League of Legends r.

Popisowe zagrania Xayah i Rakana, które wprawią wrogów i współtowarzyszy w osłupienie – kilka porad i sztuczek

Nowi bohaterowie już są na serwerach live! Choć jeszcze chyba nikt w pełni nie opanował tych postaci, nawet grając wcześniej na PBE, to już pojawiają się pierwsze pomysły, jak można je wykorzystać w grze tak, aby zyskać ogromną przewagę. Przeanalizujmy kilka pomysłów...

Xayah

Unikanie ultów…

Ashe, Ezreal, nawet Karthus – nic już Wam nie będzie straszne! Trzeba jednak mieć dobry refleks i wyczucie czasu – ale jeśli to opanujemy, będziemy właściwie nie do zabicia…

…i ganków

Nienamierzalność to dobra sprawa. A że przy okazji można zabić kilku przeciwników…

Dive’owanie bez obrażeń

Ponownie możemy do tego wykorzystać ulta Xayah. Dodatkowo jej zasięg Q pozwala rzucić pióra nieco za wieżę (stojąc przy granicy jej zasięgu), więc możemy wykonać szybkie combo Q+R+E, gdy przeciwnik chowa się pod wieżą, samemu nie tracąc nawet pół HP!

Stealowanie smoka/Heralda/Nashora

Większość postaci zasięgowych może to zrobić dość prosto – również i Xayah. Nie musimy wchodzić w Baron pit, żeby zabić Nashora – co jednak ciekawsze, mamy aż dwie szanse na to, żeby to zrobić: pierwsza to oczywiście Q, druga – E. Oba te skille zadają wystarczająco dużo obrażeń, zwłaszcza jeśli mamy build, żeby wykończyć stwora. Dodatkowo, warto jest wykorzystać E również po to, aby unieruchomić junglera, żeby nie był w stanie zesmite’ować stwora (zwłaszcza jeśli mamy kogoś do pomocy) – potrzebujemy do tego trzech piór, które uderzą w niego przy powrocie.

Filmik informujący raczej o zasięgu, normalnie pamiętajmy jeszcze o cooldownie Q i E.

Ujawnianie wrogów

Po zmianie systemu niewidzialności może to zrobić oczywiście każda postać, która zada obrażenia niewidzialnemu wrogowi. Przyjrzyjmy się jednak, jak to wygląda u Xayah – zwłaszcza w krzakach, gdzie może to być nieco mniej rzucające się w oczy.

Flash

Jeśli szukacie Mistrza Flasha… Spróbujcie użyć go przy R lub E. przy R – żeby zaskoczyć wroga, czy to wchodząc w teamfight, czy to z niego uciekając, ale zadając obrażenia. W końcu Xayah, znajdując się w powietrzu, może się przemieszczać – w tym używać tego właśnie czaru przywoływacza.

Podobnie z E. Czasami trafiamy na przeciwników, którzy niestety myślą i potrafią unikać niektórych skilli. Tak może być i w przypadku powracających piórek. Nic nie jest jednak stracone! Będzie to wymagało niezłego treningu, ale Flash może nam szybko zmienić tor lotu piórek, co warto wykorzystać, żeby unieruchomić niczego nie spodziewającego się wroga. Krótko mówiąc – gdy mamy piórka na danym terenie, klikamy E i po chwili Flasha, by nagle skręciły one do Xayah (podobnie jak z ultem Dravena – tylko tam mamy nieco więcej czasu na zmianę naszego miejsca).

Ucieczka

Choć mobilność Xayah jest raczej niewielka (poza W nie ma ona zbyt wiele możliwości), to jednak Buntowniczka nie jest tak łatwa do złapania, jak mogłoby się wydawać. Pierwsza kwestia to oczywiście R, które pozwoli uniknąć większości najgorszych ultów – przynajmniej o ile użyjemy go w odpowiednim czasie.

Druga – to E i unieruchamianie przeciwnika, gdy uderzą go przynajmniej trzy pióra. Jeśli więc przed kimś uciekamy, dobrze jest rzucić szybko trzy pióra za siebie (choćby za pomocą Q) i użyć E, żeby na moment zatrzymać wroga i kupić sobie odrobinę czasu.

Rakan

Przechodzenie przez ściany i 6-sekundowa tarcza

E to całkiem ciekawy skill, podobny do [W] Stań za mną Brauma. Podobnie jak on, Rakan może w ten sposób pokonywać ściany – wystarczy, że po jej drugiej stronie, odpowiednio blisko, znajdzie się sojusznik. Pamiętajmy, że można to świetnie wykorzystać, żeby zaskoczyć wroga.

Dodatkowo, E daje 3-sekundową tarczę sojusznikowi. Gdy jednak dobiegnie ona końca, możemy od razu zrecastować umiejętność bez żadnego kosztu i zagwarantować członkowi naszej drużyny shield na kolejne 3 sekundy – czyli łącznie 6 sekund.

W podobny sposób można też oczywiście dać tarczę dwóm teammate’om- najpierw doskakujemy do jednego, potem mamy 5 sekund na zrecastowanie skilla na drugim sojuszniku.

Stealowanie smoka

W to świetny sposób na dostanie się smoka przez ścianę, a E – na szybki powrót w bezpieczne miejsce (oczywiście o ile znajduje się tam sojusznik). To również bardzo dobry engage walki o epickie stwory – zwłaszcza jeśli po podrzuceniu na W użyjemy R…

Teamfighty – charm na wszystkich!

Do tego właśnie nawiązuję w poprzedniej części – R. Charm na wszystkich! Ten skill może służyć nie tylko do ucieczki, ale stanowi świetny sposób na nałożenie CC na całą wrogą drużynę. Jeśli nasz team odpowiednio szybko zareaguje, bardzo łatwo o ace’a.

Ujawnianie wrogów

Szczególnie przydatne jest do tego Q Rakana – w końcu jeśli uderzy ono epickiego stwora lub przeciwnego bohatera, otrzyma on uzdrowienie. Smok raczej w krzakach kryć się nie będzie…

Nieco bardziej ryzykowny sposób to wejście w krzaki na W, bezpieczne podrzucenie wroga i ucieczka za pomocą doskoku do sojusznika na E.

Szybkie dołączenie do walki

Jako element zaskoczenia, ale i ratunku dla sojuszników można wykorzystać… ulta – ale broń Boże tylko jako przyśpieszenie prędkości ruchu! Rakan może w trakcie ulta używać każdej swojej umiejętności – jeśli więc musimy szybko przybiec sojusznikowi na ratunek, odpalamy R, następnie za pomocą E szybciej dostajemy się do członka naszej drużyny, a za pomocą W – do wroga (przy okazji podrzucając). To zarówno świetny sposób na pomoc sojusznikowi w opałach, jak zaskakujący engage.

R+W, nie W+R

Wiele osób zaczyna walkę, rzucając się za pomocą W we wrogów, a następnie odpalając R. Dlaczego by nie zrobić tego odwrotnie? W tym wypadku nie potrzebujemy W jako doskoku, chodzi nam jedynie o podrzucenie. Jeśli najpierw zcharmujemy wroga, ten tak łatwo nie ucieknie np. za pomocą Flasha, co mógłby zrobić, gdybyśmy użyli na początku W.