Fortnite r.

Fortnite – Aktualizacja 3.4

Epic Games aktualizuje Fortnite, regularnie wprowadzając poprawki, nowe okresowe tryby gry oraz powiększając arsenał dostępny w grze. Co przyniosła nam aktualizacja z numerem 3.4?

W tym artykule przedstawię wam zmiany tylko dla trybu Battle Royale.

Rakieta kierowana

Zacznijmy od tego, co większość z nas interesuje najbardziej – od nowej broni. Jest to “Rakieta kierowana“, dzięki której możemy sterować torem lotu rakiety po wystrzale.

Przyda się to, gdy będziemy chcieli przedostać się poza osłony przeciwnika. Na czas przejęcia kontroli nad rakietą nie będziemy w stanie poruszać się naszą postacią, lecz w każdej chwili będzie można wyłączyć widok rakiety i kontynuuje ona swój lot po stałej trajektorii. Rakieta porusza się z odrobinę mniejszą prędkością niż zwykła rakieta, ale zadaje takie same obrażenia. Maksymalny czas lotu rakiety to 18 sekund. Można ją znaleźć w skrzyniach skarbów i zrzutach zaopatrzenia, a jej rzadkość będzie epicka lub legendarna.

Tryb okresowy: Starcie snajperów

W ten tryb mogliśmy zagrać już wcześniej. Polega on na tym, że jedyne bronie dostępne na mapie, to snajperki. Co się zmieniło od ostatniego czasu?

Do trybu dodano sztucer oraz kuszę, ale usunięto rewolwery Magnum. Możliwość przejścia w stan powalenia została wyłączona. Powaleni gracze są automatycznie eliminowani. Od teraz legendarne bronie będzie można znaleźć tylko w zrzutach zaopatrzenia, a epickie w skrzyniach skarbów. Częstotliwość występowania ciężkiej amunicji:

  • Podłoga: 6
  • Skrzynia: 6
  • Skrzynki z amunicją: 12
  • Zrzuty zaopatrzenia: 18
  • Lamy: 90

fortnite aktualizacja

Inne zmiany i poprawki w broniach, przedmiotach i rozgrywce

Bronie i przedmioty

  • Poprawiono kolory odzwierciedlające klasę rzadkości strzelb, by lepiej informowały o ich efektywności.
    UWAGA: Cechy broni (takie, jak zadawane obrażenia czy częstotliwość występowania) nie zostały zmienione.

    • Strzelby taktyczne są teraz Zwykłe/Niepospolite/Rzadkie (były Niepospolite/Rzadkie/Epickie)
    • Strzelby-pompki są teraz Niepospolite/Rzadkie (były Zwykłe/Niepospolite)
  • Wyrzutnia Jaj to przedmiot okresowy, który zastąpi Granatnik (jest to zmiana wyłącznie kosmetyczna).
  • O 25% zwiększono częstotliwość występowania panelu skokowego.

Poprawki błędów

  • Naprawiono problemy występujące w związku z Bombą Taneczną, dzięki czemu przedmiot znowu jest dostępny..
  • Naprawiono błąd, powodujący, że pułapki z kolcami aktywują się, kiedy gracz staje na szczycie ściany, do której została przymocowana pułapka.
  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający graczom włączenie trybu celowania po wylądowaniu na ziemi, jeżeli przytrzymywali przycisk celowania w trakcie skakania.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że wystrzały ze sztucera były niecelne na krótkich dystansach lub jeżeli gracz kucał.
  • Detonator do zdalnego odpalania ładunków będzie odtąd poprawnie usuwany z ekwipunku gracza, jeżeli jego przeciwnik zniszczy umieszczony w świecie gry ładunek, a w ekwipunku gracza nie będzie już innych.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że gracze mogli kontynuować sprint w trakcie korzystania z detonatora do zdalnego odpalania ładunków, a animacja detonatora nie odtwarzała się.

