Jedna z osób na Reddicie postanowiła podzielić się kilkoma faktami dotyczącymi uzdrawiania przez Moji, o których jej zdaniem wiele osób może nie wiedzieć. Autor swoją wypowiedź zaczął od tego, że nie jest najlepszym graczem Moji granej pod healing, jednak ogólnie mainuje on supporty, więc potrafi zagrać nią całkiem efektywnie, nawet do osiągnięcia takich wyników w leczeniu:
Autorem poniższych porad jest Doc_Zilarra (zobacz). Artykuł został napisany na podstawie jego posta i komentarzy.
Oczywiście żeby w ogóle móc leczyć jako Moji, potrzebujemy Karty Legendarnej, która da nam możliwość uzdrawiania sojuszników dzięki używaniu umiejętności Scamper [F].
- Karta Legendarna Toot
- Zostawia chmurę, która daje sojusznikom 30% zwiększoną prędkość poruszania się i {510|30} zdrowia przez 3 s. Trwa przez 6 s.
Co warto wiedzieć o healach Moji?
Heale Moji się stackują
Heale Moji się stackują i to samo tyczy się zwiększania prędkości swoich sojuszników. Oznacza to, że jeśli umieścisz 2 leczące chmury jedną na drugiej, ktokolwiek w nie wejdzie – będzie poruszać się 45% szybciej i otrzyma podwójne leczenie.
Moji może leczyć sojusznika wielokrotnie z tego samego pola
Jeśli wejdziesz w leczącą chmurę Moji, wyjdziesz z niej i ponownie w nią wejdziesz, otrzymasz kolejną porcję heala. Będą się one stackować tak szybko jak tylko możesz wejść i wyjść z pola.
Autor poradnika wspomina, że miał sojusznika, który dzięki chmurom Moji otrzymywał leczenie poziomu Seris, bo był on w stanie znaleźć w nich “idealny punkt”. Dzięki temu możesz od Moji otrzymywać stałe uzdrawianie, nawet znacznie większe niż to, które może osiągać zwykły support; dostaniesz również boosta do prędkości poruszania się, który także się stackuje.
Moji może leczyć przez ściany
Heale Moji, podobnie jak w przypadku Gourd [Q] Mal’Damby i totemu Grohka, przechodzą przez ściany. To oznacza, że możesz umieścić heal po jednej stronie ściany i mieć tanka po drugiej – kiedy front liner wejdzie w uzdrawiające pole, otrzyma leczenie i zwiększenie prędkości poruszania. Jest to bardzo przydatne zwłaszcza przez to, że w takiej sytuacji jako Moji jesteś zupełnie bezpieczny. Działa świetnie na mapach do trybów Onslaught (Szturm) lub Deathmatch, gdzie punkty zazwyczaj są otoczone ścianami, za którymi można się schować i przez nie uleczyć swoich sojuszników.
Czas trwania heala
Pojedyncze leczące pole trwa przez 6 sekund, ale w rzeczywistości jego efekt utrzymuje się przez raczej 9 sekund. Gdy ktoś stoi w chmurze przez pełen czas jej trwania, kiedy ta zniknie, efekt wciąż będzie utrzymywać jeszcze przez 3 sekundy. Kiedy więc rzucisz heala na punkt, a musisz się gdzieś udać, masz 9 sekund na to, by na niego wrócić i umieścić kolejną chmurę.
Inne rzeczy, które warto mieć na uwadze
Możesz pomagać teamowi
też w inny sposób, nie tylko leczeniem
Możesz robić więcej niż tylko leczyć, żeby wspomagać swoją drużynę. Czy w przeciwnej drużynie jest Bomb King? Świetnie. Kiedy zacznie ultować, podbiegnij do niego, stań bezpośrednio przed nim i użyj swojej Magicznej Bariery [Q], kiedy się zbliży. Zderzy się on z Twoją tarczą i eksploduje, zwyczajnie marnując swojego ulta. Może to działać przeciwko wielu arcyzdolnościom – możesz np. zbaitować Drogoza, żeby wyultował w Ciebie, włączyć swoją tarczę, zanim do Ciebie dotrze, i tym samym zmarnować jego ulta. Nie zapominaj, że używając tarczy, masz pełną niewrażliwość na obrażenia i CC.
Inną ciekawostką, z której nie każdy zdaje sobie sprawy, jest to, że Moji może użyć swojej arcyzdolności i zjeść Ash, gdy ta ultuje i znajduje się w swoim polu niewrażliwym na obrażenia.
Moji potrafi robić bunny hop
Użyj umiejętności Scamper [F], a następnie, gdy około 40% tego skilla będzie zużyte, podskocz i anuluj zdolność. Potem, gdy tylko uderzysz o ziemię, ponownie podskocz i kontynuuj podskakiwanie, kiedy będziesz lądować na ziemi. Zachowasz swój pęd i dzięki temu będziesz mógł się poruszać bardzo szybko. Kiedy opanujesz już tę zdolność, będziesz mógł robić kółka dookoła mapy. Jednak jeśli będziesz podróżować po zboczach, możesz nie być w stanie ponownie skoczyć wystarczająco szybko i przez to stracisz swoją prędkość.
Nie zapominaj o obronie
Broń swoich pleców. Mimo wszystko jesteś flankerem, możesz więc zadać wystarczającą ilość obrażeń, żeby móc chronić drużynę. Jeśli Androxus, Buck, Skye lub ktokolwiek próbuje zabić Twoich napastników, pomóż im najszybciej jak to możliwe.
Praca zespołowa
Autor posta przyznaje, że Moji w swoim obecnym stanie może być słaba. Trudno jest używać jej efektywnie i się nią bronić. Kiedy stanie z przeciwnikiem 1v1, duża część bohaterów jest w stanie pokonać ją na solo. Wówczas powinna albo uciekać, albo otrzymać pomoc od sojusznika.
Pamiętaj, że nawet jeśli będziesz się starać supportować najlepiej jak umiesz, wciąż możesz nie osiągać dobrych statystyk związanych z leczeniem, i może nie być w tym Twojej winy. Lecząca Moji wymaga ogromnej ilości współpracy ze strony drużyny. Sojusznicy, którzy nie będą wiedzieć, jak działają jej heale, nie będą w stanie w pełni wykorzystać ich potencjalnej siły. Teamwork to jedna z podstaw przy graniu Moji pod leczenie.
Co uważacie o graniu Moji, zwracając uwagę na leczenie swoich sojuszników? Napiszcie, czy dowiedzieliście się czegoś nowego, jeśli chodzi o uzdrawianie przez tę postać. Będziecie chcieli wypróbować supportującą Moji?