League of Legends r.

Zapowiedź zmian tempa gry

Co ciekawego zmieniło się od premiery aktualizacji 7.23? Pierwsza wieża jest niszczona aż o sześć sekund później niż w poprzednim patchu pomimo buffów w kierunku split-pushowania.

Od niedawna spoglądamy na tempo gry, zwracając uwagę na takie czynniki, jak czas trwania gier, kiedy zostają zniszczone wieże, na której linii występują first bloody itp.

Meddler zwraca uwagę na to, że przytoczone czynniki stają się tematami ostatnich dyskusji.

Nie dalej jak tydzień temu, gdy miałem zarezerwowane dwie godziny na kilka ARAM-ów, w ciągu dwóch godzin zdążyłem być na Howling Abyss tylko dwa razy. A to ktoś wyszedł z lobby po wylosowaniu Poppy, a to Malzahar nie chciał się wymienić z Riven, a to – w ostatniej sekundzie pickowania postaci – kto inny postanowił sobie zwyczajnie wyjść. Nie wspominając o przeciągających się grach i pierwszej wieży zniszczonej po 35. minucie…

Kilka z obserwacji Meddlera

  • Zmiany w 7.23 (zwiększenie HP wieżom, zadawanych wieżom obrażeń przez minionki, przyśpieszenie fal creepów po 20 minucie) praktycznie nie zmieniły nic w średnim czasie gry, a co ciekawe – pierwsza wieża pada o 6 sekund później niż w poprzedniej aktualizacji (7.22).
    • Głównym celem tych zmian miało być przyśpieszenie split-pushowania zwłaszcza dla bohaterów, którzy nie zadają tylu obrażeń wieżom, co nafeedowany Jax czy też [wstaw swojego maina w komentarzu].
    • Zmiany były na tyle niewielkie, że są praktycznie niewyczuwalne. Niewykluczone, że zostanie to wzmocnione.
  • Średnia zadawanych obrażeń jest podobna do tych sprzed rozpoczęcia przedsezonu.
    • Być może jest to spowodowane nowym systemem run.
    • Duży wpływ odegrało zabranie supportom niebieskiego przedmiotu startowego, Frost Queen, i zachęcenie ich do brania bardziej defensywnych przedmiotów z równoczesną zmianą supportów branych dla ADC.
  • Bot lane kosi więcej pierwszych wież niż poprzednio. Średnia niszczenia pierwszych wież na bocie w grach wynosi:
    • dla niskiego MMR: 44-47%,
    • dla średniego MMR: 47-51%,
    • dla wysokiego MMR: 55-58%.
  • Wpływ bota na grę może być zbyt wysoki, przynajmniej w kwestii graczy z wysokim MMR.

Zmiany mogłyby się najwcześniej pojawić w patchu 7.24b (to nie literówka!) lub nawet 8.1. Na tempo gry przecież wpływ ma jeszcze więcej czynników.