Fortnite r.

Fortnite – Aktualizacja 3.5

Epic Games zaktualizowało Fortnite do wersji 3.5 wprowadzając nowe Forty Kieszonkowe, system powtórek i wrócił tryb Ustawki 50 vs 50, ale czy to jedyne zmiany? Zapraszam do lektury!

W tym artykule przedstawię wam zmiany tylko dla trybu Battle Royale.

Fort Kieszonkowy

Co tu dużo mówić. Rzucacie granatem i w ułamku sekundy waszym oczom ukazuje się metalowa wieża z oponami w środku.

System powtórek

  • Zapisujcie swoje rozgrywki i oglądajcie je z dowolnej perspektywy!
  • Przyspieszcie lub spowolnijcie akcję
  • Kontury postaci i widoczne nazwy graczy pozwolą wam lepiej pokazać przebieg wydarzeń
  • Kilka trybów kamery do wyboru:
    • Widok trzecioosobowy
      • Śledzi gracza i umożliwa obserwację dookoła niego
      • Trzy różne tryby obserwacji: wyłączona, automatyczna, leniwa
    • Śledzenie z drona
      • Kamera z poziomu drona, która jest zawsze skierowana na postać wybranego gracza
    • Podłączenie drona
      • Kamera z poziomu drona, która jest luźno powiązana z postacią wybranego gracza
    • Swobodny dron
      • Kamera z poziomu drona, która może dowolnie poruszać się po wyspie
    • Rozgrywka
      • To kamera, która pokazuje, co śledzony gracz widział w trakcie rozgrywki
    • Dostosujcie ustawienia kamery
      • Ekspozycja
      • Przesłona
      • Ogniskowa
      • Odległość wyostrzania
    • Na razie ustawienia te są dostępne tylko na komputerach PC i konsolach

Poniżej umieszczam poradnik stworzony przez użytkownika InTheLittleWood, który przedstawia tryb powtórek i uczy jego obsługi.

Tryb okresowy: Ustawka 50 vs 50 v2

Powraca tryb, w którym dwie 50-cio osobowe drużyny walczą o przetrwanie.

Ogólne

  • Zasoby takie jak drewno, kamień i metal będą od teraz zawsze wyświetlać się w ekwipunku jako pierwsze (np. zamiast pułapek)
  • Zakupione V-dolce będą od teraz współdzielone między konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym
  • Ulepszenia kolejki logowania:
    • W trakcie oczekiwania gra zapamięta, w którym miejscu w kolejce znajduje się gracz, jeżeli wyjdzie on z gry, a potem do niej wróci
    • Urządzenia mobilne nie umieszczą gracza w kolejce logowania więcej niż raz na jedną próbę logowania
    • Uwierzytelnienie dwuetapowe nie spowoduje ponownego umieszczenia gracza w kolejce logowania

