r.

Tworzymy własnego skina! Cz.2 Na 05.12.2015

To już część druga naszego poradnika, jak tworzyć własne skiny. Dowiedzmy się o tym więcej! Część pierwsza

Przeczytaj jeszcze na How2Play w dziale Counter-Strike: Global Offensive:

Tworzenie skina cz. 2

Otóż powiedzmy sobie, skąd wziąć pomysł na skina? Nie od razu przyjdzie nam do głowy! A ciężko jest “zobaczyć” to co byśmy chcieli na pliku UV. Zawsze możemy sobie wziąć widok boczny naszego obiektu 3D i zacząć sobie po nim malować. Wtedy stworzymy od razu projekt, jakby mogło to wyglądać. Jakbyśmy chcieli by to wyglądało i z takim pomysłem zająć się tym, o czym będę tutaj pisał!

Jeżeli wszystko zrobiliście tak jak opisałem, powinniście mieć to przed oczami:

11

To wszystko, co jest zaznaczone, to są miejsca na naszej broni. Lubię je sobie zaznaczać kolorami, wtedy wiem co jest czym. Tworzymy nową warstwę. Gdy mamy ją zaznaczoną, trzymamy lewy Ctrl i klikamy na miniaturkę warstwy nr2 To sprawi, że będziemy mogli włączyć kiedy chcemy to zaznaczenie na warstwie3 robiąc tą samą czynność 🙂

12 13

Skin już jakoś wygląda, co nie? 😀 Ale do rzeczy. Musimy sobie znaleźć myśl przewodnią. Może to być patriotyzm, małe kotki, czy jak w skinie Tęczowe utwardzenie, ma wyglądać po prostu do dupy (a i tak się sprzeda!).

Dość żartów, bierzmy się do roboty. Mi samemu często myśl przewodnia przychodzi do głowy po wielu godzinach. Przyznam się, że w tym momencie nie mam żadnego pomysłu co mógłbym zrobić… Ale spróbujmy!

(Nie polecam hehe oczywiście, ale niektóre używki pomagają w kreatywności).

Na warstwie3 kliknąłem (mając zaznaczenie) po raz kolejny shift+F5 i ok. stąd takie zaznaczenie:

14

Widzimy mniej więcej, która część jest którą. Zmywamy kolory z powrotem na czarny i zaczynamy tworzenie!

15 16

Już jakoś (nie najlepiej…) to mniej więcej wygląda, nie? Co tutaj się zadziało? Parę zaznaczeń, kubły z farbą, potem użycie paru pędzli i gardientu by dodać efekt winiety na poszczególne części.

Tworzenie to rzecz indywidualna. Możemy mieć wiele obiektów, na których się wzorujemy. Możemy mieć nawet swoją muzę (jak w moim przypadku przez większość dnia)! Pamiętajcie tylko, by nie tworzyć plakatów. Jabłko kandyzowane wydaje się być proste do zrobienia, nie kopiujcie tego 🙂

Okej, mamy skina. Co z nim dalej robić?

Przechodzimy do podglądu naszej tekstury i zapisujemy jako .TIF .TIFF pod nazwą jaką chcecie. Śmiało możecie wyjść z Photoshopa i odpalić program:

17

I szukamy owocu swej pracy. Odpalamy, a wszystkie możliwości zostawiamy domyślnie i klikamy OK:

18

Zapisujemy gdzie chcemy, tutaj również wszystkie wartości zostawiamy domyślnie. Odpalamy Cs’a! Wpisujemy “workshop_workbench” i klikamy enter:

19

20

Zmieniamy broń na P250 i wybieramy Custom Paint Job. Szukamy swojego projektu:
21

Zwróćcie uwagę na zaznaczone obiekty. Muszą być ustawione tak samo:22

Klikamy na dole “Zapisz jako…” i zapisujemy. Następnie klikamy “Wyślij” wypełniamy wszystkie potrzebne rubryki i klikamy “Opublikuj”! To wszystko. Reszta zależy od was. W następnym poradniku pokaże parę ciekawych sztuczek, czy innych sposobów na tworzenie!