League of Legends r.

Czy znasz klasę swojego bohatera?

Czy aby na 100 % wiesz jaką klasą postaci jest Twój ulubiony bohater?

Obrońcy

Obrońcy wyróżniają się przyjmowaniem na siebie nadchodzących obrażeń i bardziej skupiają się na utrudnianiu życia przeciwnikom, aniżeli na wywieraniu presji swoimi własnymi obrażeniami.
Tanks – Inicjatorzy – Lubimy nazywać inicjatorów „ofensywnymi obrońcami”. Inicjatorzy prowadzą swój zespół do walki i specjalizują się w rozpoczynaniu potyczek. Wraz ze swoimi sposobami gwałtownego rozpoczynania potyczek drużynowych tylko czekają, aż jacyś wrogowie znajdą się w nieodpowiednim miejscu, a wtedy ich sojusznicy mogą łatwo dokończyć dzieła zniszczenia:

  • Malphite
  • Leona
  • Amumu
  • Blitzcrank
  • Gragas
  • Jarvan IV
  • Nautilus
  • Rammus
  • Sejuani
  • Sion
  • Zac

Obrońcy – Strażnicy – Jeśli inicjatorzy są „ofensywnymi obrońcami”, to strażnicy bez wątpienia są „defensywnymi obrońcami”. Strażnicy stoją nieugięcie, starając się za wszelką cenę utrzymać pozycję i wytrwale powstrzymując wszelkich agresorów, którzy spróbują ich minąć. Strażnicy trzymają swoich sojuszników z dala od niebezpieczeństw i pozwalają im na spokojne rozprawianie się z uwikłanymi w boju przeciwnikami.

  • Alistar
  • Braum
  • Maokai
  • Poppy
  • Shen
  • Tahm Kench

Wojownicy

Wojownicy to wytrzymali, zorientowani na zadawanie obrażeń bohaterowie walczący wręcz, którzy chcą znajdować się w samym centrum bitwy.

Wojownicy – Molochy – Molochy to walczący wręcz tytani, którzy bezwzględnie rozprawiają się z wszystkim, co stanie na ich drodze i niszczą każdego na tyle głupiego, aby znaleźć się w ich zasięgu. Są jedyną podklasą, która wyróżnia się zarówno zadawaniem, jak i przyjmowaniem znacznych ilości obrażeń, ale w zamian trudno jest im zbliżyć się do celów, a to ze względu na ich mały zasięg oraz nadzwyczaj ograniczoną mobilność.

  • Cho’Gath
  • Darius
  • Dr. Mundo
  • Garen
  • Illaoi
  • Mordekaiser
  • Olaf
  • Pantheon
  • Shyvana
  • Udyr
  • Volibear
  • Yorick

Wojownicy – Szturmowcy – Szturmowcy to bardziej mobilna część klasy wojowników. Szturmowcy wyróżniają się możliwością wybierania celów o priorytetowym znaczeniu, które następnie atakują, zmuszając je (oraz ich sojuszników) do zareagowania na swoją obecność. Szturmowcy nie są tak wytrzymali jak obrońcy czy molochy, ale też mogą przyjąć parę ciosów, jednocześnie zadając wystarczająco dużo obrażeń, aby pozostawieni sami sobie stanowili realne zagrożenie.

  • Aatrox
  • Camille
  • Evelynn
  • Hecarim
  • Irelia
  • Jax
  • Kled
  • Lee Sin
  • Rek’sai
  • Renekton
  • Riven
  • Vi
  • Wukong
  • Xin Zhao

Pogromcy

Pogromcy są delikatnymi, ale zwinnymi bohaterami walczącymi wręcz, którzy dzięki swoim wysokim obrażeniom są w stanie szybko likwidować swoje cele.