Naprawione błędy

  • Poprawiono ekran logowania tak, by lepiej współpracował z różnymi rozmiarami ekranów i strefami bezpiecznymi
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował zawieszenie się gry podczas wylogowywania
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze z PS4 opuszczali ekipę po meczu, jeżeli grali z graczami z innych platform
  • Poprawiono błąd, który powodował, że oddziały ocaleńców i bohaterów były zablokowane po przełączeniu się do kampanii Ratowanie Świata z trybu Battle Royale
  • Poprawiono błąd, który powodował, że na komputerach PC kontrolery PS4 pokazywały przyciski kontrolerów do Xboxa, nawet po zmianie typu kontrolera w ustawieniach gry
  • Poprawiono rzadki błąd, który powodował, że części ciała postaci nienaturalnie się rozciągały
    • (Przykład) Uszy w ubiorze Króliczy Najeźdźca
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po kupieniu lamy w kampanii PvE nie można było obracać elementów w szafce w trybie Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Dodano Fort Kieszonkowy
    • Epicka klasa rzadkości
    • Pojawia się pojedynczo. W ekwipunku może zostać połączony w stos liczący maksymalnie pięć sztuk
    • W punkcie, w którym Fort Kieszonkowy dotknie podłoża, natychmiastowo pojawi się gotowy fort
      • Fort z Fortu Kieszonkowego jest zbudowany z metalu i ma wysokość trzech pięter
      • Najniższe piętro ma wielkość 1 na 1 i wyposażone jest w drzwi wejściowe. Umieszczone w środku stosy opon pozwalają na szybkie przedostanie się na dach
  • O 75% zmniejszono maksymalną prędkość skrętu Rakiety Kierowanej
  • O 15% zwiększono prędkość Rakiety Kierowanej
  • Przełączanie się na wiele z broni (szczególnie tych o niższej szybkostrzelności) wymaga teraz nieco więcej czasu
    • Ta zmiana ma na celu zmniejszenie efektywności strategii opierających się na szybkim przełączaniu między broniami, co umożliwiało zadawanie bardzo dużych i gwałtownych obrażeń
    • Usunięto animację przeładowywania strzelby-pompki
    • Bronie, które zostały zmodyfikowane:
      • Wyrzutnia rakiet
      • Rękodziało
      • Rewolwer
      • Strzelba taktyczna
      • Strzelba pompka
      • Ciężka strzelba
      • Czterotaktowy karabin snajperski
      • Sztucer
      • Kusza
  • Zmodyfikowano dostępność przedmiotów w automatach do sprzedaży przedmiotów
    • Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 50%
    • O 100% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję średnią w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej
    • O 50% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej
    • O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej
    • O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej
    • O 25% zmnięjszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej
    • O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej
  • O około 33% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków, pojawiających się jako łupy luzem w świecie gry
  • Zmieniono ikonę średniej amunicji w ekwipunku tak, by była bardziej czytelna

Naprawione błędy

  • Poprawiono błąd powodujący, że bronie wydawały się unosić w powietrzu po szybkim przełączeniu między przedmiotami, jeżeli występowały w tym czasie pewne specyficzne warunki sieciowe
  • Poprawki Rakiety Kierowanej:
    • Likwidacja powalonego gracza przy pomocy Rakiety Kierowanej nie będzie już rejestrowana jako samobójstwo
    • Podnoszenie przedmiotu w trakcie wystrzeliwania Rakiety Kierowanej nie będzie już skutkowało jego znikaniem
    • Wystrzelenie Rakiety Kierowanej przed momentem zniknięcia ekranu zwycięstwa nie będzie już uniemożliwiało graczowi powrotu do lobby
    • Gracze będą odtąd mogli normalnie obserwować wrogów, którzy ich zlikwidowali, a nie wystrzeloną przez siebie rakietę
    • Jeżeli obserwowany gracz wystrzeli rakietę, osoba obserwująca będzie od teraz śledziła rakietę zamiast gracza
    • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwowali unoszącą się nad wyspą startową Rakietę Kierowaną, jeżeli zostali zlikwidowani w trakcie gry przy użyciu rakiety
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom wystrzelenie Rakiety Kierowanej w trakcie lotu na takiej rakiecie
    • Naprawiono błąd, który powodował, że nad Rakietą Kierowaną wystrzeloną i kontrolowaną przez gracza wyświetlała się jego nazwa
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów po wyborze rzadkiej wersji karabinu szturmowego z lunetą wydawały graczom wersję epicką
  • Naprawiono błąd, który powodował, że łupolamy zdobywane podczas gry w trybach okresowych były puste

