League of Legends r.

Zaufanie graczy do Riotu i Aatrox w aktualizacji diverów

Kolejne "Spytaj Riot" przed nami! Co tym razem zdradzają twórcy League of Legends?

Co musi zrobić Riot, aby odzyskać zaufanie graczy?

Na to pytanie odpowiedział nasz ukochany Ghostcrawler:

1) Musimy mówić więcej i wcześniej. Gdy zachowujemy ciszę w eterze, gracze wypełniają ją własnymi spekulacjami, które czasami są słuszne, ale najczęściej nie są. Myślę, że próbowaliśmy znaleźć tutaj właściwe wyważenie, ponieważ jeśli mówimy o problemie zbyt wcześnie, nie podając natychmiastowego rozwiązania, wówczas gracze mogą odnieść wrażenie, że jesteśmy niesamowicie powolni i nie zależy nam na pośpiechu. Jeśli zmieniamy zdanie w obliczu nowych informacji, wydaje się, jakbyśmy coś kręcili (kolejne ryzyko związane z wczesnym informowaniem). Niedawno wspomniałem o tym, że chcemy zaktualizować runy, ale to nie wydarzy się w ciągu kilku następnych miesięcy. Zobaczymy, jak się ta sprawa potoczy. 🙂

2) Musimy rozmawiać odrobinę poważniej. „Marka” (nie cierpię używać tego słowa), jaką jest Riot, przez długi czas była prowizorycznym start-upem, który wszystko robił po swojemu. Dopóki byliśmy nieco niechlujni, nieobyci czy też niekonwencjonalni, nasz luzacki styl komunikacji pasował do naszego stylu. Ale prawda jest taka, że nie jesteśmy już taką firmą i musimy znaleźć nowy sposób prowadzenia konwersacji, który pozwoli nam zachować nasz firmowy styl, ale będzie odzwierciedlał faktyczne rozmiary obecnego Riot oraz sukces LoL-a.

3) Musimy przedstawiać konkrety. Mówienie o filozofiach i planach na przyszłość bardzo się przydaje w okresach posuchy, ale jeśli wyłącznie snujemy wizje, nie podając konkretów, nie powinniśmy się dziwić, że gracze tracą w nas wiarę. To był dość niemrawy rok pod względem produkcji, ponieważ tak wiele energii poszło w aktualizację klienta i straciliśmy nieco zaufania graczy z powodu problemów z kolejką solo.

To świetne pytanie, nad którym naprawdę dużo dyskutujemy.

Rework Aatroxa

Tym razem wypowiedział się Meddler:

Chcielibyśmy poważnie popracować nad Aatroxem, gdy zajmiemy się aktualizacją szturmowców [diverów – przyp. red.]. Aatrox ma motyw o ogromnym potencjale. Jednak w chwili obecnej jego rozgrywka jest dość nijaka i stanowi mieszaninę rzeczy, które robi wielu innych wojowników. Oznacza to, że dopóki nie będzie robił tych rzeczy najlepiej ze wszystkich, nie będzie najlepszym wyborem w grze. Dlatego celem aktualizacji będzie nadanie mu naprawdę unikalnego charakteru, wykorzystując jego tło fabularne i pozwalając wnieść do drużyny pewne niepowtarzalne narzędzia.

Chcielibyśmy wcześniej trochę go poprawić, aby nieco go wzmocnić (obecnie jest raczej słaby) oraz przynajmniej rozpocząć wprowadzanie bardziej ukierunkowanych zmian. Z grubsza szacując, zajmiemy się tym w okolicach przedsezonu.