r.

Ask.fm RiotLyte’a – o systemie reportowania i nowym Kreatorze Drużyn

Przedstawiamy zbiór najciekawszych pytań i odpowiedzi z ask.fm RiotLyte'a. Zobacz, jakie plany ma Riot w kwestii nowego systemu reportowania i Team Buildera!

Legenda:
Pytanie do Lyte’a
Odpowiedź Lyte’a

 

System reportowania, kar i nagród

Macie jakieś plany, aby informować nas, gdy ktoś, kogo reportowaliśmy, dostał karę?

Właściwie, już zaczęliśmy testować taki dodatek – Report Feedback. Otrzymujesz powiadomienie w kliencie, jeśli Twoje zgłoszenie wywołało karę. Mamy zamiar dodać więcej konkretów dotyczących feedowania, ograniczeń czatu i gier rankingowych i wielu więcej. Chcemy również mieć pewność, że nie zaspamujemy użytkowników takimi informacjami. Niektórzy w ogóle nie są tym zainteresowani, a inni chcą z kolei wiedzieć o WSZYYYSTKICH naszych ruchach w systemie reportowania, dlatego musimy to odpowiednio zbalansować.

Niektórzy gracze sugerowali dodanie opcji w menu, która umożliwiałaby wyłączenie tych powiadomień, ale implementacja kolejnych przycisków dla każdego systemu czy dodatku tego rodzaju byłaby okropnym doświadczeniem (zarówno dla gracza, jak i dla nas). Wymagałoby to stworzenia 30 stron opcji…

 

Gracze, którzy zostali zbanowani, nie mają swojego wkładu w Trybunale, tak? Ale gracze zbanowani w poprzednim sezonie – już tak? A co z graczami, którzy poprawili swoje zachowanie?

Gracze, którzy obecnie zachowują się negatywnie (czyli mieli ostatnio bana lub aktywne ograniczenia czatu bądź rankedów etc.) nie mogą uczestniczyć w głosowaniu w Trybunale.

 

Witaj, Lyte. Odkąd system zapisuje również logi z czatu przed i po grze – mówienie o (preferowanej) linii jest uznawane za pozytywne/neutralne/negatywne?  I czy system jest w stanie zrozumieć inne języki, czy tylko angielski? Jeśli tylko angielski – czy planujecie wdrożenie innych języków?

Informowanie o preferowanej linii jest uznawane za pozytywne; jednakże – istnieje niepisana zasada wśród graczy, aby podążać zgodnie z Kolejnością Wyboru. Jeśli więc pierwszy gracz w kolejce wybierze rolę junglera i jeśli to samo zrobi piąty z kolei – to właśnie ten pierwszy ma do niej większe “prawa”.

I tak – system rozumie różne języki!

 

Hej, Lyte, naprawdę podoba mi się to, co robisz <3 Jednakże, jest coś, co chciałbym wiedzieć na temat systemu reportowania. Jeśli ktoś zgłosi cię za “feedowanie”, kiedy po prostu miałeś gorszą grę, czy to również może wpłynąć na ograniczenie czatu lub inną karę? 

Nie, nasz nowy system wykrywania specjalnego feedowania będzie rozróżniał celowe oddawanie killi wrogom od po prostu gorszej gry. Jeśli więc takowa Ci się przytrafiła, nic się nie stanie z Twoim kontem. Jak to jednak bywa z nowymi systemami, czasami zdarzają się błędy, dlatego będziemy się starać ulepszać jego ustawienia tak, aby stawał się coraz bardziej dokładny.

 

league-of-legends-ban-wave

 

Cześć, Lyte! Dzięki za odpowiedź na tak wiele pytań! Ja również mam jedno: czy osoby, które znalazły się w kolejce o niskim priorytecie, ALE otrzymały wiadomość o poprawie w tej kwestii, nadal otrzymają nagrody? Dzięki! 😀

Ostatecznie wszystko powinno być w porządku, nie sądzę, abyśmy coś mieli robić w kwestii nagród dla osób z kolejkami o niskim priorytecie.

 

Czy Riot banuje adres IP, czy po prostu konto?

Bany na adres IP nie są szczególnie efektowne i potrafią uderzyć w innych graczy. Dla przykładu, jeśli zbanujemy adres IP uniwersytetu, każdy gracz w akademiku nie będzie mógł grać. Inna opcja: ban na adres IP kafejki internetowej – wtedy każdy jej klient nie będzie mógł zagrać w Ligę. W takich przypadkach zachowanie jednego gracza może ukarać stu innych bez powodu.

 

Skąd mam wiedzieć, że gracze, którzy wykazali się bardzo negatywnym zachowaniem (np. celowe feedowanie), faktycznie zostaną ukarani?

W przyszłości otrzymasz informację również na ten temat (w formie powiadomienia w kliencie). Będziesz również mógł zobaczyć faktyczny skutek jego działań w nowym systemie głosowania w Trybunale,  w którym będziesz mógł zagłosować na zachowania w trakcie gry i pomóc zdecydować, czy były one pozytywne, czy też nie.

 

W przeszłości dawaliście nagrody za dobre zachowanie i kary za toksyczne. Które – Twoim zdaniem – były bardziej skuteczne?

Co ciekawe, nie ma cudownego środku na rozwiązywanie problemów z zachowaniem online. Kary były świetne dla graczy, którzy przejawiali toksyczne zachowania, ale nagrody okazały się bardzo dobre w zmienieniu neutralnych graczy w nieco bardziej pozytywnie nastawionych. Zauważyliśmy jednak, że nagrody “ranią” motywację już pozytywnych graczy, więc musimy być ostrożni przy tworzeniu tego rodzaju rzeczy w przyszłości.

 

Czy Riot rozważał jakieś pochwały dla wcześniej ukaranych graczy, których zachowanie poprawiło się do akceptowalnego stopnia? Czy to jednak jest logistycznie trudne/potencjalnie krzywdzące?

Zaczęliśmy testować podobny system w LeaverBustrze. Jeśli byłeś przez niego ukarany i trafiłeś do kolejki o niskim priorytecie, ale nie opuszczałeś gier przez pewien okres czasu, otrzymasz następujące powiadomienie: “Dziękujemy za stanie się lepszym członkiem drużyny i pozostawanie w meczach! Twoje konto zyskało lepszą pozycję.”

Zależnie od sukcesu tego dodatku, zaczniemy jego implementację do innych kar.

 

resized_all-the-things-meme-generator-7-days-league-of-legends-ban-do-all-the-homeworks-2d4ddd

 

Co właściwie znaczy zostanie “zresocjalizowanym”?  Czy chodzi o to, aby nie być zreportowanym po otrzymaniu bana, czy o otrzymanie wiadomości mówiącej o poprawie etc.?

“Zresocjalizowany” oznacza, że gracz był wcześniej ukarany i nie otrzymał kolejnych kar przez okres X czasu lub Y gier. W przeszłości analizowaliśmy różne ilości czasu, dochodząc aż do 6 miesięcy bez kar.

 

Jaka jest różnica między neutralnym a pozytywnym graczem?

Generalnie, neutralny gracz może być raczej cichy i zatrzymywać wszystko dla siebie. Używa on tylko pingów do komunikacji na temat objective’ów, ale niezyt wiele mówi. Pozytywny gracz aktywnie zbiera drużynę i daje jej instrukcje do teamfigtów lub po prostu zachowuje pozytywne nastawienie, nawet podczas jakichś utarczek słownych między innymi osobami, np. ucinając je słowami: “Hej, po prostu skupmy się na następnej walce”.

 

I bonusowe pytanie zadane RiotGhostcrawlerowi:

Co jest najlepszą reakcją na flame?

Według mnie działa nienasilanie tego. Jeśli źle zagram i jestem za to wyzywany, po prostu przepraszam i gram dalej. Nigdy nie odpowiadam flamem i zaczynam krytykować gry innych członków drużyny – to moja główna zasada.  Jeśli widzę, że ktoś popełnił błąd, staram się to przekazać raczej w formie sugestii. “W takiej sytuacji spróbowałbym blablabla.”

Liga (i wiele innych gier) zapewnia przyjemny dreszczyk emocji po wygranej i ból po porażce.  Ta druga może być naprawdę frustrujące. Kiedy inni na Ciebie za nią naskakują, tak naprawdę w większości wcale nie chodzi o Ciebie. Po prostu potrzebują się wyżyć. Nie, to nie jest najzdrowszy sposób na radzenie sobie ze złością, ale najczęściej naprawdę nie chodzi o Ciebie.

 Ogólnie, jeśli ktoś zachowuje się infantylnie, a Ty odpowiadasz dorośle, tak jakby zabierasz im wiatr z żagli. Flame potrzebuje paliwa.

Jeśli jest to dla Ciebie nie do zaakceptowania i nie możesz załagodzić sytuacji, po prostu użyj przycisku “mute”. Flamer traci całą swoją moc, kiedy nie możesz zobaczyć jego tekstu.

 Teambuilder_764199_5224654

Kreator Drużyn

Kiedy zostaną obniżone wymagania do Kreatora Drużyn?

Obecnie zmieniamy kilka rzeczy w nowym Wyborze Bohatera w Draftowym Kreatorze Drużyn, przez co będzie on bardziej przyjazny dla niskopoziomowego i nowego gracza. Kiedy to dołączymy do klienta, chcemy załączyć kilka aktualizacji do “Normali” w Kreatorze Drużyn i obniżyć wymagany level do 3, ale to wciąż jest jeszcze niepewne.

 

Czy Draftowy Kreator Drużyn będzie dostępny już w sezonie w 2016 roku, żeby gracze mogli dostawać role, którymi chcą się wspinać w dywizjach?

Będziemy nieco o tym mówić przez najbliższe 2 miesiące. Na razie pracujemy nad systemem, żeby dostarczyć graczom coś, co pokochają.

 

Źródła:
ask.fm RiotLyte’a
ask.fm RiotGhostcrawlera