r.

W jaki sposób Riot będzie balansować przedmioty mityczne?

W jaki sposób Riot będzie balansować przemioty mityczne?

Zobacz też:

Czym są przedmioty mityczne?

Przedmioty mityczne to nowy rodzaj przedmiotów, który zostanie wprowadzony w przedsezonie. Mają one stanowić kluczowy element buildu, a także zapewniać specjalne efekty oraz statystyki pozostałym przedmiotom legendarnym. Co ważne, każda postać będzie mogła posiadać tylko jeden przedmiot mityczny.

Każda klasa postaci ma mieć wybór pomiędzy trzema-czterema przedmiotami mitycznymi.

W jaki sposób Riot będzie balansować przedmioty mityczne?

Kiedy przedmiot mityczny będzie za silny?

Przedmiot mityczny będzie wymagać nerfów, jeśli spełniony zostanie jeden z trzech warunków:

  • wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy przekroczy 60%,
  • win rate będzie o 2 punkty procentowy wyższy względem średniego współczynnika zwycięstw dla danej klasy oraz przedmiot mityczny będzie najczęściej wybierany w tej klasie,
  • więcej niż trzech bohaterów spoza zamierzonej dla przedmiotu klasy ma wskaźnik zakupu większy niż 60%.

Różni się to od przedmiotów legendarnych. Te są uznawane za zbyt silne tylko wtedy, gdy wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy przekroczy 60%.

Kiedy przedmiot mityczny będzie za słaby?

Przedmiot mityczny będzie wymagać buffów, jeśli spełniony zostanie jeden z dwóch warunków:

  • wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy spadnie poniżej 10%,
  • win rate będzie o 2 punkty procentowy niższy względem średniego współczynnika zwycięstw dla danej klasy, a przedmiot nie będzie najczęściej wybieranym przedmiotem mitycznym w tej klasie.

Również różni się to od przedmiotów legendarnych. Te są uznawane za zbyt słabe tylko wtedy, gdy wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy spadnie poniżej 5%.

Balans przedmiotów czy bohaterów?

Jeżeli jedna-dwie postacie kupują ten sam przedmiot w więcej niż 75% swoich gier, zmiany otrzymają bohaterowie.

Jeżeli więcej niż dwie postacie kupują ten sam przedmiot w więcej niż 75% swoich gier, zmiany otrzyma przedmiot.

Jeżeli:

  • któraś postać kupuje ten sam mityczny przedmiot w ponad 75% przypadków,
  • któraś postać ma przedmiot mityczny o współczynniku zwycięstw ponad 6% wyższym od wszystkich jego pozostałych opcji,

oznacza to, że postać ta ma zbyt mały wybór przedmiotów mitycznych. Ponadto każdy bohater powinien mieć 10 lub więcej legendarnych przedmiotów o ponad 3% wskaźniku zakupu.