Epic Games zaktualizowało Fortnite do wersji 3.5 wprowadzając nowe Forty Kieszonkowe, system powtórek i wrócił tryb Ustawki 50 vs 50, ale czy to jedyne zmiany? Zapraszam do lektury!
W tym artykule przedstawię wam zmiany tylko dla trybu Battle Royale.
Fort Kieszonkowy
Co tu dużo mówić. Rzucacie granatem i w ułamku sekundy waszym oczom ukazuje się metalowa wieża z oponami w środku.
System powtórek
- Zapisujcie swoje rozgrywki i oglądajcie je z dowolnej perspektywy!
- Przyspieszcie lub spowolnijcie akcję
- Kontury postaci i widoczne nazwy graczy pozwolą wam lepiej pokazać przebieg wydarzeń
- Kilka trybów kamery do wyboru:
- Widok trzecioosobowy
- Śledzi gracza i umożliwa obserwację dookoła niego
- Trzy różne tryby obserwacji: wyłączona, automatyczna, leniwa
- Śledzenie z drona
- Kamera z poziomu drona, która jest zawsze skierowana na postać wybranego gracza
- Podłączenie drona
- Kamera z poziomu drona, która jest luźno powiązana z postacią wybranego gracza
- Swobodny dron
- Kamera z poziomu drona, która może dowolnie poruszać się po wyspie
- Rozgrywka
- To kamera, która pokazuje, co śledzony gracz widział w trakcie rozgrywki
- Dostosujcie ustawienia kamery
- Ekspozycja
- Przesłona
- Ogniskowa
- Odległość wyostrzania
- Na razie ustawienia te są dostępne tylko na komputerach PC i konsolach
- Widok trzecioosobowy
Poniżej umieszczam poradnik stworzony przez użytkownika InTheLittleWood, który przedstawia tryb powtórek i uczy jego obsługi.
Tryb okresowy: Ustawka 50 vs 50 v2
Powraca tryb, w którym dwie 50-cio osobowe drużyny walczą o przetrwanie.
Ogólne
- Zasoby takie jak drewno, kamień i metal będą od teraz zawsze wyświetlać się w ekwipunku jako pierwsze (np. zamiast pułapek)
- Zakupione V-dolce będą od teraz współdzielone między konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym
- Ulepszenia kolejki logowania:
- W trakcie oczekiwania gra zapamięta, w którym miejscu w kolejce znajduje się gracz, jeżeli wyjdzie on z gry, a potem do niej wróci
- Urządzenia mobilne nie umieszczą gracza w kolejce logowania więcej niż raz na jedną próbę logowania
- Uwierzytelnienie dwuetapowe nie spowoduje ponownego umieszczenia gracza w kolejce logowania
Naprawione błędy
- Poprawiono ekran logowania tak, by lepiej współpracował z różnymi rozmiarami ekranów i strefami bezpiecznymi
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował zawieszenie się gry podczas wylogowywania
- Naprawiono błąd powodujący, że gracze z PS4 opuszczali ekipę po meczu, jeżeli grali z graczami z innych platform
- Poprawiono błąd, który powodował, że oddziały ocaleńców i bohaterów były zablokowane po przełączeniu się do kampanii Ratowanie Świata z trybu Battle Royale
- Poprawiono błąd, który powodował, że na komputerach PC kontrolery PS4 pokazywały przyciski kontrolerów do Xboxa, nawet po zmianie typu kontrolera w ustawieniach gry
- Poprawiono rzadki błąd, który powodował, że części ciała postaci nienaturalnie się rozciągały
- (Przykład) Uszy w ubiorze Króliczy Najeźdźca
- Naprawiono błąd, który powodował, że po kupieniu lamy w kampanii PvE nie można było obracać elementów w szafce w trybie Battle Royale
Bronie i przedmioty
- Dodano Fort Kieszonkowy
- Epicka klasa rzadkości
- Pojawia się pojedynczo. W ekwipunku może zostać połączony w stos liczący maksymalnie pięć sztuk
- W punkcie, w którym Fort Kieszonkowy dotknie podłoża, natychmiastowo pojawi się gotowy fort