Gameplay

  • Tryb okresowy: ustawki 50 na 50 graczy 2.0
    • Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
      • Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania nadal są aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach („Bądź wśród 6 najlepszych oddziałów” itd.)
    • Burza i mapa
      • Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z dwóch różnych jej stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony
      • Końcowy krąg burzy jest od początku zaznaczony na mapie
      • Gracze mają 10 minut na zebranie łupów, gdy tymczasem burza stopniowo zmniejsza się do kręgu; następnie 5 minut na walkę, a potem kolejne 5, w trakcie których burza kurczy się całkowicie
      • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 3-6, spadają co dwie minuty i lądują jedynie na ostatecznym kręgu burzy
      • Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linie walki” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem natknięcia się na wrogów
    • Łupy
      • O 75% zwiększono tempo zbierania zasobów
      • O 15% zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem w świecie gry
      • Łupy luzem w świecie gry będą zawierać podwójną ilość amunicji
      • Pojemniki z amunicją będą zawierać potrójną ilość amunicji
      • Skrzynie będą zawierać podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych
      • Zrzuty zaopatrzenia będą zawierać podwójną ilość amunicji, dodatkowe przedmioty jednorazowe, zasoby oraz pułapkę
    • Poprawki błędów i ulepszenia trybów
      • Naprawiono błąd, który powodował tworzenie nierównych drużyn – jedna mogła mieć ponad 50 graczy
      • Powaleni gracze tracą zdrowie szybciej niż normalnie (10 punktów na impuls)
  • Nowy schemat kontrolera: Budowniczy Pro
    • Schemat ten jest podobny do Bojowego Pro, ale zoptymalizowany pod kątem jak najszybszego rozstawiania fragmentów budowli
    • Ścianom, podłogom, schodom i dachom odpowiadają różne przyciski kontrolera
    • Za pierwszym przyciśnięciem guzika gracz przełączy się do przypisanego fragmentu budowli, a każde kolejne naciśnięcie będzie skutkowało umieszczeniem tego fragmentu w świecie gry
    • By przełączyć się między materiałami lub pułapkami, należy nacisnąć przycisk kierunku w lewo (przycisk w lewo na krzyżaku)
  • Nowe koło komunikacji oddziału
    • Umożliwi ono graczom szybkie porozumiewanie się bez mikrofonów
    • Obecnie dostępne są następujące wezwania:
      Dostrzeżono wroga, Potrzebne leczenie, Potrzebne osłony, Potrzebne materiały, Potrzebna broń (w zależności od kontekstu) oraz Potrzebna amunicja (w zależności od kontekstu)
    • Domyślne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję to V na klawiaturze oraz przycisk kierunku w prawo na kontrolerze; na urządzeniach mobilnych koło komunikacji można znaleźć w menu emotek.
  • Łupolamy można od teraz otwierać zarówno niszcząc je, jak i wchodząc w interakcję z nimi
  • Do pułapek umieszczonych przez sojuszników dodano niebieski odcień, co pozwala odróżnić je od wrogich pułapek

Naprawione błędy

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom edytowanie wzniesionych przez nich budynków
  • Poprawki zrzutów zaopatrzenia:
    • Usunięto błąd w rzadkich przypadkach uniemożliwiający graczom otwieranie zrzutów zaopatrzenia
    • Usunięto błąd, który powodował, że zrzuty zaopatrzenia trzęsły się, jeżeli gracz zniszczył obiekt, na którym wylądowały
    • Usunięto błąd, który powodował, że łupy ze zrzutu zaopatrzenia pojawiały się w powietrzu po tym, jak skrzynia z zapasami została zestrzelona
    • Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wpychani pod mapę, jeżeli znajdowali się pod spadającym zrzutem zaopatrzenia
    • Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wystrzeliwani poza mapę, jeżeli wylądowali na zrzucie zaopatrzenia
  • Usunięto błąd, który powodował, że budynek mógł być zablokowany przez 3 sekundy ze względu na słabe warunki sieciowe
  • Usunięto błąd, który powodował, że kontrolery wibrowały w trakcie fazy swobodnego spadku, w momencie, gdy w świecie gry ładowały się automaty do sprzedaży przedmiotów
  • Usunięto błąd, który powodował, że paski zdrowia budowli znikały, gdy gracz celował z broni
  • Usunięto błąd, który powodował, że celownik nie wracał do poprzedniego stanu po przeładowaniu broni
  • Usunięto błąd, który powodował, że słabe warunki sieciowe mogły uniemożliwić zbudowanej budowli pojawienie się w świecie gry
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli wybrać w trybie Battle Royale tej samej ikony sztandaru i kombinacji kolorystycznej, które mieli w kampanii Ratowanie Świata

