r.

Problemy e-sportowe Overwatcha

Na reddicie pojawił się wątek rozwoju eSportu i różnych sposobów na wspomaganie sceny profesjonalnej. Jeden z użytkowników przedstawił swoją wizję działań Blizzarda.

Zobaczcie też resztę dzisiejszych newsów z Overwatch:

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że nasz ukochany Blizzard będzie chciał zrobić z Overwatcha wielką grę. W tym celu chciałby również stworzyć odpowiednią scenę e-sportową. Gracze od kilku tygodni przerzucają się przeróżnymi spostrzeżeniami na ten temat i próbują przewidzieć przyszłość. Jeden z nich pokusił się nawet o przeprowadzenie pewnej analizy rynku, wykazując, że im więcej rozsądnego wkładu pieniężnego, tym lepsze rezultaty. Poniżej zamieszczamy pełną wypowiedź:

Since Blizzard is really pushing this whole esports thing, hopefully they do similar things that Valve has done with Dota2. Some awesome things that Dota 2 has:

  • Saved replays of competitive matches with the caster commentary
  • Skins sponsoring the teams and famous Dota pros
  • Compendium that directly increases the prize pool each time it’s bought. I really like this one because everyone gets hyped af over the prize pool getting bigger and bigger and the compendium getting more and more goals achieved. Basically the more compendiums are purchased, the more content the compendium will give everyone who owns it. This creates a snowball effect of hype and a good purchase as everyone literally gets the prize pool to 18 MILLION DOLLARS
  • This compendium features several goodies that are both great in value and has minigames related to the tournament. You can predict what hero will be banned/picked the most or the least, how soon certain objectives will be achieved, etc. etc.
  • Large focus on the players and who they are, making the viewerbase a lot more supportive and involved. This really helps the viewerbase/playerbase want to purchase the skins and other items that support the teams. People bought the little dendi doll for pudge because everyone loves dendi, who everyone in dota knows about because Valve made sure the focus was on the players

Another thing Overwatch should get is 64 tick servers and host-side hit registration. There is a multitude of videos out there already explaining the advantages of a high tick rate and host side hit registration, and how those lead to a more fair and balanced experience. Blizzard has said a lot about wanting to push esports, but if they really are serious about that, then they need to put their full force behind it.

Użytkownik, który zaprezentował swoją ideę, zaczyna wywód od swoich nadziei na to, że Overwatch będzie wyglądał podobnie do DotA2 pod kątem e-sportu. Zaraz potem dodaje listę czynników, które spowodowały tak duży rozwój wspomnianej MOBA. Wśród nich znalazło się zapisywanie gier z profesjonalnej sceny, skiny dla poszczególnych graczy i drużyn, kompendium, które zasila pulę nagród na turniejach oraz skupianie się na graczach, ich życiu i zbliżeniu do publiczności. Wspomina również o rodzaju serwerów wraz z plusami płynącymi z ewentualnej zmiany.

Moim zdaniem, to kilka naprawdę świetnych przykładów na to, jak powinien zacząć działać Blizzard, aby e-sport nie był jedynie odległym marzeniem i to nie tylko w przypadku tej gry, ale wszystkich innych. Zarówno DotA2, jaki LoL pokazały, jak ogromną pracę trzeba wykonać, zanim urośnie się do miana giganta. A co Wy sądzicie o tej sprawie? Czy takie inwestycje pomogłyby Blizzardowi osiągnąć swoje cele? Być może macie kilka pomysłów na rozwój sceny profesjonalnej? Dajcie znać w komentarzach!

encyklopediaoverwatch