Rozgrywka

  • Zmieniono kolejność, w której kawałki budowli odpadają z umocnień gracza w miarę zadawania obrażeń.
  • Zwiększono ilość łupów generowanych na wyspie początkowej.
  • Usunięto tryb 30 FPS z konsol Xbox One i PS4.
    • W aktualizacji 3.4 znacząco zoptymalizowaliśmy sposób, w jaki Fortnite wykorzystuje procesor graficzny, co poprawiło ogólny wygląd gry, włączywszy w to rozdzielczość w trybie 60 FPS. Po wprowadzeniu tych zmian nie widzimy powodu, dla którego ktokolwiek miałby nadal korzystać z trybu 30 FPS. (Komentarz twórców)

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że otwarte już skrzynie skarbów oglądane z dużych odległości wyglądały na zamknięte.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że reanimowani gracze blokowali się w nieprawidłowym stanie, jeżeli w trakcie trwania reanimacji między jednym graczem a drugim postawiono fragment budowli.
  • Znaczniki środka tarczy nie będą się już wyświetlać po ukończeniu wyzwania.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że nakrycia głów innych graczy wyświetlały się tak, jakby unosiły się nad ich postaciami.
  • Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze tracili możliwość sterowania swoją postacią po wyskoczeniu z busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że krzaki i inne elementy otoczenia pojawiały się i znikały z pola widzenia na średnich dystansach.

Wydajność

  • Dokonano zaawansowanej optymalizacji kodu, w celu zredukowania lagów.
    • Poprawiono reakcje gry dzięki umożliwieniu grze aktualizowania statusu wszystkich graczy w świecie gry na klatkę. Uprzednio gra mogła aktualizować status 50 graczy na klatkę.
    • Zredukowano lag na początku rozgrywki dzięki optymalizacji łączności sieciowej w celu poprawy ogólnej wydajności serwera.
  • Znacząco poprawiono jakość wyświetlania gry na konsolach, włączając w to poprawę rozdzielczości oraz wyrazistości tekstur.
    • Poprawiono ostrość filtrowania tekstur na konsolach PS4 oraz Xbox One.
    • Zwiększono rozdzielczość tekstur na konsoli Xbox One.
  • Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, gdy w pobliżu jest wielu graczy.
  • Naprawiono błąd, powodujący zacinanie się gry w przypadku natykania się po raz pierwszy na pewne przedmioty kosmetyczne.

Interfejs

  • W trakcie gry na konsoli ekipy wyświetlające się jako sugerowane epickim znajomym pojawiają się w lobby.
  • Dodano opcję zbliżenia mapy.
    • Mapę można przybliżyć i oddalić przy pomocy kółka myszy.
    • W wypadku gry na kontrolerze prawy spust przybliża, a lewy oddala mapę.
    • Aby powiększyć mapę, należy uszczypnąć ekran dotykowy. Przesunięcie palcem oddali ją.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że powaleni towarzysze wyświetlali się w ramach interfejsu jako zlikwidowani.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał umieszczenie znacznika na mapie, jeżeli pozostawała ona włączona w trakcie przemieszczania się z wyspy początkowej na pokład busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom umieszczanie znaczników na minimapie, jeżeli znalazłyby się one blisko krawędzi wyspy.
  • Wskaźnik wyboru trybu gry nie będzie się już zerował do „Oddziałów”, jeżeli nowy gracz dołączy do ekipy, gdy wybrano już inny tryb.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych wartości pingu po włączeniu opcji „Pokaż statystyki sieciowe”.
  • W przypadku korzystania z opcji odwróconego sterowania, kursor nie będzie już odwracany, jeżeli mapa będzie otwarta.

Grafika i animacja

  • Dopracowano system wyświetlania efektu cząsteczkowego broni, by poprawić jego adekwatność:
    • Zwiększono szczegółowość śladów przelotu kul dla karabinów i pistoletów, sprawiając, że określenie kierunku, z którego nadleciały jest łatwiejsze.
    • Efekty uderzenia pocisków snajperskich w elementy otoczenia są obecnie bardziej widoczne.
    • Ślady śrutu wystrzeliwanego ze strzelby i efekty graficzne w razie uderzenia w któregoś z graczy zostały poprawione tak, by wyraźniej pokazywać rozprysk każdego strzału i by łatwiej było ocenić, jaka jego część trafiła w przeciwnika.
    • Bronie z zamontowanym tłumikiem mają subtelniejszy rozbłysk lufy, a pociski z nich wystrzelone nie pozostawiają za sobą smug.
    • Animacje wystrzału ze strzelby-pompki i rękodziała zostały dopracowane tak, by były bardziej czytelne i gwałtowne.