Pogromcy – Zabójcy – Zabójcy specjalizują się w atakach za linią wroga. Dzięki swej niezrównanej mobilności mogą sprawnie rozprawiać się z priorytetowymi celami. Ze względu na to, że generalnie walczą wręcz, zabójcy muszą podejmować ryzyko, jeżeli chcą wykańczać swoje cele. Na szczęście z reguły mają do swojej dyspozycji defensywne sztuczki, które sprytnie użyte pozwalają im na efektywne unikanie obrażeń.

  • Akali
  • Diana
  • Fizz
  • Kassadin
  • Katarina
  • Kha’Zix
  • Nocturne
  • Rengar
  • Shaco
  • Talon
  • Zed

Zabójcy – Zwadźcy – W przeciwieństwie do zabójców, zwadźcy dążą do poszatkowania jakiegokolwiek pobliskiego wroga, który się do nich zbliży. Nie dysponują wysokimi obrażeniami eksplozywnymi ani niezawodnymi sposobami na zbliżenie się do priorytetowych celów, a zamiast tego mają w swym arsenale sytuacyjnie mocne narzędzia obronne, aby mogli przetrwać w boju, a poza tym ekstremalnie wysokie obrażenia ciągłe, które pozwalają im na rozprawianie się nawet z najbardziej wytrzymałymi przeciwnikami.

  • Ekko
  • Fiora
  • Master Yi
  • Tryndamere
  • Yasuo

Magowie

Magowie starają się osłabiać i wyniszczać swych wrogów za pomocą swoich potężnych, ofensywnych czarów.

Magowie – Magowie eksplozywni – Magowie eksplozywni wybierają sobie podatne cele i unieruchamiają je, a następnie robią użytek z całego swojego destrukcyjnego arsenału, zadając ogromne obrażenia na odległość. Mają jednak bardzo poważne problemy z bardziej wytrzymałymi celami, które mogą przetrwać ich początkową rundę obrażeń.

  • Ahri
  • Annie
  • Brand
  • Lux
  • Syndra
  • Veigar
  • Vel’Koz
  • Viktor

Magowie – Magowie bitewni – Magowie bitewni rzucają się w wir walki z zamiarem siania spustoszenia w szeregach wrogach, na co pozwalają im ogromne, obszarowe obrażenia ciągłe. Ze względu na swój stosunkowo krótki zasięg i zadawanie obrażeń rozłożonych w czasie, magowie bitewni mają znaczące zdolności obronne – od możliwości nieskończonego utrzymywania się przy życiu dzięki leczeniu, aż do dosłownego oszukiwania śmierci przez krótką chwilę.

  • Aurelion Sol
  • Cassiopeia
  • Elise
  • Karthus
  • Kennen
  • Lissandra
  • Malzahar
  • Ryze
  • Rumble
  • Swain
  • Taliyah
  • Vladimir

Magowie – Magowie dalekosiężni – Magowie dalekosiężni są mistrzami zasięgu i wykorzystują tę przewagę do stopniowego osłabiania swoich przeciwników z dużej odległości. Ceną za to jest fakt, że magowie dalekosiężni znajdą się w poważnych tarapatach, jeżeli wrogom uda się do nich zbliżyć – wynika to z ich ekstremalnej wątłości i ograniczonej mobilności.

  • Xerath
  • Ziggs

Kreatorzy

Kreatorzy to bohaterowie, którzy władają bardziej defensywnymi czarami. Sprawują oni nadzór nad polem bitwy, chroniąc swoich sojuszników i kreując grę.

Kreatorzy – Zaklinacze – Zaklinacze skupiają się na zwiększaniu efektywności swoich sojuszników przez bezpośrednie wzmacnianie ich i chronienie przed zbliżającymi się niebezpieczeństwami. Sami zaklinacze są często raczej delikatni i dysponują stosunkowo niskimi obrażeniami, w wyniku czego wyróżniać mogą się raczej jedynie będąc zgrupowanymi ze swoimi sojusznikami.