- Fort z Fortu Kieszonkowego jest zbudowany z metalu i ma wysokość trzech pięter
- Najniższe piętro ma wielkość 1 na 1 i wyposażone jest w drzwi wejściowe. Umieszczone w środku stosy opon pozwalają na szybkie przedostanie się na dach
- O 75% zmniejszono maksymalną prędkość skrętu Rakiety Kierowanej
- O 15% zwiększono prędkość Rakiety Kierowanej
- Przełączanie się na wiele z broni (szczególnie tych o niższej szybkostrzelności) wymaga teraz nieco więcej czasu
- Ta zmiana ma na celu zmniejszenie efektywności strategii opierających się na szybkim przełączaniu między broniami, co umożliwiało zadawanie bardzo dużych i gwałtownych obrażeń
- Usunięto animację przeładowywania strzelby-pompki
- Bronie, które zostały zmodyfikowane:
- Wyrzutnia rakiet
- Rękodziało
- Rewolwer
- Strzelba taktyczna
- Strzelba pompka
- Ciężka strzelba
- Czterotaktowy karabin snajperski
- Sztucer
- Kusza
- Zmodyfikowano dostępność przedmiotów w automatach do sprzedaży przedmiotów
- Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 50%
- O 100% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję średnią w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej
- O 50% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej
- O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej
- O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej
- O 25% zmnięjszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej
- O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej
- O około 33% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków, pojawiających się jako łupy luzem w świecie gry
- Zmieniono ikonę średniej amunicji w ekwipunku tak, by była bardziej czytelna
Naprawione błędy
- Poprawiono błąd powodujący, że bronie wydawały się unosić w powietrzu po szybkim przełączeniu między przedmiotami, jeżeli występowały w tym czasie pewne specyficzne warunki sieciowe
- Poprawki Rakiety Kierowanej:
- Likwidacja powalonego gracza przy pomocy Rakiety Kierowanej nie będzie już rejestrowana jako samobójstwo
- Podnoszenie przedmiotu w trakcie wystrzeliwania Rakiety Kierowanej nie będzie już skutkowało jego znikaniem
- Wystrzelenie Rakiety Kierowanej przed momentem zniknięcia ekranu zwycięstwa nie będzie już uniemożliwiało graczowi powrotu do lobby
- Gracze będą odtąd mogli normalnie obserwować wrogów, którzy ich zlikwidowali, a nie wystrzeloną przez siebie rakietę
- Jeżeli obserwowany gracz wystrzeli rakietę, osoba obserwująca będzie od teraz śledziła rakietę zamiast gracza
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwowali unoszącą się nad wyspą startową Rakietę Kierowaną, jeżeli zostali zlikwidowani w trakcie gry przy użyciu rakiety
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom wystrzelenie Rakiety Kierowanej w trakcie lotu na takiej rakiecie
- Naprawiono błąd, który powodował, że nad Rakietą Kierowaną wystrzeloną i kontrolowaną przez gracza wyświetlała się jego nazwa
- Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów po wyborze rzadkiej wersji karabinu szturmowego z lunetą wydawały graczom wersję epicką
- Naprawiono błąd, który powodował, że łupolamy zdobywane podczas gry w trybach okresowych były puste
Gameplay
- Tryb okresowy: ustawki 50 na 50 graczy 2.0
- Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
- Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania nadal są aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach („Bądź wśród 6 najlepszych oddziałów” itd.)
