Prześledźmy zmiany bohatera od patcha 8.23 (choć nie jest to moment, w którym się to zaczęło – możemy szukać dużo wcześniej, praktycznie od wydania reworku…):
Patch 8.23
- R — Zagłada Świata
- Czas trwania: 12 sek. ⇒ 10 sek. (teraz odpowiada czasowi ładowania Studni Krwi).
- Leczenie przy odrodzeniu: 0,5% maksymalnego zdrowia za każdy 1% wypełnienia Studni Krwi ⇒ 0,5% maksymalnego zdrowia za każdy 1% wypełnienia Studni Krwi do maksymalnie 80%, 50% maksymalnego zdrowia przy 80 lub więcej procentach wypełnienia Studni Krwi (pasek zasobów zmienia teraz kolor na czerwony przy 80% wypełnienia).
Patch 8.24
- Q – Ostrze Darkinów
- Nie zadaje już potworom dodatkowych obrażeń w wysokości 0,1 pkt. obrażeń od ataku.
Patch 9.2
- Q – Ostrze Darkinów
- Skalowanie: 0,64/0,68/0,72/0,76/0,80 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 0,55/0,60/0,65/0,70/0,75 pkt. całkowitych obrażeń od ataku.
- Skalowanie pełnej kombinacji: 3,6/3,825/4,05/4,275/4,5 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 3,09/3,38/3,66/3,94/4,22 pkt. całkowitych obrażeń od ataku (zaokrąglono wartości do dwóch miejsc po przecinku).
- E – Doskok Umbry
- Czas ładowania: 24/20/16/12/8 sek. ⇒ 26/22/18/14/10 sek.
Patch 9.3
- Podstawowe statystyki
- Regenracja zdrowia: 5 pkt. ⇒ 8 pkt.
- Przyrost regeneracji zdrowia: 0,25 pkt. ⇒ 0,75 pkt.
- E – Doskok Umbry
- Aatrox nie leczy się już o 3/3,34/3,75/4,13/4,5% obrażeń zadawanych celom niebędącym bohaterami.
- Aatrox nie otrzymuje już ładunków Doskoku Umbry co 26/22/18/14/10 sek.
- Czas odnowienia: 3/2,5/2/1,5/1 sek. ⇒ 9/8/7/6/5 sek., teraz skracane przez skrócenie czasu odnowienia (skrócenie czasu odnowienia wcześniej wpływało na tempo otrzymywania ładunków, a nie na czas odnowienia).
Patch 9.6
- Ogólne:
- Naprawiony błąd: ikony wzmocnień nie pojawiają się już na pasku wzmocnień/osłabień jako puste kwadraty.
- W – Piekielne Łańcuchy
- Naprawiony błąd: Aatrox teraz poprawnie przyciąga wrogów, nawet jeżeli nie można ich obrać za cele.
- R – Zagłada Świata
- Naprawiony błąd: umiejętność bierna Aatroxa nie jest już usuwana, gdy ten się odradza.
Dodatkowo w poprzednim cyklu PBE (9.7) planowano kolejne modyfikacje, jak np. wprowadzenie nowego ulta (o czym pisaliśmy tutaj):
Aatrox wyzwala swoją demoniczną postać na kilka sekund i zaczyna wypełniać Studni Krwi. Studnia Krwi przechowuje całe zdrowie, które zdobywa on w tym czasie. Na końcu efektu lub po otrzymaniu potencjalnie śmiertelnych obrażeń Aatrox uzdrawia się o ilość zdrowia zależną od stopnia wypełnienia Studni Krwi.
W tym czasie [Q] Ostrze Darkinów nie ma cooldownu i resetuje cooldown [E] Doskoku Umbry. Dodatkowo Aatrox otrzymuje prędkość ruchu poza walką z bohaterami i wieżami, procent całkowitego AD i straszy pobliskie stwory.
Zmieniano też poszczególne jego E:
- E – Doskok Umbry
- Uzdrowienie zwiększone z 20/22.5/25/27.5/30% do 20/25/30/35/40%.
- Cooldown skrócony z 9/8/7/6/5 do 7 na wszystkich poziomach.
Ostatecznie jednak zmiany te nie trafiły do patcha 9.7.
RiotRepertoir poinformował, że prace nad Aatroxem nadal trwają. Zmiany nie pojawią się jednak w patchu 9.8, ponieważ postać ta często pojawia się w rozgrywkach profesjonalnych, a to właśnie na tej aktualizacji będzie rozgrywane MSI. Planowo mają zostać wydane w patchu 9.9. Obecnym celem jest sprawienie, aby wskrzeszenie było mniej niezawodne.
Czy Riotowi uda się wreszcie rozwiązać problem Ostrza Darkinów? Oby, bo sprawa ciągnie się już od kilku miesięcy…