Fortnite r.

Nowy tryb (Plac zabaw!), lepsza optymalizacja i usprawnienia, m.in Budowniczego Pro

O! Widać że Epicowi zależy na komunikacji - dowiedzieliśmy się naprawdę dużo na temat nadchodzących zmian! Nowy tryb (Plac zabaw!), lepsza optymalizacja i usprawnienia, m.in Budowniczego Pro i wiele więcej!

KONTROLER

Przez cały czas szukamy sposobów na to, by świetnie walczyło się, budowało i poruszało po Fortnite przy pomocy kontrolera. Postawiliśmy już w tej kwestii pierwsze kroki przy okazji schematu „Budowniczy Pro”, a wasze uwagi pozwoliły nam poprawić wygodę zmian elementów budowli na konsolach.

Usprawnienia schematu „Budowniczy Pro”
Dotarły do nas wasze uwagi o tym, że schemat „Budowniczy Pro” działa niekonsekwentnie. Czasami jeśli gracz przełączy się na element budowli, naciśnięcie przycisku nie spowoduje postawienia go. Podobnie jest z turbo-budowaniem – czasem trzeba puścić przycisk i wcisnąć go ponownie, na czym cierpi jakość sterowania. Naprawiliśmy już te problemy i komfort używania „Budowniczego Pro” powinien się poprawić.

Usprawnienia turbo-budowania
W wersji 4.3 usunęliśmy szereg zgłoszonych problemów z funkcją turbo-budowania, np. anulowanie budowania przy przełączaniu pułapek lub naciśnięciu konkretnych kombinacji przycisków.

Przyśpieszyliśmy również samo turbo-budowanie, dzięki czemu przy użyciu szybkiego celowania w waszych budowlach nie powstaną przerwy. Postawienie pierwszego elementu trwa 0,15 sek., lecz następne elementy stawiane są szybciej (co 0,05 sek.). W połączeniu ze schematem „Budowniczy Pro” daje to graczom dość czasu na wybór i obrót/edycję elementu przed jego postawieniem.

Wspomaganie celowania w trybie edycji
Podczas zmiany budowli w trybie edycji przy pomocy kontrolera włącza się wspomaganie celowania, które przyciąga celownik w stronę najbliższego pola. Dąży ono również do zatrzymania celownika na edytowanym elemencie. Otrzymaliśmy zgłoszenia, że niektórym graczom to przeszkadza, więc od wersji 4.3 będziecie mogli wyłączyć wspomaganie celowania w trybie edycji.

Własne przypisania
Działamy długofalowo i chcemy zapewnić jak najwygodniejszą grę na konsoli, a to oznacza zapewnienie wam możliwości gry w oczekiwany przez was sposób. Badamy możliwość przypisania czynności do dowolnie wybranych przycisków, a także inne aspekty sterowania, np. zmiany przypisania osi drążków. Nie wiemy jeszcze, kiedy to wprowadzimy, lecz na pewno damy wam znać, gdy ukończymy fazę testów!

TRYBY I PRZEDMIOTY OKRESOWE

Wykorzystujemy tryby okresowe do testów nowych modyfikacji istniejących aspektów gry (są to np. legendarne łupy w trybie „Na bogato” lub szybsze gry w „Błyskawicy”). Traktujemy je jako poligon, który pozwala nam badać zmiany w głównym trybie gry (np. w zakresie materiałów budowlanych) i sprawdzać rzeczy, których nie moglibyśmy wprowadzić w standardowych grach.

Jesteśmy świadomi sukcesu, jaki odniosły ustawki 50 na 50 graczy i aktualnie badamy możliwość wprowadzenia na stałe trybu dla większych oddziałów, specjalnie dla miłośników tego rodzaju bitew!

Solo-starcie siłaczy
W ramach Solo-starcia siłaczy postawiliśmy pierwsze kroki w trybie, który ma się przerodzić w odmianę gry opartą na współzawodnictwie. Chcemy stworzyć osobne miejsce dla miłośników rywalizacji o nagrody, a zarazem sprawdzić, jak może wyglądać tryb rywalizacji w Fortnite.

Plecak odrzutowy
W tym tygodniu dodaliśmy do gry plecak odrzutowy jako przedmiot dostępny czasowo. Naszym celem jest wprowadzanie przedmiotów zmieniających rozgrywkę w wyraźny i unikalny sposób. Będziemy uważnie śledzić wasze uwagi i zbierane przez nas dane. Plecak odrzutowy zagości też w nowym trybie okresowym Bliskie starcia, dostępnym już od jutra!