Efekty dźwiękowe

  • Dodano unikatowe efekty dźwiękowe podczas zakładania i przeładowywania następujących broni (reszta pozostaje bez zmian):
    • Epicki/legendarny karabin szturmowy
    • Ciężka strzelba
    • Strzelba pompka
    • Czterotaktowy karabin snajperski
    • Sztucer
  • Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów taktycznego pistoletu maszynowego
  • Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów epickiego/legendarnego karabinu szturmowego średniego zasięgu

Naprawione błędy

  • Usunięto drugi odgłos umieszczania magazynka w trakcie animacji przeładowywania granatnika

Interfejs

  • Zmniejszono ilość wymaganych do pobrania danych i rozmiary aktualizacji dla graczy bez dostępu do kampanii Ratowanie Świata (tylko na komputerach PC).

Naprawione błędy

  • Usunięto błąd, który powodował, że opis przycisku służącego do przełączania mapy na kontrolerze nie pojawiał się po tym, jak gracz został zlikwidowany.
  • Usunięto błąd, który powodował, że podglądy swobodnego spadku wyświetlane w szafce wyświetlały się bez poprawnej animacji.
  • Poprawiono zbyt mały tekst na minimapie.
  • Usunięto błąd, który powodował, że znacznik na mapie nie aktualizował swojej lokalizacji, w miarę jak gracz przybliżał i oddalał mapę.
  • Usunięto błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie pojawiały się tam, gdzie znajdował się kursor gracza, jeżeli były stawiane na mapie, która została przybliżona.
  • Analogowy drążek kontrolera może od teraz być używany do przewijania przybliżonej mapy.
  • Poprawiono błąd, który powodował, że w trakcie obserwowania Rakiety Kierowanej licznik zlikwidowanych graczy miał wartość zero.

Grafika i animacja

  • Poprawiono animacje pojawiania się elementów, co sprawia, że obiekty raczej łagodnie ujawniają się, a nie wyskakują znienacka.

Naprawione błędy

  • Poprawiono nieregularne zmiany pozycji busa bojowego, które mogły występować co kilka sekund.
  • Poprawiono emotkę Papier, kamień, nożyce tak, by pokazywała się prawidłowo w lobby.
  • Poprawiono błąd, który powodował, że zbieraki Tęczorożec i Słodziak nie zawsze się aktywowały.
  • Poprawiono animację wystrzały Rakiety Kierowanej tak, by wyświetlała się poprawnie, kiedy gracz, który ją wystrzeliwuje, jest obserwowany.
  • Zmieniono rozmiary grzybów, które były zbyt wielkie.

Wydajność

  • Naprawiono różne błędy powodujące, że gra zawieszała się lub zacinała w trakcie ładowania zasobów, szczególnie na konsolach. Zasoby te są obecnie ładowane wstępnie przed rozpoczęciem gry.
  • Zoptymalizowano serwery celem zmniejszenia lagów w trakcie oddawania wystrzałów lub otrzymywania obrażeń.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Wskaźnik efektów dźwiękowych nie pokazuje już broni z tłumikami, odgłosów kroków kucających postaci ani zbieraków członków drużyny.
  • Wprowadzono różne poprawki jakości grafiki dla antyaliasingu, roślinności i nieba.

Naprawione błędy

  • Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z grą trwała nieprzerwanie, chociaż ekran nie był już dotykany.
  • Usunięto błąd, który powodował, że komunikat o braku wsparcia dla urządzeń po jailbreaku nie wyświetlał się.
    • Próba grania na urządzeniu po jailbreaku zakończy się wyrzuceniem z gry.
  • Naprawiono rozmaite błędy przeszkadzające w poprawnej interakcji z grą, w tym:
    • Ikony, które nie wyświetlały się poprawnie na tańszych urządzeniach.
    • Zrzuty zaopatrzenia, których nie dało się otworzyć.
    • Drzwi, które niekonsekwentnie otwierały się i zamykały.
    • Mapę, której nie dało się przybliżyć ani przesuwać.
    • Sytuacje, w których grze zdarzało się rejestrować przypadkowe naciśnięcia przycisków.
  • Usunięto błąd, który powodował, że amunicja rewolweru i granatnika unosiła się w powietrzu poza bronią.