League of Legends r.

Dalsze prace nad funnelingiem: mniej XP-a za zabójstwa minionów

Zmiany XP-a za stwory w dżungli nie były wystarczające.

Od paru aktualizacji Riot próbuje zapanować nad powrotem funnelingu. Z tego względu m.in. w patchu 10.3 objęto zmianami XP-a w dżungli. Jak sytuacja przedstawia się w patchu 10.5? Opowiedział o tym Riot Scruffy:

Nasz ostatni zestaw zmian mający na celu zwiększyć penalizację złota dla funnelingujących dżunglerów wywarł niewielki wpływ, ale nie rozwiązał problemu tak, jak tego chcieliśmy.

Riot Scruffy opowiedział, że w tym momencie testowana jest jeszcze jedna zmiana w postaci 50% kary do XP-a za zabójstwa minionów. Jego zdaniem standardowi dżunglerzy nie powinni jej na sobie odczuć.

Funneling powrócił do gry jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem sezonu 10. Już w patchu 9.24 mogliśmy zaobserwować Tarica na midzie z 60% win ratio i dość wysokim pick ratio.

Gold funneling to zdaniem rioterów i wielu profesjonalnych graczy toksyczna strategia. Pasywne unikanie walk tylko po to, by ostatecznie zebrać więcej złota niż przeciwnik, to nie jest coś, do czego przywykliśmy w grze PvP. Zwłaszcza, że nawet feedujący Taric zapewnia drużynie użyteczność w późnych fazach gry: ult zadziała pomimo słabego KDA, stun wejdzie pomimo braku złota na przedmioty.

Według Riot Scruffy’ego strategia funnelingu ma dwa poważne problemy:

  • Nie pozwala przeciwnikom na sensowny counterplay.
  • Jest zbyt silna, co samo w sobie jest powodem do nerfów.