Riot planuje nerfy Garena
Zdaniem Meddlera Garen w nowym patchu jest zbyt silny i prawdopodobnie dostanie nerfy w kolejnej aktualizacji. Na wyższych poziomach jest nieco mniej dominujący – jednak nadal raczej silny.
Trudno jeszcze ocenić, jak sprawuje się na nim build pod prędkość ataku. Cel zmian był taki, by ten rodzaj buildu stanowił opcję jedną z wielu (a nie był obowiązkowy lub całkowicie bez sensu). Żeby to poddać krytyce, musi minąć jeszcze trochę czasu.
Zgodnie z planami udało się przenieść jego siłę do wczesnych etapów gry.
Zanim jednak zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany, Riot musi się upewnić, że postać nie okaże się po nich zbyt słaba – dlatego pierwsze poprawki będą raczej niewielkie.
Kiedy?
Mają one pojawić się w patchu 9.21. Jest on planowany na środę, 23 października.
Zmiany Garena w patchu 9.20
Statystyki podstawowe
- Przyrost prędkości ataku na poziom: 2,9% ⇒ 3,65%.
- Zdrowie: 616,28 (+84,25 na poziom) ⇒ 620 (+84 na poziom).
Perseverance (pasyw)
- Regeneracja: 2/8% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia co 5 sekund ⇒ 1,5-10,1% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia co 5 sekund.
- Garen już biernie nie otrzymuje dwukrotnie większej regeneracji zdrowia, kiedy ma mniej niż 25/50% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia.
- Przerwanie regeneracji:
- Stara wersja: na 9 sekund, kiedy otrzyma obrażenia od jednostek niebędących stworami przed poziomem 11; na 4 sekundy, kiedy otrzyma obrażenia od potężnych potworów, wież lub bohaterów po poziomie 11.
- Nowa wersja: na 7 sekund, kiedy otrzyma obrażenia od potężnych potworów, wież lub bohaterów.
Decisive Strike (Q)
- Czas rzucenia skaluje się z prędkością ataku Garena i zachowuje podobnie jak atak podstawowy.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gdy Garen był spowolniony, czas blokady jego Q stawał się o wiele dłuższy.
Courage (W)
- Odporność za każde zabójstwo: 0,33 dodatkowego pancerza i odporności na magię (maksymalnie 50 przy zabiciu 150 jednostek) ⇒ 0,25 dodatkowego pancerza i odporności na magię (maksymalnie 30 przy zabiciu 150 jednostek).
- Zapewnia 30% dodatkowego zmniejszenia obrażeń i nieustępliwości na pierwsze 0,75 sekundy ⇒ zapewnia tarczę o wytrzymałości 10% maksymalnego zdrowia Garena i 60% nieustępliwości na pierwsze 0,75 sekundy.
Judgment (E)
- Liczba obrotów: 5-10 (na poziomach 1-16) ⇒ 7 (+1 za każde 20% prędkości ataku z przedmiotów i poziomów).
- Obrażenia zadawane przez każdy obrót: 14/18/22/26/30 (+0,36-0,4 AD) ⇒ 8/12/16/20/24 (+0-8, zależnie od poziomu) (+0,32-0,4 AD).
- Obrażenia dodatkowe: 33% zadawane pojedynczemu wrogowi ⇒ 25% zadawane najbliższemu wrogowi.
- Liczba obrotów wymagana do osłabienia pancerza: 4 ⇒ 6.
- Teraz każdy obrót zapewnia ładunki Zdobywcy.
Demacian Justice (R)
- Usunięto pasyw Villain (“Wróg, który ostatnio zabije sojuszniczego bohatera, staje się Czarnym Charakterem. Garen zadaje dodatkowe obrażenia nieuchronne Czarnym Charakterom równe 1% maksymalnego zdrowia celu”).
- Umiejętność zapewnia wizję na celu na 1 sekundę, przez co nie będzie mogła zostać przerwana z powodu utraty wizji.
- Obrażenia magiczne równe 175/350/525 (+ obrażenia magiczne w wysokości 28,6/33,3/40% brakującego zdrowia celu) ⇒ obrażenia nieuchronne równe 150/300/450 (+ obrażenia nieuchronne w wysokości 20/25/30% brakującego zdrowia celu).