Zwiastun bohatera
Jak wielu z Was zapewne wie, Gangplank dostanie aktualizację. Wiele z jego umiejętności zostanie zmienionych wraz z ich wyglądem, aby stał się chętniej wybieranym bohaterem. Niektórzy jednak się pytają, jak poradzi sobie GP w obecnej mecie? Czy będzie stworzony do SoloQ? Sprawdźmy, jak zmienią się jego umiejętności i co z nich wyniknie. Zaczynamy!
Pasywka: Próba Ognia
“Co kilka sekund atak wręcz Gangplanka podpala cel, przez pewien czas zadając dodatkowe nieuchronne obrażenia i zapewniając chwilową premię do prędkości poruszania. Zniszczenie Beczki Prochu powoduje natychmiastowe odświeżenie Próby Ognia.”
Dzięki nowej pasywce, granie zaktualizowanym GP będzie całkowicie inne. Możliwość nałożenia nieuchronnego obrażenia trwającego w czasie pozwala na wygranie wszystkich wymian na topie, stwarzając z niego dość ciężkiego przeciwnika. Jeszcze nie wiadomo, jak ma ona wyglądać w walkach drużynowych, ale zapewne głównym założeniem jest nałożenie pasywki na jak najwięcej przeciwników, a szczególnie na ADC i APC.
Q: Paktujemy?
“Gangplank strzela do celu, zadając mu obrażenia i nakładając efekty przy trafieniu. Jeśli w wyniku użycia umiejętności jednostka zginie, strzał zapewni mu dodatkowe złoto i zwrot many. Za każdą splądrowaną sztukę złota Gangplank zdobywa Srebrnego Węża, dzięki któremu może w sklepie ulepszyć Kanonadę.”
Tutaj nie zmieniło się zbyt wiele. Paktujemy? dalej jest umiejętnością “wyceluj na jeden obiekt i kliknij” i aplikuje efekty on-hit. Dodane są tylko Srebrne Węże. Za każdym razem, gdy zdobędziemy złoto, używając Paktujemy?, zdobywamy również Srebrnego Węża, który służy do ulepszenia ultimate’a.
W: Usuń Szkorbut
“Gangplank zjada dużo cytrusów, które niwelują wszystkie efekty osłabienia i przywracają brakujące punkty zdrowia.”
Ta umiejętność pozostaje taka sama, lecz skalowanie może się zmienić.
E: Beczka Prochu
“Umieszcza beczkę prochu, która może się stać celem ataku Gangplanka lub jego przeciwników. Jeśli Gangplank ją zniszczy, beczka wybuchnie, spowalniając wszystkich pobliskich wrogów i zadając im obrażenia obszarowe. Pozostałe beczki w strefie wybuchu będą eksplodować jedna po drugiej. Jeśli to wróg zniszczy beczkę, wybuch nie nastąpi, zostanie mu natomiast przyznana nagroda w złocie.”
Nowa umiejętność Gangplanka [E] stwarza z niego o wiele bardziej unikalnego bohatera, niż którym był. Użyta do zadawania obrażeń obszarowych świetnie spisuje się i w walkach zespołowych, i w splitpushowaniu. Dzięki połączeniu Beczki Prochu i Paktujemy?, możemy dostać dodatkowe złoto za wszystkie jednostki zabite w ten sposób.
R: Kanonada
“Daje sygnał dla okrętu Gangplanka do strzelenia z armat. Każda salwa zadaje obrażenia magiczne i spowalnia wrogów. Kanonadę można ulepszyć maksymalnie trzy razy.”
- Córa Śmierci strzela ogromną kulą armatnią w sam środek obszaru działania umiejętności.
- Podnieś Morale zwiększa prędkość poruszania sojuszników na obszarze działania efektu.
- Strzelać bez Rozkazu przyśpiesza tempo oddawania strzałów na czas trwania Kanonady.”
Sam ult pozostał niezmieniony – dalej jest globalny oraz zawiera obrażenia obszarowe i spowolnienie, co przydaje się podczas walk drużynowych. Dodane zostały trzy ulepszenia, które możemy kupić przy pomocy Srebrnych Węży, o których już wspominaliśmy. Daje to szansę na zaadaptowanie się GP do stanu gry, w której obecnie przebywa. Stwarza to ogromy potencjał, chociaż postać dalej pozostaje raczej prosta.
Jak Gangplank będzie grany na wyższych poziomach?
Patrząc na całą zmianę, jaką dostał jego zestaw umiejętności i gameplay, Gangplank może być widziany na “teamówkach”, grając dobrze i w prawidłowej kompozycji. Świetne może okazać się połączenie z bohaterem, który ma obszarowe ograniczenie kontroli tłumu, dzięki czemu przeciwnicy otrzymają maksymalne obrażenia od ulta i beczek. Najlepsze postacie, które będą efektownie współpracowały z nowym GP, to między innymi Sejuani i Nautilius (tanki) oraz Sivir i Orianna(carries).
A co Wy sądzicie o nowym GP? Poradzi sobie?