Dla niewtajemniczonych:
[Q] Walkiria
- [Nowość] Uzyskujesz zdolność latania. Zdolności zostają wzmocnione
Czyli dokładniej:
- Leczenie i dodatkowe obrażenia zostają zwiększone,dodatkowo przechodzą na pobliskie cele
- Daje nieskończoną liczbę amunicji
- Zwiększa szybkość strzelania
- Zwiększą zasięg i szybkość [LSHIFT] Anioła Stróża
- Redukuje o 10 sekund czas odnowienia [E] Wskrzeszenia
Skoro już wiecie jak wyglądają owe zmiany, przejdźmy do rzeczy. Oprócz tego, że ultimate Orisy od początku nie był w pełni satysfakcjonujący, obecne zamieszanie dotyczy również tej zmiany, że boost obrażeń podczas aktywnej Walkirii przechodzi na pobliskich sojuszników. Co za tym idzie – obie zdolności stają się bliźniacze.
Dlaczego akurat Orisa, a nie Łaska powinna dostać zmiany?
Zazwyczaj jest to tłumaczone tak, że ultimate Łaski jest bardziej elastyczny, wzmocnienie może przemieszczać się wraz z zespołem, jednocześnie zawsze można przejść do defensywy w postaci leczenia. Plus to, o czym wspomniałem, że [Q] Orisy od początku pozostawiało wątpliwości.
Pomysły na zmianę Orisy
Jak podkreśla ich autor, pomysły zostały zaczerpnięte z historii naszej strażniczki pokoju. Pierwsza umiejętność, mogłaby zostać wgrana przez Efi (twórczynię Orisy), po prostu w celu ochrony ludzi.
Clear the Area
- Główne założenia
- Stworzenie bezpiecznej przestrzeni, poprzez wyrzucenie przeciwników
- Opis
- Byłaby to mniej więcej bańka, podobna do tej Winstona, Orisa ustawiałaby urządzenie ochronne przed sobą. Ta bańka jest stworzona z mniejszych barier, każdą z osobna można zniszczyć (przykładowo 5 barier na poziomie Orisy, 3 nad nią i 3 pod). By uczynić bariery użytecznymi, ale nie za silnymi, powinny mieć tyle samo punktów zdrowia co normalna tarcza, ale cała bańka znikałaby od razu, po zniszczeniu 3 z nich (lub też po określonym czasie). W momencie rozstawienia barier przeciwnicy zostaliby wyrzuceni z obszaru i nie mogliby przez nie przejść (jak w przypadku bańki Winstona). Byłyby złote jak Orisa podczas użycia Umocnienia, żeby pokazać, że nie da się przez nie przeniknąć.
- Kontry
- Sombra mogłaby zhackować bariery (znikałyby), umiejętności takie jak np. Smoczy Strzał Hanzo lub Ogniste Uderzenie Reinhardta mogłyby przejść przez tarcze, obrażenia eksplozywne (Złomiarz, Fara) mogą dotykać kilka barier jednocześnie, w rezultacie zniszczyłyby je szybciej
- Wizualizacja
I wszystko jasne xd
Następna propozycja umiejętności, mogłaby być ubocznym efektem przeszłości, a dokładnie wykorzystania przez Sektor Zero jej poprzedników.
OR-14 Override
- Główne założenia
- Spowolnienie wrogów i zadawanie obrażeń
- Opis
- Orisa natychmiastowo fortyfikowałaby się, w wyniku czego nie mogłaby się poruszać i używać umiejętności w trakcie trwania. Zyskałaby zwiększoną szybkostrzelność z Miotacza Fuzyjnego, oraz nieskończoność amunicji, kosztem zmniejszonej celności. Trafieni wrogowie byliby spowolnieni, slow zwiększałby się z każdym trafieniem, do pełnego zatrzymania (ale bez unieruchomienia, jak w przypadku Zamieci Mei). Byłaby to cenna umiejętność przeciw bardzo mobilnym postaciom jak Genji czy Lucio. By chronić siebie Orisa wytwarzałaby tarczę, skierowaną zgodnie z Miotaczem Fuzyjnym i poruszającą się zgodnie z nim. Bariera byłaby wytrzymała tak jak normalnie, więc wrogowie z wystarczającą siłą ognia zniszczyliby ją szybko. Nie przerywając jednak tym jej super zdolności.
- Kontry
- Nie może się poruszać… to robi swoje.
To oczywiście tylko kropla w morzu pomysłów. Moim zdaniem obie wersje są lepsze od obecnej formy i mogłyby trafić do gry. A co Wy sądzicie? Jak Wam się propozycje podobają? Orisa potrzebuje zmian?