Riot Scruffy poinformował, że w aktualizacji 10.1 zobaczymy pewne zmiany Sylasa.
Zobacz też:
Cele zmian
- Zmiana mechaniki tak, by odsłonić jego słabości w grach na najwyższym poziomie.
- Utrzymanie Sylasa jako wartościowego bohatera dla większości graczy (buff; ma być postacią dostosowaną do każdego przemdiotu).
Zmiany Sylasa
Obecnie testowany jest zestaw strategii:
- Mniejsza kontrola na linii, ale zdecydowanie silniejsze late game. Bezpieczne, silne linie stanowią silną opcję w każdym możliwym matchupie. Żeby to zbalansować, Riot chce osłabić fazę na linii, ale wzmocnić late game w kilku aspektach (obrażenia, wytrzymałość, cooldowny).
- Większa wartość na midzie niż w jungli. Mieszanie wielu ról daje bohaterowi dodatkową siłę jako elastyczny pick. Riot chce, by Sylas był zdrowszym wyborem przede wszystkim na midzie – ale kosztem jungli.
- Tarcza na E zostanie usunięta. W zamian za to Sylas zostanie wzmocniony w innych punktach.
- Zmniejszona zostanie trudność użycia pasywu i W, żeby ułatwić grę mniej doświadczonym graczom.
Kiedy?
Zmiany trafią na serwery live prawdopodobnie w patchu 10.1. Nie znamy jeszcze daty tej aktualizacji, jednak będzie ona miała miejsce dopiero w przyszłym roku.
Zmiany z PBE
Aktualnie testowana wersja zmian
Statystyki podstawowe
- Bazowe HP zmniejszone z 585 do 525.
- HP na poziom zwiększone z 95 do 115.
- Bazowy pancerz zmniejszony z 32 do 27.
- Pancerz na poziom zwiększony z 3 do 4.
- MR zmniejszone z 39 do 32.
- MR na poziom zwiększone z 1,25 do 1,75.
Petricite Burst (pasyw)
- Maksymalna liczba ładunków zwiększona z 2 do 3.
- Zasięg AoE zmniejszony z 400 do 300.
- Przelicznik AP obrażeń dla pierwszego celu zwiększony z 20% do 25%.
Chain Lash (Q)
- Bazowe obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
- Drugorzędne obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
- Długość spowolnienia zmniejszona z 2 sekund do 1,5 sekundy.
- Cooldown zwiększony z 9/8/7/6/5 sekund do 10/9/8/7/6 sekund.
- Obrażenia minionów zmniejszone z 55% do 40%.
Kingslayer (W)
- Cooldown zmieniony z 14/13,5/13/12,5/12 sekund na 14/12,5/11/9,5/8 sekund.
- Mana zwiększona z 45/45/50/55/60 do 70/80/90/100/110.
- Obrażenia zwiększone z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
- Przelicznik AP uzdrowienia zmniejszony z 60% do 50%.
- Usunięto mnożnik AP, jeśli wróg ma mniej niż 40% HP.
- Bazowe uzdrowienie zmienione z 70/90/110/130/150 (+50% AP) na 30/60/90/120/150 (+60% AP).
- Mnożnik uzdrowienia przy mniej niż 40% HP zmniejszony z 75% do 50%.
- Uzdrowienie zawsze się aktywuje, nie trzeba już trafić bohatera, by się uzdrowić.
Abscond / Abduct (E)
- Cooldown zmieniony z 14 na 14/13/12/11/10 sekund.
- Nie daje już tarczy.
- Obrażenia zwiększone z 70/85/100/115/130 (+20% AP) do 80/130/180/230/280 (+100% AP).
Poszczególne zmiany wprowadzane w kolejnych aktualizacjach
18 grudnia
Petricite Burst (pasyw)
- Przelicznik AP obrażeń dla pierwszego celu zwiększony z 20% do 25%.
Kingslayer (W)
- Mana zmniejszona z 80/90/100/110/120 do 70/80/90/100/110.
- W porównaniu z serwerami live: z 45/45/50/55/60 do 70/80/90/100/110.
17 grudnia
Chain Lash (Q)
- Bazowe obrażenia zmienione z 60/70/80/90/100 (+40%AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
- W porównaniu z live: z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
- Drugorzędne obrażenia zmienione z 40/85/130/175/220 (+60% AP) na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
- W porównaniu z live: z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
- Spowolnienie przywrócone z 25% do 15/20/25/30/35%.
- Obrażenia minionów zmniejszone z 55% do 40%.
Kingslayer (W)
- Obrażenia zmniejszone z 65/115/165/215/265 (+85% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
- W porównaniu z live: z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
- Przelicznik AP uzdrowienia zmniejszony z 60% do 50%.
13 grudnia
Statystyki podstawowe
- Bazowe HP zmniejszone z 585 do 525.
- HP na poziom zwiększone z 95 do 115.
- Bazowy pancerz zmniejszony z 32 do 27.
- Pancerz na poziom zwiększony z 3 do 4.
- MR zmniejszone z 39 do 32.
- MR na poziom zwiększone z 1,25 do 1,75.
Petricite Burst (pasyw)
- Maksymalna liczba ładunków zwiększona z 2 do 3.
- Zasięg AoE zmniejszony z 400 do 300.
Chain Lash (Q)
- Bazowe obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 60/70/80/90/100 (+40%AP).
- Drugorzędne obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 na 40/85/130/175/220.
- Spowolnienie zmienione z 15/20/25/30/35% na 25% na wszystkich poziomach.
- Długość spowolnienia zmniejszona z 2 sekund do 1,5 sekundy.
- Cooldown zwiększony z 9/8/7/6/5 sekund do 10/9/8/7/6 sekund.
Kingslayer (W)
- Cooldown zmieniony z 14/13,5/13/12,5/12 sekund na 14/12,5/11/9,5/8 sekund.
- Mana zwiększona z 45/45/50/55/60 do 80/90/100/110/120.
- Obrażenia zwiększone z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/115/165/215/265 (+85% AP).
- Usunięto mnożnik AP, jeśli wróg ma mniej niż 40% HP.
- Bazowe uzdrowienie zmienione z 70/90/110/130/150 (+50% AP) na 30/60/90/120/150 (+60% AP).
- Mnożnik uzdrowienia przy mniej niż 40% HP zmniejszony z 75% do 50%.
- Uzdrowienie zawsze się aktywuje, nie trzeba już trafić bohatera, by się uzdrowić.
Abscond / Abduct (E)
- Cooldown zmieniony z 14 na 14/13/12/11/10 sekund.
- Nie daje już tarczy.
- Obrażenia zwiększone z 70/85/100/115/130 (+20% AP) do 80/130/180/230/280 (+100% AP).