenia Hit Ekranu (Ratowanie Świata)
Hit Ekranu powraca wraz z częścią drugą, zatytułowaną Narodziny Bohatera. Spotkajcie się ponownie z Ray, by połączyć siły w walce o ocalenie Kulomiota. Kolejna część wydarzenia Hit Ekranu jest już dostępna!
Czat głosowy na komputerach PC (Ratowanie Świata)
Komunikacja to klucz do sukcesu. Rozmawiajcie z drużyną na komputerze PC dzięki funkcji czatu głosowego.
OGÓLNE
- Turbo-budowanie: Po umieszczeniu pierwszego fragmentu budynku budowle będą odtąd budować się szybciej.
- Pierwsza budowla zostanie wzniesiona po 0,15 sek. od przytrzymania przycisku (nie ma tu żadnych zmian); każda kolejna budowana w trybie turbo-budowania będzie stawiana po 0,05 sek.
- Udało się dzięki temu naprawić błąd, który powodował, że budowla wznoszona w trybie szybkiego budowania niekiedy nie była stawiana.
- Różnica między czasem wznoszenia pierwszej budowli (0,15 sek.) i kolejnych, stawianych w trybie turbo-budowania (0,05 sek.) ma na celu umożliwienie graczom zmianę budowli lub obrót jej elementów.
- W ustawieniach gry dodano przełącznik dla opcji ‘Wspomaganie celowania w trybie edycji’.
- Dla osób korzystających z kontrolera ta funkcja była zawsze aktywna. Od teraz można ją będzie włączać i wyłączać.
- Wspomaganie celowania w trybie edycji ściąga celownik w kierunku najbliższego pola z budynkiem i częściowo ogranicza celownik do fragmentu budowli, który jest edytowany przez gracza.
- Ratowanie Świata i Battle Royale po wyborze trybu mają obecnie swoje własne ekrany ładowania.
Poprawki błędów
- Turbo-budowanie nie będzie już anulowane przez przewijanie pułapek na pasku szybkiego dostępu po drodze do nowego fragmentu budowli.
- Dźwięk odtwarzany przy okazji braku zasobów nie będzie już odtwarzał się bez przerwy, jeżeli gracz będzie próbował budować w trybie turbo-budowania bez niezbędnych zasobów.
- Suwaki menu nie będą już zawieszały się po tym, gdy na ekranie pojawi się okienko z opisem.
- Pełny plecak nie będzie już powodować znikania wypadających z niego przedmiotów.
- Usunięto problemy z celowaniem na ukos przy użyciu kontrolera.
- Sygnał drążka nie był poprawnie przekładany na ruch kamery, co powodowało, że kamera nigdy nie osiągała maksymalnego stopnia obrotu podczas celowania na ukos.
- Krzywe sygnału kamery zostały nieco zmienione w odpowiedzi na zmiany w prędkościach celowania na ukos.
- Poprawiono korekcje ruchu gracza, który lądował po skoku, w trakcie którego aktywował sprint.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gra mogła zawiesić się podczas wylogowywania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że na postaciach znajdujących się w dużej odległości od gracza pojawiały się czarne linie.
BATTLE ROYALE
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Do kategorii przekąsek dodano nowy element: grzyby.
- Grzyby zapewniają 5 punktów osłony (aż do 100).
- Można je znaleźć w ciemnych lasach i na bagnach.
Poprawki błędów
- Wskaźnik poziomu paliwa w plecaku odrzutowym będzie odtąd wyświetlać się poprawnie po przełączeniu się na inny plecak odrzutowy.
- Pułapki, które dotąd czekały z aktywacją do ukończenia budowy struktury gracza, teraz aktywują się od razu.
- Automat do sprzedaży przedmiotów nie będzie odtąd można zniszczyć przez zdalnie odpalane ładunki.
ROZGRYWKA
- Dodano wózki sklepowe, którymi można jeździć.
- Miejsca starczy dla dwojga – pchajcie je przed sobą lub wskakujcie do środka!
- Z miejsca dla pasażera można strzelać.
- Są porozrzucane po mapie w najrozmaitszych miejscach.
- Nie chronią przed obrażeniami od upadku.
TRYB OKRESOWY: BŁYSKAWICA 2.0
- Omówienie
- Szybsze burze, więcej łupów, szalone końcówki!
- Nowości
- Wersja uzupełniona o broń i przedmioty, które pojawiły się w grze od premiery Błyskawicy: Fort Kieszonkowy, Czepiak, LKM i nie tylko.
- Pułap przelotu busa bojowego został obniżony, by umożliwić graczom szybsze rozpoczęcie walki.
- Więcej informacji o trybie
- Krąg Burzy zmniejsza się już od początku, więc z głową wybierajcie miejsce lądowania!
- Przerwy między burzami zostały znacząco skrócone; maksymalna długość rozgrywki to 15 minut.
- Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%.
- Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%.
- Zwiększono o 50% ilość pozyskiwanych zasobów.
- Zwiększono ilość materiałów do znalezienia na ziemi z 30 do 75 na łup.
- Zwiększono liczbę, częstotliwość i prędkość opadania zrzutów zaopatrzenia.
TRYB OKRESOWY: DRUŻYNY PO 20 GRACZY 2.0
- Omówienie
- Pięć drużyn po 20 graczy walczy do samego końca!
- Nowości
- Każda z drużyn będzie odtąd mieć własny bus bojowy, co ułatwi im wspólne lądowanie.
- Skrzynie i zrzuty zaopatrzenia będą odtąd zawierać dodatkową amunicję oraz przedmioty jednorazowe.
- Więcej informacji o trybie
- Każda drużyna składa się z pięciu oddziałów po 4 graczy.
