Legends of Runeterra r.

Archetypy talii w Legends of Runeterra

Poznajcie wszystkie archetypy dostępne w trybie Ekspedycji.

Archetypy talii w Legends of Runeterra

Archetypy talii są wspólne dla większości karcianek.

Każda talia w Legends of Runeterra może zostać sklasyfikowana do jednej z trzech głównych kategorii: aggro, control i midrange. Pozwalają one wyciągnąć punkty wspólne z pewnych talii, opisać styl grania nimi, przewidywać, jak mogą sprawdzać się na inne talie.

  • Aggro (agresywny, rushujący) – jest najsilniejszy we wczesnej fazie gry. Stawia na dużą liczbę jednostek niskiej jakości.
  • Control – jego siła ujawnia się w późnej fazie gry. Takie talie starają się przetrwać pierwsze rundy, by budować swoją siłę, castować potężne karty i je wzmacniać.
  • Midrange – talia, której największa siła znajduje się gdzieś pomiędzy wczesną a późną fazą gry – środkową. Kiedy tylko mogą, szukają odpowiednich okazji do trade’owania i uzyskiwania przewagi. Starają się kontrolować wczesną fazę gry, by następnie zmienić taktykę na bardziej ofensywną, gdy tylko pojawią się karty do tego.

Podtypy talii

  • Combo – talie, które skupiają się na synergiach pomiędzy kartami i tworzeniem kombinacji ruchów. Jedno combo trwa zazwyczaj 1-2 tury.
  • Zoo – talie złożone z dużej ilości jednostek o niskim i średnim koszcie. Talia zoo stara się zdominować przeciwnika ilością jednostek, jednocześnie dokonując przemyślanych wymian w walce.
  • Token – talia aggro, która jednocześnie wzmacnia swoje jednostki za pomocą czarów.

Archetypy w Ekspedycjach

Podczas Ekspedycji dobieramy sobie karty, ostatecznie składając je w jedną talię. Odpowiedzialny za tryb Ekspedycji rioter Paul Sottosanti udostępnił grafikę z arkuszów kalkulacyjnych: poniżej zobaczycie wszystkie archetypy talii w tym trybie.

Legenda

  • Cohesiveness – wartość dostosowująca. Kontroluje to, jak szybko dany archetyp przestanie pojawiać się w Wild Pickach, jeśli nie dobierano z niego kart.
  • Wild pick bonus % – kolejna wartość dostosowująca. Pozwala na to, by archetypy, które są w dużym stopniu uzależnione od synergii – jak na przykład Shroom and Boom – pojawiały się w Wild Pickach częściej, jednak tylko wtedy, kiedy są to podstawowe archetypy, które dotychczas dobrał gracz.

Kolory oznaczają rzadkość kart. W Ekspedycjach najczęściej trafiają się karty Common, a najrzadziej – Epic.