  • Janna
  • Lulu
  • Nami
  • Sona
  • Soraka
  • Zilean

Kreatorzy – Zakłócacze – Początkowo nazwaliśmy tę podklasę „magami kontrolującymi”, ale zdaliśmy sobie sprawę, że termin ten mógłby równie dobrze objąć całą grupę (to raz, a dwa – „mag użytkowy” to nie była za dobra nazwa dla klasy). Zakłócacze specjalizują się w kontrolowaniu swoich przeciwników, a w pewnych przypadkach nawet całych obszarów walki. Aby tego dokonać, tworzą strefy skrajnego zagrożenia, na które wtargnęliby tylko głupcy. Chociaż nie są tak uzależnieni od swoich sojuszników, jak zaklinacze, to dla nich też najlepszym rozwiązaniem jest pozostawanie wśród nich – po pierwsze, żeby odstraszać ewentualne zagrożenia, a po drugie, żeby sojusznicy mogli zająć się unieruchomionymi przez nich celami.

  • Morgana
  • Zyra

Strzelcy

Strzelcy brylują w zadawaniu obrażeń ciągłych na odległość (zazwyczaj za pomocą ataków podstawowych), jednocześnie stale balansując na krawędzi niebezpieczeństwa. Chociaż są w stanie pozostawać w miarę bezpiecznymi dzięki utrzymywaniu wrogów na dystans, to są bardzo delikatni i ekstremalnie zależni od potężnych przedmiotów, jeżeli chcą zadawać wysokie obrażenia.

Strzelcy już teraz są tak odrębną grupą bohaterów, że obecnie nie są podzieleni na podklasy. Choć są pewne potencjalne sposoby na podzielenie strzelców (np. mobilni vs niemobilni, używający czarów vs używający ataków podstawowych), to koniec końców wszyscy strzelcy pełnią w swoich zespołach podobną rolę. Być może w przyszłości rozważymy podzielenie tej klasy.

Strzelcy:

  • Ashe
  • Caitlyn
  • Draven
  • Ezreal
  • Jhin
  • Jinx
  • Kalista
  • Kindred
  • Lucian
  • Miss Fortune
  • Quinn
  • Sivir
  • Tristana
  • Twitch
  • Vayne

Hybrydy

  • Inicjator/Moloch – Skarner
  • Inicjator/Moloch – Warwick
  • Inicjator/Szturmowiec – Gnar
  • Inicjator/Szturmowiec – Hecarim
  • Inicjator/Zakłócacz – Thresh
  • Strażnik/Moloch – Trundle
  • Strażnik/Mag Bojowy – Galio
  • Strażnik/Zaklinacz – Taric
  • Strażnik/Zakłócacz – Nunu
  • Mag Eksplozywny/Zaklinacz – Karma
  • Mag Bojowy/Zakłócacz – Anivia
  • Mag Bojowy/Zakłócacz – Gangplank
  • Mag Bojowy/Zakłócacz – Heimerdinger
  • Szturmowiec/Mag Dalekosiężny – Jayce
  • Zabójca/Mag Eksplozywny – Leblanc
  • Mag Dalekosiężny/Zabójca – Nidalee
  • Mag Dalekosiężny/Mag Eksplozywny – Twisted Fate
  • Mag Dalekosiężny/Strzelec – Azir
  • Zaklinacz/Zakłócacz – Bard
  • Zakłócacz/Mag Eksplozywny – Orianna
  • Strzelec/Szturmowiec – Graves
  • Strzelec/Mag Bojowy – Teemo
  • Strzelec/Mag Bojowy – Urgot
  • Strzelec/Mag Dalekosiężny – Corki
  • Strzelec/Mag Dalekosiężny – Kog’Maw
  • Strzelec/Mag Dalekosiężny – Varus
  • Strzelec/Zaklinacz – Kayle

Inni

Bohaterowie, których nie da się nigdzie zaliczyć

  • Ivern
  • Fiddlesticks
  • Singed