League of Legends r.

Zmiany mechaniki Sylasa w patchu 10.1: straci tarczę na E

Riot Scruffy poinformował, że w aktualizacji 10.1 zobaczymy pewne zmiany Sylasa.

Zobacz też:

Cele zmian

  • Zmiana mechaniki tak, by odsłonić jego słabości w grach na najwyższym poziomie.
  • Utrzymanie Sylasa jako wartościowego bohatera dla większości graczy (buff; ma być postacią dostosowaną do każdego przemdiotu).

Zmiany Sylasa

Obecnie testowany jest zestaw strategii:

  • Mniejsza kontrola na linii, ale zdecydowanie silniejsze late game. Bezpieczne, silne linie stanowią silną opcję w każdym możliwym matchupie. Żeby to zbalansować, Riot chce osłabić fazę na linii, ale wzmocnić late game w kilku aspektach (obrażenia, wytrzymałość, cooldowny).
  • Większa wartość na midzie niż w jungli. Mieszanie wielu ról daje bohaterowi dodatkową siłę jako elastyczny pick. Riot chce, by Sylas był zdrowszym wyborem przede wszystkim na midzie – ale kosztem jungli.
  • Tarcza na E zostanie usunięta. W zamian za to Sylas zostanie wzmocniony w innych punktach.
  • Zmniejszona zostanie trudność użycia pasywu i W, żeby ułatwić grę mniej doświadczonym graczom.

Kiedy?

Zmiany trafią na serwery live prawdopodobnie w patchu 10.1. Nie znamy jeszcze daty tej aktualizacji, jednak będzie ona miała miejsce dopiero w przyszłym roku.

Zmiany z PBE

Aktualnie testowana wersja zmian

Statystyki podstawowe

  • Bazowe HP zmniejszone z 585 do 525.
  • HP na poziom zwiększone z 95 do 115.
  • Bazowy pancerz zmniejszony z 32 do 27.
  • Pancerz na poziom zwiększony z 3 do 4.
  • MR zmniejszone z 39 do 32.
  • MR na poziom zwiększone z 1,25 do 1,75.

Petricite Burst (pasyw)

  • Maksymalna liczba ładunków zwiększona z 2 do 3.
  • Zasięg AoE zmniejszony z 400 do 300.
  • Przelicznik AP obrażeń dla pierwszego celu zwiększony z 20% do 25%.

Chain Lash (Q)

  • Bazowe obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
  • Drugorzędne obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
  • Długość spowolnienia zmniejszona z 2 sekund do 1,5 sekundy.
  • Cooldown zwiększony z 9/8/7/6/5 sekund do 10/9/8/7/6 sekund.
  • Obrażenia minionów zmniejszone z 55% do 40%.

Kingslayer (W)

  • Cooldown zmieniony z 14/13,5/13/12,5/12 sekund na 14/12,5/11/9,5/8 sekund.
  • Mana zwiększona z 45/45/50/55/60 do 70/80/90/100/110.
  • Obrażenia zwiększone z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
  • Przelicznik AP uzdrowienia zmniejszony z 60% do 50%.
  • Usunięto mnożnik AP, jeśli wróg ma mniej niż 40% HP.
  • Bazowe uzdrowienie zmienione z 70/90/110/130/150 (+50% AP) na 30/60/90/120/150 (+60% AP).
  • Mnożnik uzdrowienia przy mniej niż 40% HP zmniejszony z 75% do 50%.
  • Uzdrowienie zawsze się aktywuje, nie trzeba już trafić bohatera, by się uzdrowić.

Abscond / Abduct (E)

  • Cooldown zmieniony z 14 na 14/13/12/11/10 sekund.
  • Nie daje już tarczy.
  • Obrażenia zwiększone z 70/85/100/115/130 (+20% AP) do 80/130/180/230/280 (+100% AP).

Poszczególne zmiany wprowadzane w kolejnych aktualizacjach

18 grudnia

Petricite Burst (pasyw)

  • Przelicznik AP obrażeń dla pierwszego celu zwiększony z 20% do 25%.

Kingslayer (W)

  • Mana zmniejszona z 80/90/100/110/120 do 70/80/90/100/110.
    • W porównaniu z serwerami live: z 45/45/50/55/60 do 70/80/90/100/110.

17 grudnia

Chain Lash (Q)

  • Bazowe obrażenia zmienione z 60/70/80/90/100 (+40%AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
    • W porównaniu z live: z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
  • Drugorzędne obrażenia zmienione z 40/85/130/175/220 (+60% AP) na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
    • W porównaniu z live: z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
  • Spowolnienie przywrócone z 25% do 15/20/25/30/35%.
  • Obrażenia minionów zmniejszone z 55% do 40%.

Kingslayer (W)

  • Obrażenia zmniejszone z 65/115/165/215/265 (+85% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
    • W porównaniu z live: z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
  • Przelicznik AP uzdrowienia zmniejszony z 60% do 50%.

13 grudnia

Statystyki podstawowe

  • Bazowe HP zmniejszone z 585 do 525.
  • HP na poziom zwiększone z 95 do 115.
  • Bazowy pancerz zmniejszony z 32 do 27.
  • Pancerz na poziom zwiększony z 3 do 4.
  • MR zmniejszone z 39 do 32.
  • MR na poziom zwiększone z 1,25 do 1,75.

Petricite Burst (pasyw)

  • Maksymalna liczba ładunków zwiększona z 2 do 3.
  • Zasięg AoE zmniejszony z 400 do 300.

Chain Lash (Q)

  • Bazowe obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 60/70/80/90/100 (+40%AP).
  • Drugorzędne obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 na 40/85/130/175/220.
  • Spowolnienie zmienione z 15/20/25/30/35% na 25% na wszystkich poziomach.
  • Długość spowolnienia zmniejszona z 2 sekund do 1,5 sekundy.
  • Cooldown zwiększony z 9/8/7/6/5 sekund do 10/9/8/7/6 sekund.

Kingslayer (W)

  • Cooldown zmieniony z 14/13,5/13/12,5/12 sekund na 14/12,5/11/9,5/8 sekund.
  • Mana zwiększona z 45/45/50/55/60 do 80/90/100/110/120.
  • Obrażenia zwiększone z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/115/165/215/265 (+85% AP).
  • Usunięto mnożnik AP, jeśli wróg ma mniej niż 40% HP.
  • Bazowe uzdrowienie zmienione z 70/90/110/130/150 (+50% AP) na 30/60/90/120/150 (+60% AP).
  • Mnożnik uzdrowienia przy mniej niż 40% HP zmniejszony z 75% do 50%.
  • Uzdrowienie zawsze się aktywuje, nie trzeba już trafić bohatera, by się uzdrowić.

Abscond / Abduct (E)

  • Cooldown zmieniony z 14 na 14/13/12/11/10 sekund.
  • Nie daje już tarczy.
  • Obrażenia zwiększone z 70/85/100/115/130 (+20% AP) do 80/130/180/230/280 (+100% AP).