Na serwery live trafiła już zmiana związana z reagowaniem na negatywne zachowania graczy: wprowadzono możliwość ich zgłaszania i wyciszania w ekranie wyboru bohatera. Jakie są dalsze plany Riotu związane z toksycznością graczy?
Artykuły powiązane:
- Co dalej z karami za szkodliwe zachowania?
- Zgłaszanie graczy w ekranie wyboru bohatera w patchu 10.14 lub 10.15 // Aktualizacja: już w patchu 10.13 (najpierw NA i KR)
Oto projekty, nad którymi pracuje Riot (nie znaczy to, że wszystkie uda się wprowadzić na serwery live – takie jest jednak założenie):
- aktualizacja Kodeksu przywoływacza,
- opracowanie metod lepszego automatycznego wykrywania zachowań polegających na celowym umieraniu i AFK-owaniu,
- stworzenie bilansu innych szkodliwych działań w celu zaplanowania kolejnych kroków w procesie udoskonalania ich wykrywania,
- ulepszenie działań, które następują w momencie identyfikacji braku czyjejś aktywności (wpływ skuteczniejszego karania na grę; sposoby ograniczania konsekwencji braku aktywności dla pozostałych graczy).
Zapowiedziano, że w patchu 10.15 (planowanym na środę, 22 lipca 2020 r.) zobaczymy już następujące elementy poprawek:
- zmiany związane z celowym umieraniem:
- klasyfikowanie zachowań wskazujących na celowe umieranie ma być o około 25% bardziej agresywne (wciąż Riot nie zamierza karać za złą grę),
- kary na razie nie ulegną zmianom: gracze, którzy zostaną zakwalifikowani jako celowo umierający, otrzymają bana na 14 dni, a jeśli sytuacja się powtórzy – kara będzie dotkliwsza,
- zmiany związane z AFK-owaniem:
- ulepszone zostanie wykrywanie celowego braku aktywności (również sytuacji, w których gracz co jakiś czas specjalnie wykonuje ruch, by uniknąć wykrycia przez aktualny system wykrywania braku aktywności),
- jeżeli gracz opuści grę i nie spróbuje ponownie nawiązać połączenia lub będzie nieaktywny w trakcie meczu, automatycznie dla niego gra zakończy się porażką – nawet jeśli drużyna ją wygra,
- kary za opuszczanie gier mają być bardziej rygorystyczne (dłuższy czas w kolejce po mniejszej liczbie gier, w których gracz był nieaktywny; im częściej gracz będzie opuszczać gry, tym dłużej będzie czekać w kolejce).
W dalszej kolejności (nie w patchu 10.15) Riot przede wszystkim zajmie się aktualizacją systemów wykrywania:
- będą lepiej rozpoznawać bardziej złożone przypadki (np. gry gracz zaczyna grę normalnie, ale dopiero w jej trakcie postanawia celowo umierać),
- będą lepiej wykrywać przypadki, w których gracze celowo omijają systemy wykrywania, by nie dać się ukarać, ale jednocześnie zepsuć sojusznikom grę.
Odświeżony zostanie również system kar:
- zwiększenie wariantów kar w celu wcześniejszej reakcji,
- większe zróżnicowanie kar za poszczególne rodzaje działań negatywnie wpływających na grę w przypadku ich powtarzalności.