- Zwiększono szansę na pojawienie się skrzyń skarbów z 50-70% do 60-80%.
- Zwiększono szansę na pojawienie się pojemników z amunicją z 65-80% do 75-90%.
- Zrzuty zaopatrzenia, których liczba była dotąd losowa, będą teraz występowały w seriach po 5 na krąg Burzy. Częstotliwość zrzutów została zwiększona ze 180 (+/- 30 sek.) do 210 (+/- 30 sek.).
- W trybie Drużyn po 20 graczy występuje sześć kręgów Burzy zamiast dziewięciu. Większość gier zakończy się w ciągu 20 minut.
Poprawki błędów
- Zmieniono charakter strzałów ze strzelby, by łatwiej było uniknąć trafień w obiekty na mapie, a nie w graczy.
- Otwarte skrzynie skarbów nie będą odtąd wyglądać z daleka na nienaruszone.
- Po wyskoczeniu z busa bojowego gracze będą zwróceni we właściwą stronę.
- Nie można już trafiać powalonych graczy w głowę, strzelając przez ich ciała.
- Strzały w górną połowę torsu i szyję nie będą już rejestrowane jako trafienia w głowę.
- Przedmioty, które spadną pod powierzchnię mapy, nie będą już pojawiać się obok najbliższego gracza.
- Zrzuty zaopatrzenia nie będą już kolidować z przedmiotami na ziemi.
- Efekty wizualne otwarcia zrzutu zaopatrzenia nie będą już wyświetlać się z opóźnieniem.
WYDAJNOŚĆ
- Znacząco zoptymalizowano interfejs zakończenia rozgrywki, by zredukować zacinanie się gry przy likwidacji.
- Naprawiono błąd, przez który pułapki i bronie były pomiędzy meczami niewłaściwie usuwane z pamięci, co powodowało zacinanie się gry.
- Zoptymalizowano okluzję otoczenia dla pola odległości (DFAO) na komputerach PC, konsolach PS4 Pro i Xbox One (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
- Zoptymalizowano renderowanie przezroczystości na konsolach (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
- Wprowadzono dodatkowe poprawki do wczytywania się materiałów. Powinno to zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz postacie wczytywać się będą szybciej.
- Zmniejszono koszt obliczania ruchu symulowanych postaci sieciowych, zwłaszcza tych niewidocznych lub bardzo odległych.
DŹWIĘK
- Poprawiono rytm odgłosów kroków na ziemi i trawie, by był bardziej spójny.
Poprawki błędów
- Dźwięki odbijającego się granatu nie będą już słyszalne po jego wybuchu.
INTERFEJS
- W trybie streamera twoja nazwa nie będzie odtąd widoczna dla innych graczy.
- Jeśli dostępne są tryby dużych drużyn, jak na przykład Ustawka 50 na 50, będą one wybierane jako domyślne dla nowych graczy.
Poprawki błędów
- Prędkość obracania przedmiotów w sklepie i szafce nie będzie już zależna od ustawień czułości myszy lub kontrolera gracza.
- Można odtąd przybliżać mapę przy użyciu kontrolera.
- Można odtąd zmienić przycisk, który włącza pełny widok mapy w trybie obserwatora.
- Przypisywanie klawiszy do emotek szafki będzie odtąd działać poprawnie.
- Wartości poziomu i doświadczenia gracza nie będą już wyświetlać się jako 0 w statystykach meczu po tym, jak gracz zostanie zlikwidowany.
- Punktacja i PD zdobyte przez gracza nie będą spadać na dół tabeli ze statystykami meczu po jego zakończeniu.
- Liczniki czasów przedmiotów jednorazowego użytku będą odtąd wyświetlać się w każdym przypadku.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Dodano specjalne animacje wystrzału ze sztucera.
- Animowany efekt graficzny będzie odtąd odtwarzać się za każdym razem, gdy gracz dołącza do drużyny lub opuszcza ją, albo zmienia ubiór postaci w lobby przed rozgrywką.
- Zaktualizowano animację powalonej postaci.
Poprawki błędów
- Trzymanie w dłoniach przedmiotu jednorazowego podczas korzystania z plecaka odrzutowego nie będzie już powodować błędów w animacji.
- Poprawiono animację skoku podczas korzystania z przekąsek.
SYSTEM POWTÓREK
- Dopracowano sterowanie dronem-kamerą.
- Dodano opcję zachowania ustawień kamery przy przełączaniu jej trybów.
- Zmieniono kolejność sortowania w przeglądarce powtórek. Powtórki uszkodzone lub nieaktualne wyświetlać się odtąd będą na końcu listy.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- CZAT GŁOSOWY JEST JUŻ DOSTĘPNY!
- W ustawieniach można już włączyć czat głosowy ekipy. Naciśnijcie i przytrzymajcie klawisz, by rozmawiać z towarzyszami!
- Ta funkcja jest nadal w rozwoju, więc prosimy o uwagi i opinie na jej temat.
- Edytowanie różnych konfiguracji schodów będzie odtąd bardziej przewidywalne.
Poprawki błędów
- Ogólne poprawki systemu interakcji dotykowej tak, by sprawniej obsługiwał multidotyk.
- Znaczniki trajektorii nie będą się już wyświetlać, jeżeli gracz zostanie powalony.
- Punkty wytrzymałości uszkodzonych zrzutów zaopatrzenia będą odtąd wyświetlać się poprawnie.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom pobranie Fortnite nawet, jeżeli na ich urządzeniach była wystarczająca ilość wolnego miejsca.
- Naprawiono błąd, który powodował, że dotknięcie paska szybkiego dostępu w momencie, gdy nie dało się przełączyć broni, mogło skutkować zacięciem się ekranu ekwipunku na niewłaściwej broni.