BR04_Social_Jetpack.png

Tryb okresowy: Plac zabaw 1.0
Tryb okresowy Plac zabaw przeniesie was na mapę Battle Royale o nieco zmienionych ustawieniach.

Walczcie i budujcie do woli! Macie więcej czasu na podróże po mapie, a także szybszy przyrost zasobów. Pojawią się wszystkie skrzynie skarbów i pojemniki z amunicją, więc lądujcie w różnych miejscach i zgarniajcie łupy! Włączyliśmy możliwość ostrzału sojuszników, więc możecie nawiązać potyczkę z przyjaciółmi (do 4 znajomych w jednej grze), ale bez obaw – odrodzicie się zaraz po śmierci!

Aha… jest tam również mnóstwo lam!

Uwaga: Wyniki osiągane w tym trybie nie są wliczane do statystyk i wyzwań.

Można to uznać za początki trybu swobodnej twórczości w Fortnite. Ćwiczcie, wymyślajcie strategie i bawcie się dobrze! Z niecierpliwością czekamy na wasze dzieła!

WYDAJNOŚĆ

Gdy siadacie do gry w Fortnite po całym dniu pracy lub nauki, chcemy, aby pierwsza gra przynosiła wam tyle samo radości, co ostatnia. Wydajność jest ważnym aspektem gry i przykładamy do niej dużą uwagę, a także przez cały czas pracujemy nad jej poprawieniem. Oto kilka sposobów, w jakie usprawnimy wasze codzienne gry:

Tropienie przestojów gry w środowisku naturalnym
W wersji 4.1 wprowadziliśmy poprawkę w celu usunięcia poważnych przestojów gry, lecz nadal otrzymujemy zgłoszenia o przestojach w ramach zbieranych przez nas danych. Dodaliśmy nowe funkcje logowania i diagnostyki, aby móc określić, jakie problemy powodują zacinanie się gry. Gdy skorzystacie z opcji zgłoszenia uwag w grze, pozwoli nam to zdiagnozować problem.

Wiemy, że wiele przestojów spowodowanych jest zatrzymaniem gry w momencie, gdy nagle zaczyna ona wczytywać dane w trakcie meczu, zamiast robić to płynnie w tle. Gra będzie teraz mogła bezpośrednio zgłaszać takie problemy naszemu zespołowi. Dodaliśmy również nowy system, który poprawi wydajność wczytywania zawartości przed rozpoczęciem gry, dzięki czemu nowo powstałe przestoje nie będą się przekradać do kolejnych wersji gry.

Optymalizacja czasów wczytywania
Chcemy, żebyście mogli rozpocząć grę jak najszybciej po naciśnięciu przycisku „Graj”! Pracujemy nad poprawieniem wydajności plików, tym, żeby przedmioty kosmetyczne były wczytywane na czas, a także nad ogólnym skróceniem czasów wczytywania. Optymalizacja kolejki zasobów w aktualizacjach zmniejszyło czas wczytywania gry na konsolach o 15-30 sek. w wersji 3.5. W każdej większej aktualizacji optymalizujemy kolejkę zasobów, aby zapobiec wydłużeniu wczytywania gry.

Wydajność serwerów
Niedawno zwiększyliśmy częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 Hz w standardowych trybach gry. Oznacza to, że serwer aktualizuje grę o 50% częściej niż wcześniej, co przekłada się na usprawnienie reakcji gry. To jednak nie koniec naszej pracy. Szybkie i konsekwentne odpowiedzi serwerów są dla nas bardzo istotne i nadal pracujemy nad tą kwestią.

Naszym kolejnym celem jest zapewnienie stałych 30 Hz przez całą grę w trybach dla dużych oddziałów w rodzaju ustawki 50 na 50 graczy.

Aktualizacje pozycji przez serwer
Na potrzeby trybów dla dużej liczby graczy dokonaliśmy optymalizacji, która ma dostosować aktualizacje graczy do ich działań w grze. Na przykład gracze stojący w miejscu nie muszą powodować aktualizacji u wszystkich dookoła tak często, jak gracze biegający i strzelający. Podobnie bardzo oddaleni gracze nie wymagają częstych aktualizacji, szczególnie jeżeli są niewidoczni. Tego rodzaju optymalizacja pozwala naszym serwerom na obsługę większej liczby graczy.

