AP itemy – jak zmieniły się przy reworku magów? cz. 2
Poprzednim razem omawialiśmy itemy związane z generowaniem many. Dzisiaj skupimy się na takich, które wnoszą do gry więcej, niż suche staty.
Zobacz poprzedni artykuł, w którym omawiana jest grupa niedawno zmienionych itemów pod manę: Click!
Które itemy są nam potrzebne?
Zhonya’s Hourglass, Abyssal Scepter i Hextech Protobelt-01
Każdy z tych 3 przedmiotów dostał niedawno 10% CDR, więc dużo łatwiej jest osiągnąć maksymalny pułap 40%.
Zhonya ma obecnie mniej AP, jednak jest tańsza i buduje się ją z innych składników. Dobra zmiana dla postaci, które na tym bazują.
Abyssal Scepter również stracił kilka AP, za to zyskał MR. Dodatkowo, aura przedmiotu skaluje się obecnie z poziomem postaci. Dość drogi item, ale czasami warto.
Hextech Protobelt-01 daje dodatkowe HP, co wyróżnia go spośród tej trójki. Poza zdrowiem, zyskujemy aktywną umiejętność skoku z niskim czasem odnowienia oraz obszarówką, która trochę boli. Tak jak Abyssal, ma 60 AP.
Kiedy to kupować?
Są 3 powody dla których warto/nie warto te itemy kupić:
Są one doskonałe, jeśli musisz znaleźć się w samym środku walki i przeżyć trochę dłużej, niż inni.
Idealnie sprawdzają się jako wsparcie przeciwko asasynom, którzy wskakują na tyły drużyny, by szybko zabić któregoś z Carry.
Brakuje 10% CDR-u do okrągłej czterdziestki.
Zhonya’s Hourglass
To cudo ma najwięcej zastosowań, ale także najdłuższy czas odnowienia. Można je kupić dla punktów pancerza i dodatkowych 10 AP, jednak Zhonya przydaje się najczęściej w poniższych sytuacjach:
Dzięki aktywnej zdolności, można przeżyć burst takich postaci jak Zed , Fizz albo Karthus .
Trzeba przetrwać wejście w przeciwny team, gdzie standardowe staty nie wystarczą. Chcecie zultować Fiddlem albo Lissandrą i musicie wytrzymać krótką chwilę, żeby zadać wystarczająco obrażeń albo Wasz team mógł wskoczyć za Wami.
Kolejne zastosowanie odnajdą w Klepsydrze magowie dalekiego zasięgu. Często padają oni ofiarą zabójców i tym samym przegrywają cały teamfight dla drużyny. Przez te 2,5 sekundy wszystko może się zmienić i losy gry odwrócą się na Waszą korzyść.
Niektórzy wybierają ten item, by podczas walki mieć dodatkową chwilę nietykalności – do czasu odnowienia swoich zdolności.
Abyssal Scepter
Przyda się, jeśli potrzebujecie przewyższyć przeciwnika statami. Zwłaszcza, gdy mają oni magiczne obrażenia, które zbyt szybko Was zabijają i nie możecie spełnić swojej roli w teamfighcie.
Dobry zakup dla drużyny, która ma kilka postaci opartych na AP – zmniejszenie MR u przeciwników pomoże całemu teamowi.
Odradzam ten przedmiot dla postaci o dalekim zasięgu – niewiele ona wniesie na froncie.
Najbardziej z niego skorzysta Fiddlesticks i Lissandra i ich mechanika all-in.
Przydatne również w sytuacjach, gdzie już na początku gry LB albo Fizz obijają Cię zbyt mocno.
Hextech Protobelt-01
Ten item jest świetnym zakupem, jeśli chcecie ograć swojego rywala, zanim ten będzie zbyt silny. Zaletą jest nie tylko niski koszt – pełny potencjał zobaczy każdy kto doda go do swojego combo. Aktyw Protobelta ma kilka zastosowań:
Wspaniale działa w sytuacjach, gdzie chcemy zainicjować walkę. Już nie trzeba palić Flasha jako Anka , bo ten przedmiot pozwala zmniejszyć dystans miedzy sobą i wrogiem.
Gracie Fiddlem i przeciwny ADC wiecznie Wam ucieka? Kupcie Hextech Protobelt-01 już dziś, a z łatwością zbliżycie się do niego na zasięg Q.
Przeciwnicy mają za wiele silnych skillshotów? Flash jest zbyt rzadko, żeby na nim polegać. Aktyw Hextecha pozwoli Wam na to nieco częściej.
Świetny dodatek do combo dla postaci takich jak Veigar (obrażenia skalują się ze statami).
Magowie i postacie o dalekim zasięgu powinny popracować nad prawidłowym pozycjonowaniem – dla nich ten pasek będzie marnował slot na itemy. Przeciwko burstowi assassinów lepiej zaopatrzyć się w Zhonyę
Jedynym przypadkiem, gdzie postać o dalekim zasięgu skorzysta z tego itemu są np. dżunglerzy ze skokami o niskich cooldownach, jak Xin Zhao . Do ochrony przed tego typu inicjacją Protobelt nada się bardzo dobrze.
Można więc powiedzieć, że itemy AP po zmianach są jeszcze bardziej opłacalne. Czy jest coś, co wspominacie z żalem z czasów przed reworkiem? A może właśnie teraz gra jest przyjemniejsza?
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies