Przedstawiamy Wam całkiem interesujący build, który zdarzyło nam się już kilkakrotnie ujrzeć na Summoner’s Rift. O dziwo prezentuje się on całkiem dobrze. Jest to build głównie dla graczy grających pod KDA, próbując tym samym osiągnąć jak najwyższe miejsca w rankingu (nie ginąc przy tym zbyt wiele razy). Sprawdźcie sami!
Tank Annie
Jak grać?
Runy:
- Flat Ability Power Quints, Magic Penetration Reds, Flat Health Yellows, Magic Resist Blues
Specjalizacje:
- 12-18-0, Thunderlord’s Decree
Umiejętności:
- Pierwsze rozdanie: Q > W > E
- Maxowanie: R > Q > W > E
Czary przywoływacza:
- Flash + Ghost
Przedmioty początkowe:
- Doran’s Ring + 2 Miksturki zdrowia
Końcowy Build:
- Deadman’s Plate, Mercury’s Treads, Abyssal Scepter, Zhonya’s Hourglass, Liandry’s Torment, Void Staff
Jak to działa?
Dobra Synergia z Deadman’s Plate
Annie skupia się na farmieniu, używając swojego Disintergate [Q]. W rezultacie, może bez problemu last hitować, zatrzymując przy tym nastackowany buff z Deadman’s Plate. Umożliwia jej to bezproblemowy engage, gdy tylko najdzie ją na to ochota.
Niesamowity bazowy damage
Powodem, dla którego Annie działa również na Supporcie, jest to, że jej podstawowe obrażenia są na tyle duże, że bez problemu będzie w stanie zniszczyć dość squishy przeciwników, nie budując żadnego przedmiotu na AP. Jedyne, czym nasza Annie ma się zająć to zbliżenie się do przeciwników na odpowiednią odległość i zestunowanie ich.
Więcej opcji inicjacji
Jako klasyczny AP Mag, obrażenia Annie są znacznie silniejsze, jednak w późniejszej fazie gry wymagają odpowiedniego użycia Flash+Tibbers, aby wywołać efekt ‘Woow’. Budując kilka tankownych przedmiotów, Annie może bez problemu zdobyć przewagę, używając do inicjacji Ghosta, oraz wykorzystując swoje niewielkie cooldowny, zamiast robić niesamowite zagrania z użyciem Flasha.
Potencjalne Problemy
Większa zależność od sojuszników
Wiemy już, że Annie ma ogromne zdolności do inicjacji. Jednak, aby akcja zakończyła się powodzeniem, potrzebuje ona pomocy ze strony swoich sojuszników. Annie nadal jest w stanie walczyć w pojedynkach 1vs1. Jednak przy odpowiednim zgraniu z sojusznikami, pokonanie 2-3 przeciwników, używając jedynie Tibbersa + Incinerate [W] nie powinno stanowić większego problemu.
Słabsze skalowanie
Przedstawiony build niezbyt dobrze skaluje się w późniejszej fazie gry. Wygranie gry po tym, jak przeciwny ADC/APC skończą budować Last Whispera/Void Staffa może być problematyczne. Dodatkowo spora ilość Lifesteala złożona przez przeciwników również może przysporzyć nam niemałe kłopoty, ponieważ nie będziemy w stanie już tak łatwo ich zburstować.
Wnioski
Gra Tankowną Annie na Midzie, może być porównywana do jej supportowej wersji z dolnej alei. Jednak ta, posiada więcej możliwości do inicjacji walki, a także ma mniejsze szanse na szybkie zabicie przeciwnika, ze względu na swój build. Składając polecane przez nas przedmioty, prostszym zadaniem będzie wyrobienie sobie dobrego KDA, jednak carrowanie sojuszników, gdy ci będą przegrywać swoje linie, może przysporzyć niemałe problemy.