Poprawki błędów

  • Poprawiono efekt poświaty w przypadku niektórych skrzyń, które świeciły się na biało.
  • Usunięto błąd, powodujący, że animacja przeładowania kuszy odtwarzała się w sytuacjach, gdy broń nie była przeładowywana.

Dźwięk

  • Usunięto ćwierkanie wydobywające się z lądujących zrzutów zaopatrzenia.
  • Dodano dźwięk trafienia, gdy gracz, którego rozgrywka jest obserwowana, trafi kogoś w tarczę, ciało lub głowę.

Poprawki błędów

  • Dodano dźwięk sprężynowania stosu opon w trybie obserwowania graczy.
  • Wyłączono walentynkowe efekty dźwiękowe dla wystrzelonych z kuszy bełtów, które trafiły przeciwnika.
  • Efekty dźwiękowe przeszukiwania odtwarzają się teraz w pełnej długości podczas przeszukiwania łupolam.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że odgłosy lądowania gracza były trudno słyszalne, jeżeli jednocześnie odtwarzane były odgłosy kroków.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Dodano informację o tym, że dane urządzenie nie jest wspierane w przypadku konkretnych urządzeń. Brzmi ona następująco:
    „Niestety, do uruchomienia Fortnite wymagane jest urządzenie z 2 GB pamięci RAM. Fortnite działa na: telefonach iPhone SE, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X; tabletach iPad Mini 4, Air 2, 2017, Pro”.
  • Antyaliasing (4x MSAA) jest teraz dostępny na wszystkich wspieranych urządzeniach.
  • Możliwość szeptania oraz czat dla ekipy są już dostępne w wersji na urządzenia mobilne.
  • Dodano krótki instruktaż dla „Dotknij, aby zrobić zamach”, który wyświetla się przy okazji pierwszego uruchomienia gry.
  • Dodano wiadomość informującą o tym, że urządzenia po jailbreaku nie są wspierane.
  • Automatyczne otwieranie drzwi bazuje odtąd na interakcji gracza z aplikacją, nie zaś na prędkości, z jaką porusza się postać.

Poprawki błędów

  • Nieprzerwane ataki wykonywane za pomocą zbieraka są obecnie płynniejsze, jeżeli gracz dwukrotnie dotknie i przytrzyma prawą część ekranu.
  • Lewy przycisk ataku jest odtąd bardziej niezawodny i ma większą czułość.
  • Poprawiono ogólne odczucie reakcji sterowania podczas otwierania skrzyń skarbów.
  • Naprawiono różnego rodzaju błędy i niespójności związane z funkcją „Dotknij, aby strzelać”, co sprawiło, że działa dokładniej.
  • Naprawiono błąd minimapy, który sprawiał, że uniemożliwiała ona poruszanie się i rozglądanie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że broń nie strzelała, kiedy interfejs gry na ekranie został raz dotknięty.
  • Naprawiono błędy, powodujące, że akcje „Dotknij”, a także „Dotknij i przytrzymaj” nie były rejestrowane przez grę.
  • Naprawiono problemy związane ze zbyt długim czasem ładowania gry na telefonie iPhone X.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że gra mogła się zawiesić przez wykonywanie szybkich dotknięć listy epickich znajomych.
  • Poprawiono błąd, powodujący, że efekty użycia granatów impulsowych nie były wystarczająco widoczne w trakcie gry na niskich ustawieniach.
  • Ustawienia turbo-budowania oraz automatycznej zamiany materiałów będą odtąd zapisywać się poprawnie.
  • Bronie i przedmioty jednorazowe, które zostały upuszczone, nie będą już podnoszone automatycznie przez gracza, który je wyrzucił.