League of Legends r.

Zmiany rankedów w S9 ★ Akali bez heala na Q ★ Aktualizacje efektów wizualnych: Kennen, Olaf, Wukong, Riven ★ Poprawki nagród za dobijanie minionków

Kiedy pojawią się dynamiczne ramki i nowe ekrany ładowania gry?

Wiadomości na dziś:

★ Zmiany rankedów w S9

Rioter SapMagic zapowiada kolejne zmiany dotyczące systemu rankingowego w sezonie 2019.

Co zostało już zrobione?

Przede wszystkim poprawiono dwa błędy. Pierwszy z nich uniemożliwiał wspólne granie jako premade osób, które powinny móc grać razem. Dotyczyło to przede wszystkim graczy, którzy nie otrzymali nagród za poprzedni sezon przez nałożone na nich kary.

Jeśli dany gracz w tym sezonie nie wbił jeszcze nowej rangi, w pierwszej grze może grać na podstawie rangi z poprzedniego sezonu. Jeśli gracz w ogóle nie grał jeszcze rankedów, traktowany jest jak Żelazo IV.

Drugi błąd dotyczył bardzo niskiej liczby otrzymywanych LP. Spotykało to przede wszystkim graczy, którzy w poprzednim sezonie znajdowali się w wysokim Diamencie. Przyrost LP powinien już działać poprawnie.

Co jest w planach?

Patch 9.3

  • Nowe ekrany ładowania i dynamiczne ramki odpowiadające aktualnie posiadanej randze.
  • Dynamiczna emotka pierwszego splitu, która będzie ewoluować wraz z rangą. Zablokuje się dopiero na koniec splitu.
  • Wyraźniejsze wyświetlanie LP na tablicy wyników po meczu.

Patch 9.4

  • Gracze otrzymają serię promocyjną w momencie, gdy osiągną 100 LP. Nadal będziesz otrzymywać darmowe zwycięstwo, jeśli będziesz do tego uprawniony.

Patch 9.5

  • Ochrona przed autofillem w serii promocyjnej. Innymi słowy, w trakcie serii otrzymasz tę pozycję, którą wybrałeś pierwszorzędnie (poza ekstremalnymi sytuacjami).

Co Riot rozważa?

Większe bonusy LP przy autofillu

Wielu graczy nie zdaje sobie sprawy, że otrzymuje bonusowe LP, gdy gra na autofillowanej pozycji. Riot chce to więc podkreślić, żeby gry na autofillu nie były traktowane jak kara i żeby gracze czuli się wynagrodzeni. Z tego powodu rozważane są większe bonusy LP w przypadku autofilla.

Riot rozważa też dodatkowe nagrody na koniec sezonu dla osób, które zdobyły Golda na kilku pozycjach.

Większe kary do LP w grach na niechcianej pozycji, gdy gracz ją porzuca/odpuszcza

Riot zwrócił też uwagę na to, że kary dla graczy, którzy nie starali się, grając na niechcianej pozycji, są za małe i niezbyt widoczne. Możliwe są więc większe kary w takich wypadkach – twórcy jednak muszą uważać, żeby nie ukarać osób, które miały po prostu gorszą grę, ale nadal starały się ją wygrać.

★ Akali bez heala na Q

Meddler zdradził, że Riot zamierza odebrać Akali healowanie z Q. Przyczyną tego jest jej brak słabości, które mógłby wykorzystać przeciwnik, zwłaszcza na linii. Możliwe, że zmiana ta sprawi, że Akali będzie zbyt słaba – Riot wtedy jednak zajmie się nią ponownie i doda jej siły, jeśli okaże się to konieczne. Nerf ten powinien pojawić się w patchu 9.3, ewentualne dalsze zmiany – później.

★ Aktualizacje efektów wizualnych: Kennen, Olaf, Wukong, Riven

Riot wprowadza aktualizacje efektów wizualnych kolejnych postaci. Trafią one na live w patchu 9.4. Poza poniższymi twórcy szykują także nowe animacje dla innych postaci:

  • Dr Mundo (aktualizacja wizualna rzucania Q),
  • Katarina (podstawowy bieg),
  • Lux (chód bez butów i podstawowy bieg),
  • Shen (chód bez butów),
  • Twisted Fate (chód bez butów),
  • Zyra (chód bez butów).

Kennen

Skin podstawowy

Blood Moon Kennen

Super Kennen

Zmieniono pozycję Kennena przy używaniu E.

Olaf

Riven

Wukong

Filmy i screeny na podstawie: klik!

★ Poprawki nagród za dobijanie minionków

W patchu 9.3 – jak zapowiada Meddler – pojawią się poprawki nagród za farmienie. Domyślnym celem tych nagród było określenie, czy gracz i jego drużyna jest do przodu ze złotem dzięki minionkom czy dzięki zabójstwom na bohaterach. W większości system ten działa poprawnie, jednak czasami okazuje się, że gracze otrzymują nagrody z farmienie nie dlatego, że faktycznie są do przodu, ale dlatego, że nadrobili straty od poprzedniej śmierci. Riot wprowadzi więc poprawki do systemu, aby gracz otrzymywał nagrody za farmienie wyłącznie wtedy, gdy rzeczywiście dominuje w tej kwestii w porównaniu do innych graczy.

★ A na koniec…

To się nazywa wyczucie! (Albo szczęście…)