Battlerite r.

Wszystko, co musisz wiedzieć o esencjach!

To, co czyni Battlerite grą inną od pozostałych z tego gatunku, jest dostępność esencji oraz ogromna kula na środku mapy. Co warto o nich wiedzieć? 

W Battlerite dostępne jest kilka takich obiektów, które na początku nie wydają nam się zbyt istotne. Jednak to właśnie ta część mechaniki jest fundamentem tego tytułu i, chociaż pojedynczo kule te nie zmieniają w większym stopniu rozgrywki, zebranie wszystkich w jednej turze praktycznie gwarantuje zwycięstwo. Co powinniśmy o nich wiedzieć?

Esencje Zdrowia i Energii

Na mapie znajduje się osiem takowych esencji, rozmieszczonych dookoła środka całej areny. 4 z nich to Esencje Zdrowia (zielone), które leczą za 6 punktów życia. Pozostałe 4 są Esencjami Energii (pomarańczowe), dającymi 8 Energii.

Warto wiedzieć, że esencje te są ustawiane parami – dwie tego samego rodzaju zawsze znajdują się obok siebie. Kiedy uda nam się dotrzeć do jednej, zazwyczaj zawsze zdobędziemy też drugą. Można wtedy twierdzić, że za jednym razem jesteśmy w stanie zyskać 12 zdrowia lub 16 Energii.

battlerite-map-blackstone-arena

Oba rodzaje esencji pojawiają się w tym samym miejscu po 25 sekundach od ich ostatniego zebrania (każda esencja ma swój indywidualny czas odnowienia). Oznacza to, że w ciągu 25 sekund można zebrać maksymalnie 48 Zdrowia oraz 32 Energii – to już spora liczba, o którą warto walczyć. Chociażby po to, żeby nie trafiła w całości do rąk wroga.

Postacie wspierające (supporci) nie są w stanie bezustannie wszystkich leczyć, więc Esencje Zdrowia są szczególnie ważne, kiedy chcemy przetrwać dłużej niż kilka sekund. Jeśli nie zwracasz na nie większej uwagi, tylko ograniczasz swoje możliwości na polu bitwy.

Na początku gry esencje te nie są widoczne, ale kiedy mogą być już zebrane, stają się coraz większe i ciemniejsze.

Esencje Śmierci

Dosyć kontrowersyjna mechanika w Battlerite, ale bardzo dobra dla wszelkiego rodzaju comebacków. Sama w sobie nie gwarantuje zwycięstwa dla gracza, który ją zbierze, ale dobrze spożytkowana na pewno może w tym pomóc.

Zasada działania Esencji Śmierci jest prosta – po śmierci wyrzucasz esencję wartą 25, 50, 75 lub 100 Energii, zależnie od tego, ile jej miałeś w momencie śmierci (wartość zaokrąglona). Jest to bardzo dobre posunięcie ze strony Stunlock Studios, ponieważ kiedy umierasz z możliwością użycia super umiejętności, Twoja drużyna nie traci niczego.

Należy pamiętać, że Esencje Śmierci mogą być podniesione tylko przez sojuszników martwego gracza – nie trzeba się martwić, że trafi ona do rąk przeciwnika.

Kula Centralna

Ostatnim bonusem dostępnym na mapie jest kula znajdująca się na samym środku areny. Przedstawia ona najważniejszą wartość i praktycznie zawsze należy zwracać na nią uwagę.

Kula ta pojawia się na mapie po 20 sekundach od rozpoczęcia z gry (każde kółko na platformie, na której pojawia się Kula Centralna odpowiada za 4 sekundy – można więc łatwo zauważyć, ile czasu jeszcze pozostało). Kiedy ktoś ją zniszczy, od razu odlicza się kolejne tyle.

Battlerite esencje

Ważne jest to, że Kulę Centralną trzeba ZNISZCZYĆ. Nie można jej podnieść jak pozostałych esencji. Ma ona 50 Zdrowia, warto więc wyczuć moment, kiedy należy ją zabezpieczyć przed wrogiem.

Dlaczego jest taka ważna? Ponieważ po jej zniszczeniu, każdy członek danej drużyny otrzymuje 25 Zdrowia, 25 Regeneracji HP oraz 50 Energii, co pozwala obrócić nawet bitwy 1v3 w zwycięskie.

Warto wspomnieć, że Kula Centralna działa na wszelkiego rodzaju CC – może być przyciągnięta lub odepchnięta.

Jak dobrze dysponować tymi zasobami?

Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To wszystko zależy tylko od Ciebie i Waszej drużyny – czy będziecie grać agresywnie? Czy myślicie, że esencje są wystarczającym dla Was zasobem, czy też musicie koniecznie zdobyć Centralną Kulę? Zależnie od sytuacji drużyny, można potrzebować zupełnie innych bonusów. Może czasem warto chwycić małą esencję, niż ryzykować życiem w celu zdobycia kuli?

Jak podoba Wam się ta część mechaniki Battlerite? Innowacja czy zbędny dodatek?