Obecnie Warlock ma dwa sprawdzone style gry. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich, czyli Zoo wzbogacony o nowe karty. Wielu pro graczy uważa, że do drabinki rankingowej jest to jeden z najsilniejszych, jeśli nie najsilniejszy deck. Jak każda inna talia, ma on wiele wariantów i każdy dostosowuje go do własnych potrzeb. Bez zbędnego przedłużania, przed Państwem Zoo Warlock!
Na czym polega potęga Zoo Locka?
Synergie:
- Darkshire Councilman – ta karta działa dosłownie z każdym minionem, a Imp-losion i Forbidden Ritual rampują go od razu. Podstawa tej talii!
- Brann Bronzebeard – również bardzo silna karta. Podwaja efekt Argusa albo Sergeanta, przez co łatwiej dobić przeciwnika, zabić duże miniony albo postawić na stole spore zagrożenie. Zagranie z nim Dark Peddlera daje nam 2 karty z Discover, wiec również polecam!
- Sea Giant – podobnie jak Councilman, ma dużą synergię z samym typem talii. Zoo zakłada zasypanie stołu małymi stronnikami, a ta karta tylko na tym korzysta. 400 pyłu, ale warto!
Mulligan:
- Na początek gry chcemy któregoś miniona za 1 many i najlepiej coś za 2 kryształy. Na tym etapie Power Overwhelming nam się nie przyda, chyba że gramy przeciwko Druidowi.
- Flame Imp jest idealnym dropem na 1 turę, ale sporo klas ma w tej chwili sposoby na czyszczenie takich rzeczy.
- Dark Peddler jest dobrą opcją, bo pozwala nam dobrać kartę w zależności od potrzeb. Przydatne, zwłaszcza w trudniejszych match-upach lub dla podkręcenia tempa.
- Darkshire Councilman – zostawiamy, jeśli są dropy na pierwsze 2 kolejki. Rzucenie go w 3 turze (lub nawet w 2 z Monetą) i rampowanie jego ataku w kolejnych kolejkach będzie sporym zagrożeniem dla przeciwnika, a nam powinno zwrócić swoją wartość w wymianach.
- Sea Giant może szybko zredukować swój koszt, ale lepiej go dobrać, niż zacząć z nim grę. We wczesnej fazie przyjdzie nam zmierzyć się z innymi zagrożeniami.
Ogólna strategia:
- Zmuszamy przeciwnika do niekorzystnych dla niego wymian, najważniejsze jest zdobycie kontroli nad stołem.
- Czasami nie będzie się opłacała wymiana i wtedy uderzamy w twarz. Pamiętajcie jednak, że Szaman może z totemu 0/2 zrobić wielkiego golema! Nie warto więc zostawiać na stole coś, co można zabić bez żadnych strat.
- Branna używamy według potrzeb. Czasami lepiej go rzucić z Peddlerem i dobrać dodatkowego Mortal Coila, a innym razem warto zagrać podwójnego Argusa i dać stronnikom więcej HP, żeby potencjalne Consecration nie mogło ich zabić.
- Sea Giant i Darkshire Councilman mogą nam zrobić grę. Starajcie się ich chronić w miarę możliwości i korzystnie nimi atakować.
- Power Overwhelming może skończyć grę w niespodziewanym momencie (patrz: obrazek niżej).
To screen z gry na początku poprzedniego sezonu. Jak widzicie, stare zoo również miało bardzo ładną synergię z Peddlerem – nawet Face Hunter jest zawstydzony przegrywając w 5 turze.
Mała podpowiedź: grając Discover rzucajcie najpierw karty z własnej talii, jeśli wyciągniecie ich kopie. Dzięki temu przeciwnik może odetchnąć widząc, że nie macie już Powerów albo Coilów i nie będzie grał wokół nich. Z Discover możecie dostać cokolwiek, więc trudniej przewidzieć nasze zagrania (grając karty z Discover i inne tokeny przeciwnik widzi, że zostały one “dodane” do naszej talii w dany sposób). Element niespodzianki, ale działa!
Lista kart:
- Forbidden Ritual × 2
- Flame Imp × 2
- Possessed Villager × 2
- Power Overwhelming × 2
- Voidwalker × 2
- Dark Peddler × 2
- Darkshire Councilman × 2
- Imp Gang Boss × 2
- Doomguard × 1
- Abusive Sergeant × 1
- Dire Wolf Alpha × 2
- Flame Juggler × 2
- Knife Juggler × 2
- Brann Bronzebeard × 1
- Cult Master × 1
- Defender of Argus × 2
- Sea Giant × 2
Jak wspomniałem, jest to jeden z wariantów Zoo Locka, który nie jest drogi, a działa dość dobrze. Można wymienić pewne karty na silniejsze, jeśli trzeba. W razie pytań, chętnie odpowiem w komentarzach! 🙂 /
[latest_posts category=”hearthstone” count=”6″]