League of Legends r.

Ziggs jako Botlane Carry!

Ziggs na bocie. Jest to głównie wina Shiphtura, nikt nie zdołał go zmusić do zaprzestania. Ostatnio były mid laner z Apex Pride spamuje Ziggsem na solo queue, idą nim nawet na bota, co sprawia, że przeciwni AD Carry mają piekło na Ziemi. Nawet Doublelift musiał ostatnio coś takiego zrobić, nawet jeśli to była samoobrona... I spodobało mu się to. Ostatecznie, kiedy się temu przyjrzeć, Ziggs carry'ujący na bocie ma dużo plusów. Zwłaszcza w kontraście do obecnej mety na bot lane. Może to już czas na obalenie tradycyjnego AD Carry?

Bomby w dół

Co sprawia, że Ziggs jest teraz tak dobry na bocie?

Wszystko.

Jego pasywka podwaja obrażenia na budowlach przeciwnika. Każdy jego spell robi mielone z fal minionów, co pozwala mu na łatwe lane’owanie i sporą kontrolę na mapie.  ulepszany do  to zdecydowanie core build, dzięki doskonałej współpracy z jego Q i tą odrobiną cooldownów. Jego bazowa odległość atakowania też mieście się w normie jeśli chodzi o ADC.

Inni AD Carry mogą mieć abilitki albo staty lepsze niż Ziggs. Ale bardziej przekonujące musi być to, że Ziggs jest bezpieczniejszy od innych AD Carry.

Hextechowe Miny (E) nie są tak nazwane bez powodu, z najprostszej drogi w dotarciu do Ziggs robią jednocześnie najbardziej nieopłacalną, ze względu na obrażenia jakie się otrzymuje od wspomnianych min. Ładunek Kumulacyjny (W) jest taki sam, jeśli zostawić go nieaktywowanym na ziemi – ewentualnie może też zostać użyty do ucieczki jak i do odrzucenia przeciwnika, umożliwiając utworzenie bezpiecznej odległości. Fakt, że Ładunek potrafi też niszczyć wrogie wieże na ich ostatniej ćwierci życia jest niesamowicie użytecznym dodatkiem.

 

Archetyp ADC polega na farmieniu i uderzaniu wież z daleko – damage output polegający na auto atakach jest kluczem do szybkiego niszczenia celów na mapie. W wielu przypadakach, gra jest zbalansowana wokół nich – albo raczej przeciwko nim. Powodem dla istnienia asasynów, powodem za umiejkami zmniejszającymi dystans, jest chęć do wyłączenia tych auto ataków z gry. No i w końcu postacie w tej grze są w tym dobre, zwłaszcza kiedy każdy używa Flasha.

 

Krwawa forsa

Dwoje najpopularniejszych i statystycznie najbardziej sukcesywnych AD Carry są swoimi przeciwieństwami. Pierwszy archetyp: ssiesz w zabieraniu turretów, jak Twitch albo Vayne, ale jesteś doskonale się pojedynkujesz, dla każdego jesteś zagrożeniem w sytuacji 1v1.

Drugi archetyp: Caitlyn i Jinx, u których kombinacja sporego zasięgu i bezpiecznych mechanik sprawia, że łatwo jest zdejmować wieże nie będąc molestowanym przez przeciwnika.

Ziggs całkiem nieźle wpisuje się w tę drugą kategorię. Nie ma nic specjalnego w jego atakach ani zasięgu. Nie ma także nic specjalnego w jego waveclearze ani globalnym AOE. Nawet nie chodzi o to, że potrafi przetrwać twarzą w twarz z burst magiem lepiej niż ADC, ani o to, że obecna meta to raj dla tanków i bruiserów.

Po prostu o wiele trudniej go złapać, porównując do pozostałych opcji. Też nie chodzi tylko o to, że ryzykujecie śmiercią na polu minowym albo zostajecie zduchnięci przez jego W – po prostu jesteście zbyt wystawieni na atak, przez co musicie się poddać.

 

Czy może to być powtórzone odnośnie innych ról w grze? Może być to zrobione zastąpiając parunastu czempionów i zniszczyć cały koncept gry?

…Może.

 

Próbowaliście już gry Ziggsem na dole? Jak wrażenia? Albo macie pomysły na podobne zamiany? Podzielcie się w komentarzu!