Overwatch r.

Dlaczego od 2 lat niczego nie zmieniono w Smudze?!

Jeff Kaplan wypowiada się na temat pojęcia "mety" i odpowiada na pytanie, dlaczego Smuga nie została od 2 lat "ruszona".

Balans i meta

Jeden z graczy postanowił zapytać na Blizzardowym forum o Smugę i o to, dlaczego od 2 lat nie dostała żadnego buffa/nerfa/adjusta. Jeff Kaplan nie zostawił go bez odpowiedzi.

Pomysł na balans jest często ważniejszy niż sam balans.

Jeśli spojrzycie kilka miesięcy do tyłu, wszyscy chcieli nerfów Reinhardta, ponieważ był “must pickiem” w mecie. Właśnie wtedy Winston był najmniej granym bohaterem. Dzisiaj widzimy Winstona jako najważniejszy pick na tanka na scenach turniejowych (razem z D.Vą), a play time Reinhartda bardzo spadł.

Małe dostosowanie ultimate’a Reinhardta (nie było zamierzonym nerfem, traktowane było raczej jako “coś jest nie tak, naprawmy to”) nie sprawiło, że “dotknęliśmy” balansu Reina. Ale zmiany reszty bohaterów i zmiany szeroko pojętej strategii zmieniły opinię ludzi na temat tego, który tank jest “dobry”, a który “zły”.

To samo było z Zenyattą. Jego ogólny play time wzrósł poprzez zmiany w innych bohaterach, nie w Zenie, tak samo jak poprzez cały czas zmieniającą się metę.

Wracając do balansu Smugi – poza oczywistymi możliwościami zmiany jej na lepsze, które posiadamy – jest on bardzo zależny od balansu innych bohaterów, jak i opinii na temat tego, jak dobra aktualnie jest.
Zawsze fajnie jest uczyć się, jak ludzie potrafią przełamać się przez metę. W NHL (hokej) w latach 90. drużyny przyjmowały bardzo defensywną taktykę (coś jak meta na 3 tanków) nazywaną “Pułapka”, która potem wyewoluowała w “Zamknięcie Lewego Skrzydła”. Drużyny takie jak New Jersey i Detroit wygrały mistrzostwa, używając właśnie tych metod. Ostatecznie NHL musiało zmienić zasady do “zmień metę”.
Był także przykład uczestnika na Jeopardy, który grał w grę zupełnie inaczej, co spowodowało “załamanie” mety.

http://kotaku.com/meet-the-man-who-hacked-jeopardy-1516792430
Śmieszna sprawa.

Przechodząc to sedna – Smuga nie została zmieniana, bo nie było takiej potrzeby. Raz była bardziej grywana, bo pasowała do mety, a innym razem grano nią trochę mniej, bo meta nie uznawała jej za dobry pick. Żeby bohater X był dobry, wystarczy mała zmiana bohatera Y i Z.