- Burza i mapa
- Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z dwóch różnych jej stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony
- Końcowy krąg burzy jest od początku zaznaczony na mapie
- Gracze mają 10 minut na zebranie łupów, gdy tymczasem burza stopniowo zmniejsza się do kręgu; następnie 5 minut na walkę, a potem kolejne 5, w trakcie których burza kurczy się całkowicie
- Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 3-6, spadają co dwie minuty i lądują jedynie na ostatecznym kręgu burzy
- Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linie walki” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem natknięcia się na wrogów
- Łupy
- O 75% zwiększono tempo zbierania zasobów
- O 15% zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem w świecie gry
- Łupy luzem w świecie gry będą zawierać podwójną ilość amunicji
- Pojemniki z amunicją będą zawierać potrójną ilość amunicji
- Skrzynie będą zawierać podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych
- Zrzuty zaopatrzenia będą zawierać podwójną ilość amunicji, dodatkowe przedmioty jednorazowe, zasoby oraz pułapkę
- Poprawki błędów i ulepszenia trybów
- Naprawiono błąd, który powodował tworzenie nierównych drużyn – jedna mogła mieć ponad 50 graczy
- Powaleni gracze tracą zdrowie szybciej niż normalnie (10 punktów na impuls)
- Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
- Nowy schemat kontrolera: Budowniczy Pro
- Schemat ten jest podobny do Bojowego Pro, ale zoptymalizowany pod kątem jak najszybszego rozstawiania fragmentów budowli
- Ścianom, podłogom, schodom i dachom odpowiadają różne przyciski kontrolera
- Za pierwszym przyciśnięciem guzika gracz przełączy się do przypisanego fragmentu budowli, a każde kolejne naciśnięcie będzie skutkowało umieszczeniem tego fragmentu w świecie gry
- By przełączyć się między materiałami lub pułapkami, należy nacisnąć przycisk kierunku w lewo (przycisk w lewo na krzyżaku)
- Nowe koło komunikacji oddziału
- Umożliwi ono graczom szybkie porozumiewanie się bez mikrofonów
- Obecnie dostępne są następujące wezwania:
Dostrzeżono wroga, Potrzebne leczenie, Potrzebne osłony, Potrzebne materiały, Potrzebna broń (w zależności od kontekstu) oraz Potrzebna amunicja (w zależności od kontekstu) - Domyślne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję to V na klawiaturze oraz przycisk kierunku w prawo na kontrolerze; na urządzeniach mobilnych koło komunikacji można znaleźć w menu emotek.
- Łupolamy można od teraz otwierać zarówno niszcząc je, jak i wchodząc w interakcję z nimi
- Do pułapek umieszczonych przez sojuszników dodano niebieski odcień, co pozwala odróżnić je od wrogich pułapek
Naprawione błędy
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom edytowanie wzniesionych przez nich budynków
- Poprawki zrzutów zaopatrzenia:
- Usunięto błąd w rzadkich przypadkach uniemożliwiający graczom otwieranie zrzutów zaopatrzenia
- Usunięto błąd, który powodował, że zrzuty zaopatrzenia trzęsły się, jeżeli gracz zniszczył obiekt, na którym wylądowały
- Usunięto błąd, który powodował, że łupy ze zrzutu zaopatrzenia pojawiały się w powietrzu po tym, jak skrzynia z zapasami została zestrzelona
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wpychani pod mapę, jeżeli znajdowali się pod spadającym zrzutem zaopatrzenia
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wystrzeliwani poza mapę, jeżeli wylądowali na zrzucie zaopatrzenia
- Usunięto błąd, który powodował, że budynek mógł być zablokowany przez 3 sekundy ze względu na słabe warunki sieciowe
- Usunięto błąd, który powodował, że kontrolery wibrowały w trakcie fazy swobodnego spadku, w momencie, gdy w świecie gry ładowały się automaty do sprzedaży przedmiotów
- Usunięto błąd, który powodował, że paski zdrowia budowli znikały, gdy gracz celował z broni
- Usunięto błąd, który powodował, że celownik nie wracał do poprzedniego stanu po przeładowaniu broni
- Usunięto błąd, który powodował, że słabe warunki sieciowe mogły uniemożliwić zbudowanej budowli pojawienie się w świecie gry
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli wybrać w trybie Battle Royale tej samej ikony sztandaru i kombinacji kolorystycznej, które mieli w kampanii Ratowanie Świata
Efekty dźwiękowe
- Dodano unikatowe efekty dźwiękowe podczas zakładania i przeładowywania następujących broni (reszta pozostaje bez zmian):
- Epicki/legendarny karabin szturmowy
- Ciężka strzelba
- Strzelba pompka
- Czterotaktowy karabin snajperski
- Sztucer
- Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów taktycznego pistoletu maszynowego
- Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów epickiego/legendarnego karabinu szturmowego średniego zasięgu
Naprawione błędy
- Usunięto drugi odgłos umieszczania magazynka w trakcie animacji przeładowywania granatnika
Interfejs
- Zmniejszono ilość wymaganych do pobrania danych i rozmiary aktualizacji dla graczy bez dostępu do kampanii Ratowanie Świata (tylko na komputerach PC).
