Pokemon GO r.

Pokemon GO – Serwer nie działa – jak sprawdzić, co zrobić?

Od oficjalnej premiery Pokemon GO serwery nie działają stabilnie; niezwykle wkurza gracza, gdy trzeba odpalać x100 aplikację, aby sprawdzić stan gry.

Przygotowaliśmy dla Was opis, jak można sprawdzić status serwera bez odpalania gry oraz odpowiadamy na kilka pytań związanych z problemami dotyczącymi serwerów

Pokemon GO – serwer nie działa

Jeśli jesteś fanem Pokemonów zajrzyj największą witrynę dotyczącą gry – Pokemon GO Polska!

pokemongopolska

Istnieją strony do sprawdzania statusu serwera

Nie widzę Pokemonów/Nie mogę się połączyć z grą, a moi znajomi nie mają z tym problemu

Serwery nie są stabilne. Jedni gracze mogą wbijać, inni nie. Czasem problemem jest brak synchronizacji daty w telefonie – upewnij się, że masz tę opcję zaznaczoną.

Mój ekran stoi na X % i wciąż się nie rusza!

Prawdopodobnie serwery padły. Spróbuj odpalić tryb samolotowy i go wyłączyć – z niewyjaśnionych przyczyn niektórym to pomaga. Tu macie dokładny poradnik, jak to ogarnąć – Click!

Nie mogę znaleźć żadnego Pokemona. Menu śledzenia ich się nie odświeża i wszystkie Pokemony są oznaczone 3 śladami, mimo to nie mogę znaleźć

Po ostatniej aktualizacji wszystkie Pokemony są oznaczone 3 śladami; obecnie ich śledzenie jest zbugowane. Niestety, póki co musisz łapać je na ślepo. Czasem pomaga reset gry.

Mój Pokeball zawiesza się i nie rusza, czy złapałem Pokemona? A może przepadnie?

Niestety są to problemy z serwerami. Staraj się nie rzucać Pokeballa w momencie, gdy w prawym górnym rogu pojawia się wirujący Pokeball (oznacza on wczytywanie danych z serwera/loading). Czy Pokemon się złapał? Dowiesz się po resecie gry.

Kiedy walczę w Gymie, przeciwnik ma 0 lub 1 HP, lecz i tak to ja przegrywam

Przez lagi związane z serwerem paski nie aktualizują się w czasie rzeczywistym.

Obracam Monetę na PokeStopie, ale nie mogę zebrać przedmiotów

Ponownie to wina serwera. Jeśli masz ikonę Pokeballa w prawym górnym rogu przez dłuższy okres czasu to oznacza, że Twój telefon ma problemy z pobieraniem danych od serwera.

Pokemony, które się pojawiły nagle zniknęły lub nie mogę z nimi walczyć

Niestety to lag serwera, zalecamy resetować grę jak najczęściej, aby tego uniknąć.

Mimo że serwery wydają się działać, nie mogę się zalogować (problem z uwierzytelnieniem) lub gra ładuje się w nieskończoność

Zresetuj grę – jeśli to nie pomoże, sprawdź jeszcze raz status serwera w Twoim regionie. Bardzo prawdopodobne, że to właśnie z nim związana jest ta usterka.

Inne bugi i usterki

Te błędy nie pojawiają się u wszystkich graczy (niektóre z nich dotyczą tylko małej części społeczności).

  • Po osiągnięciu następnego poziomu zdarza się, że nie otrzymujemy zapewnionej nagrody. Możliwe, że po prostu nie odtworzyła się animacja – sprawdź swoje wyposażenie i poszukaj tam oczekiwanych przedmiotów.
  • Informacja o lokalizacji, w której znaleziono Pokemona (pojawiała się nad przyciskiem “Transfer” w Pokemon GUI) wyświetla się czasem jako biały kwadrat.
  • Błędy z niepoprawnymi modelami postaci są przyczyną wielu bugów i crashów gry.
  • Jajka się wykluwają, ale nie otrzymuje się z nich żadnego Pokemona – spowodowane jest to błędem serwera.
  • Sklep często nie ładuje się, zostaje tylko pusty ekran.
  • Dźwięki różnych powiadomień kolidują z aplikacją, wyłączając często wszelkie dźwięki z gry.
  • Po wejściu do sklepu/rzuceniu Pokeballem często pojawiają się doniesienia o awarii.
  • Podkręcanie Pokeballa czasem nie skutkuje dodatkowym doświadczeniem.
  • Nieraz walki w Gymie przestają działać prawidłowo po wyświetleniu się napisu “GO”, co skutkuje przerwaniem bitwy. To również problem z serwerami.
  • Podczas walk z innymi graczami, pomimo wykonanego uniku, wciąż przyznawane są obrażenia – znów wina serwerów.
  • Pokedex wczytuje się czasem w dziwnej rozdzielczości na Androidach (nie odnotowano na urządzeniach iOS). Prawdopodobnie problem leży w skalowaniu obrazu.
  • Problemy z kupowaniem przedmiotu – natychmiast zresetuj aplikacje, jeżeli przedmiot przestaje odpowiadać po jednym kliknięciu (w przypadku większej ilości kliknięć, możesz zakupić większą ilość przedmiotów).
  • Skorzystanie z ekwipunku w momencie ucieczki Pokemona spowoduje, że aplikacja przestanie odpowiadać.
  • Natychmiastowe rzucenie Pokeballem w czasie pojedynku z Pokemonem często powoduje crash gry.
  • Po upływie około 5 minut, GPS może przestać reagować – postać zatrzyma się, lecz gracz wciąż ma możliwość interakcji z terenem. Pomocne okazuje się zresetowanie GPS i Wi-Fi.
  • Na mapie pojawiają się niewidzialne Pokemony lub takie, z którymi w żaden sposób nie można wejść w interakcję.
  • Kliknięcie na Pokemona skutkuje czasem pojawieniem się komunikatu o błędzie, po czym stwór znika. Podobne bugi przytrafiają się czasem podczas walki z Pokemonem.
  • Medale postępu nie aktualizują się poprawnie (np. te dotyczące Rattata lub Magikarpa)
  • Liczba Pokemonów w inwentarzu może nie pokrywać się z licznikiem – możesz mieć mniej Pokemonów, niż wyliczyła aplikacja
  • Pokemony i Jajka wyświetlają się czasem jako mieszanina niespójnych cyfr i liter.

Jeżeli spotkaliście się z bugami, których nie ma na powyższej liście, możecie zajrzeć na oficjalną stronę błędów Pokemon GO (Click!) lub zresetować aplikację następującymi krokami:

Android: Z ekranu głównego przejdź do Ustawień > Aplikacje/Menedżer Aplikacji > Pokemon GO, po czym wciśnij “wymuś zatrzymanie”. Następnie wyczyść pamięć podręczną aplikacji.

iOS: Z ekranu głównego przejdź do Ustawień > Prywatne > Usługi Lokalizacyjne > i wyłącz i włącz Pokemon GO. Następnie przeinstaluj grę i uruchom ponownie urządzenie.

Żaden postęp w grze nie zostanie utracony, gdyż wszystkie dane są przechowywane na serwerach Pokemon GO, nie w telefonie!

 

[latest_posts category=”pokemon-go” count=”6″]