Aktualizacja funkcji sieciowych klienta
Aktualnie gra ogranicza częstotliwość wysyłania danych o ruchu gracza do 20 Hz mniej więcej przez pierwszą połowę gry. Dzieje się tak w celu zmniejszenia obciążenia systemu fizyki serwera, co pozwala zachować płynność gry. W miarę jak liczba graczy pozostałych w grze zmniejsza się do 24, zwiększamy częstotliwość aktualizacji do 33 Hz. Z czasem poprawimy wydajność obliczania fizyki gry przez serwery i będziemy mogli usunąć to ograniczenie w którejś z przyszłych aktualizacji.

KOMFORT GRY

Nadal pracujemy nad usprawnieniem podstaw gry i w planach mamy kilka konkretnych funkcji:

Powiadomienia o postępach w wyzwaniu
W wersji 4.3 wprowadzimy komunikaty podczas gry, informujące o postępach w wyzwaniu. Pomogą one śledzić wasze dokonania i zaplanować strategię na resztę gry, albo nawet na następną rozgrywkę!

Znaczniki w świecie gry
Zaznaczenie miejsca na mapie jest doskonałym sposobem komunikacji z oddziałem, lecz często znacznik na kompasie nie wystarcza, by wskazać drogę do celu. Badamy możliwość wprowadzenia znacznika widocznego w świecie gry, co ułatwi poruszanie się po wyspie.

Ekran Królewskiego Zwycięstwa
Osiągnięcie Królewskiego Zwycięstwa powinno zapadać w pamięć, a ekran zwycięstwa odzwierciedlać wagę okazji. Pragniemy trochę odświeżyć to wydarzenie i sprawić, by dawało ono więcej satysfakcji.

Minimapa wysokiej rozdzielczości
Niedawno wprowadziliśmy możliwość zbliżenia mapy, lecz jej rozdzielczość nadal pozostawia wiele do życzenia. Naszym celem jest odzwierciedlenie świata gry z jak największą szczegółowością, aby ułatwić graczom zorientowanie się, gdzie dokładnie lądują!

Lepsze odgłosy kroków i dźwięk pionowy
W wersji 4.2 poprawiliśmy odgłosy kroków i nieco zróżnicowaliśmy odgłosy dochodzące z góry i z dołu. Zdajemy sobie sprawę, że nadal ciężko jest określić pozycję wroga w gęsto zabudowanym terenie (np. w Wykrzywionych Wieżach) i zamierzamy wprowadzać w tej kwestii kolejne usprawnienia.

Usprawnienia interfejsu obserwatorów
W interfejsie obserwatorów nadal brakuje wielu informacji widocznych w interfejsie gracza. Przykładowe elementy, jakie chcielibyśmy dodać:

  • Posiadane przedmioty
  • Amunicja
  • Celownik
  • Edycja budynków
  • Kompas i znaczniki

Przedmioty kosmetyczne
Wszystkie ubiory i przedmioty kosmetyczne mają swoją wartość. Chcemy dać wam możliwość zdobywania z czasem kolejnych elementów dzięki kolekcjonowaniu ich! Dopiero opracowujemy działanie tej funkcji, więc nie spodziewajcie się jej w pierwszej kolejności.

POWTÓRKI

W ramach przygotowań do Meczu Gwiazd Pro-Am na targach E3 ciężko pracujemy nad usprawnieniem systemu powtórek.

Opracowujemy nowe opcje kamery, pozwalające jej krążyć wokół wybranego punktu, a także automatycznie śledzić akcję poprzez kierowanie kamery na grupy graczy zamiast na pojedyncze osoby.

Poprawiamy również widok mapy w powtórkach, aby poprawić funkcjonalność listy uczestników, a do znaczników graczy na mapie dodać trajektorie lotu pocisków. Ponadto poprawiliśmy nazwy graczy, aby nie zachodziły one na siebie, jeśli jest to do uniknięcia.

I wreszcie usprawniliśmy kontury postaci i dodaliśmy tryb widzenia przez ściany, gdy gracze wchodzą do budynków lub aktywnie budują, aby zapewnić wam jak najlepszy podgląd akcji, niezależnie od sytuacji.

Nie możemy się doczekać, aż oddamy w ręce was wszystkich te nowe funkcje i usprawnienia. Będziemy je wydawać w ramach aktualizacji gry, kiedy będą już one gotowe i sprawdzone w boju! Szczegółowe informacje znajdziecie w opisach nowych wersji gry.