Naprawione błędy
- Usunięto błąd, który powodował, że opis przycisku służącego do przełączania mapy na kontrolerze nie pojawiał się po tym, jak gracz został zlikwidowany.
- Usunięto błąd, który powodował, że podglądy swobodnego spadku wyświetlane w szafce wyświetlały się bez poprawnej animacji.
- Poprawiono zbyt mały tekst na minimapie.
- Usunięto błąd, który powodował, że znacznik na mapie nie aktualizował swojej lokalizacji, w miarę jak gracz przybliżał i oddalał mapę.
- Usunięto błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie pojawiały się tam, gdzie znajdował się kursor gracza, jeżeli były stawiane na mapie, która została przybliżona.
- Analogowy drążek kontrolera może od teraz być używany do przewijania przybliżonej mapy.
- Poprawiono błąd, który powodował, że w trakcie obserwowania Rakiety Kierowanej licznik zlikwidowanych graczy miał wartość zero.
Grafika i animacja
- Poprawiono animacje pojawiania się elementów, co sprawia, że obiekty raczej łagodnie ujawniają się, a nie wyskakują znienacka.
Naprawione błędy
- Poprawiono nieregularne zmiany pozycji busa bojowego, które mogły występować co kilka sekund.
- Poprawiono emotkę Papier, kamień, nożyce tak, by pokazywała się prawidłowo w lobby.
- Poprawiono błąd, który powodował, że zbieraki Tęczorożec i Słodziak nie zawsze się aktywowały.
- Poprawiono animację wystrzały Rakiety Kierowanej tak, by wyświetlała się poprawnie, kiedy gracz, który ją wystrzeliwuje, jest obserwowany.
- Zmieniono rozmiary grzybów, które były zbyt wielkie.
Wydajność
- Naprawiono różne błędy powodujące, że gra zawieszała się lub zacinała w trakcie ładowania zasobów, szczególnie na konsolach. Zasoby te są obecnie ładowane wstępnie przed rozpoczęciem gry.
- Zoptymalizowano serwery celem zmniejszenia lagów w trakcie oddawania wystrzałów lub otrzymywania obrażeń.
Wersja na urządzenia mobilne
- Wskaźnik efektów dźwiękowych nie pokazuje już broni z tłumikami, odgłosów kroków kucających postaci ani zbieraków członków drużyny.
- Wprowadzono różne poprawki jakości grafiki dla antyaliasingu, roślinności i nieba.
Naprawione błędy
- Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z grą trwała nieprzerwanie, chociaż ekran nie był już dotykany.
- Usunięto błąd, który powodował, że komunikat o braku wsparcia dla urządzeń po jailbreaku nie wyświetlał się.
- Próba grania na urządzeniu po jailbreaku zakończy się wyrzuceniem z gry.
- Naprawiono rozmaite błędy przeszkadzające w poprawnej interakcji z grą, w tym:
- Ikony, które nie wyświetlały się poprawnie na tańszych urządzeniach.
- Zrzuty zaopatrzenia, których nie dało się otworzyć.
- Drzwi, które niekonsekwentnie otwierały się i zamykały.
- Mapę, której nie dało się przybliżyć ani przesuwać.
- Sytuacje, w których grze zdarzało się rejestrować przypadkowe naciśnięcia przycisków.
- Usunięto błąd, który powodował, że amunicja rewolweru i granatnika unosiła się w powietrzu poza bronią.