r.

Zmiany Riven w 9.10 – jak oceniają je OTP?

Wydłużenie [E] o 4 sekundy, zmniejszenie cd [Q] o 3 sekundy na ostatnim poziomie i nerfy Conquerora, które przekształcają nie 10%, a 8% obrażeń na obrażenia nieuchronne i leczenie.

Zobacz także:

Zmiany Riven w 9.10

Riven

Buff

  • Q – Połamane Skrzydła
    • Czas odnowienia: 13 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sek.

Przy 45% redukcji cooldownu na ostatnim poziomie będzie to 5,5 sekundy (poprzednio 7,15 s).

Nerf

  • E – Waleczność
    • Czas odnowienia: 10/9/8/7/6 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.

Przy 45% redukcji cooldownu na ostatnim poziomie będzie to 5,5 sekundy (poprzednio 3,3 s).

Runa Zdobywca/Conqueror

Jest to najczęściej wybierany keystone dla Riven.

  • Przy maksymalnej liczbie ładunków 10% ⇒ 8% obrażeń zadawanych bohaterom zostaje zamienione na obrażenia nieuchronne i leczenie.

Jak oceniane są zmiany?

Kiepsko, bardzo kiepsko. Choć buffy [Q] są mile widziane, nie wynagradzają ogromnych zmian [E]. Zapewniający dodatkową tarczę dash został wydłużony o 4 sekundy na wszystkich poziomach. Oznacza to, że gracze Riven muszą być o wiele ostrożniejsi grając przeciwko poke’ującym postaciom jak Jayce, Gangplank czy Kennen.

Na czym polega siła Riven? Nie jest to bezpośrednia zasługa samej jej postaci. Riven została stworzona jako postać, która w olbrzymiej mierze zależy od innych czynników: przedmiotów, run. Zmiany Conquerora czy Spear of Shojin lub Death’s Dance mają bezpośredni wpływ na nią. Zmiany Riven w 9.10, tj. nerf [E] i keystone’a z drzewka Precyzji jest jak podwójny nerf.

Z drugiej strony, jej wysoki współczynnik zwycięstw był po części spowodowany siłą Death’s Dance i Conquerora. OTP Riven mogli cieszyć się 52-53% winratio.

O zmianach Q wypowiedział się jeden z jej mainów, u/LOLnpgs. Po pewnym czasie zauważył różnicę: był w stanie więcej trade’ować na linii, co pomogło mu wywierać większą presję na przeciwniku. Jednocześnie musiał bardziej się pilnować, odpowiednio synchronizując to z cooldownem [E]. Przed zmianami nie bał się engage’ować za pomocą swojego dasha. Po nich nigdy tego nie próbował – zachowywał umiejętność jako możliwość ucieczki.

Część graczy zauważa nowy potencjał Riven w postaci jej powrotu na dżunglę – tam [E] nie jest jej aż tak niezbędne, jak na linii.

Riven kontra reszta

u/NoFapTrump wypisał, jak jego zdaniem Riven będzie sprawdzać się na pozostałych bohaterów na topie.

  • Darius – jeśli nie masz [E], w zasadzie umierasz po W+R combo.
  • Jax – wyczuj okazję, od tej aktualizacji nie uciekniesz tak łatwo.
  • Pantheon – jego [Q] posiada 4 sekundy cooldownu. Na pierwszym poziomie może trafić Cię 3 razy, zanim minie cd Twojego dasha. Będzie Cię bardzo obijał.
  • Vladimir, Ryze – dogonienie go może być trudne, zwłaszcza gdy weźmie runę na mobilność.
  • Rumble – w walce z nim można poczuć nerfy Conquerora.
  • Irelia – ucieczka przed one-shotem będzie naprawdę trudna.

  • Poppy – mogą być odczuwalne nerfy Conquerora.
  • Garen – zanim Twoje [E] będzie gotowe, Garen jest w stanie zaatakować się dwukrotnie z [Q] i zultować.
  • Malphite – jego buffy mogą odbić się na trade’owaniu linii.
  • Cho’Gath – stun, silence, [R], dobranoc. Umiejętnie wykorzystuj swoje [E] w walce z nim.
  • Illaoi – jej cooldowny na [Q] i [E] są od teraz bardzo podobne do Twojego [E].
  • Nasus – bolesny slow. Uważaj w szczególności na ganki.
  • Kennen, Jayce, Gangplank, Vayne, Neeko, Quinn, Teemo, Heimerdinger, Gnar… – poke, mnóstwo poke’u, którego tak łatwo nie unikniesz.

Czy naprawdę będzie tak źle?

Liga Legend to różne postacie, ale też różni gracze. Riven wbije nawet 20 killi na Teemo, jeśli ten będzie się nieodpowiednio pozycjonował, jako pierwszy przedmiot zakupi coś w stylu Ninja Tabi i nie otrzyma żadnej pomocy ze strony junglera.

Laning phase może okazać się naprawdę trudny dla Riven, która ma mało zdrowia, niską regenerację, zero pasywnej kradzieży życia, do czego dodatkowo dołożył się nerf Conquerora i jej [E]. Z drugiej strony wymusza to na niej o wiele bardziej świadome decyzje – Riven musi teraz zdawać sobie sprawę z tego, że nie może wbiec na kogoś, by szczęśliwie uciec dashem po chwili, nie otrzymując żadnych obrażeń.

Zmiana powinna odbić się na współczynniku zwycięstw postaci. Ale czy będzie to aż tak drastyczne? Przekonamy się.

Patch 9.10 jest na serwerach od kilkudziesięciu godzin. Riven zdążyła już prawie osiągnąć 50% winratio.