League of Legends r.

Reworki: co mówi Riot? Co z Yorickiem i zabójcami?

Reworki ostatnio są coraz częstsze - jakiś czas temu aktualizację dostała Poppy, potem Taric, następnie Ryze (drugi raz!). Co jednak z Yorickiem i Warwickiem? Do tego tematu na forum odnosi się Reav3.

Reav3 zaczął temat związany z powodami, dla których Ryze został zreworkowany po raz drugi. Mówi, że głownie są to: chęć zwiększenia wagi Ryze’a w świecie Runeterry oraz to, że ostatnie zmiany nie przyniosły oczekiwanego skutku i stworzenia “Maga – Pistoletu Maszynowego”. O co chodzi?

Ryze jako broń masowego ryżenia

Tak, błąd celowy

Ryze_Splash_4

Reav3 mówi, że Runiczny Mag po swoim pierwszym reworku był niestety ZBYT silny. W rękach doświadczonego gracza był nie lada wyzwaniem dla przeciwnika, a przeciętni gracze i tak siali spustoszenie na Summoner’s Rift. Próbowano wielu wariantów wspomnianego przez niego maga, który razi przeciwników niczym pistolet maszynowy i “zadaje tony obrażeń”.

Niestety, jak wiemy, za każdym razem plan ten spalał na panewce i kończyło się to totalnym rozpierdolem. Mówię oczywiście o skuteczności naszego maga i jego niesamowicie elastycznemu “combo”, które najczęściej przypominało coś w tym stylu: W E Q E W Q E Q W Q E Q W…

Ryze_Splash_7

Teraz Riot poszedł w trochę inną stronę, postawił na ulepszanie jednego skilla innym, oraz – co lepsze – stworzono ataki łańcuchowe. Mam na myśli mechanikę E i Q, którą oczywiście nie omieszkam przedstawić.

Q – Przeładowanie, skill shot, zadaje obrażenia pierwszemu trafionemu przeciwnikowi, jeśli jest on naznaczony, Przeładowanie rozprzestrzenia się na pobliskich przeciwników. Gdy naznaczonych celów jest więcej, powstaje reakcja łańcuchowa (nie ma maksymalnej liczby przeciwników trafionych przez Przeładowanie).

E – Fluktuacja magii, zadaje obrażenia celowi i naznacza go. Daje dodatkowe efekty umiejętności dla naznaczonych przeciwników:

  • Q – Więcej obrażeń (procentowo do maksymalnie 100%).
  • W – Trwa dwa razy dłużej.
  • E – Rozprzestrzenia Fluktuację Magii i naznacza pobliskich przeciwników (zadaje im też obrażenia).

Fluktuacja Magii rozprzestrzenia się również gdy:

  • Cel zostanie zabity przez Fluktuację Magii.
  • Naznaczony Cel Zostanie zabity umiejętnością dowolnego bohatera.

Wszystko to oznacza, że Ryze jest obecnie niesamowity w czyszczeniu linii, a w walkach drużynowych potrafi razić wszystkich przeciwników Przeładowaniem o obrażeniach rzędu 1300 Punktów Zdrowia!

Mimo tych chorych obrażeń trzeba przyznać, że jego mechanika jest obecnie nieco trudniejsza, a ult bardziej zbalansowany i przydatny. Choć wciąż jest agresywną bronią masowego rażenia.

Ryze: Jak przebiegały reworki?

Ryze_Splash_6

Z wypowiedzi Riotera wynika, że Ryze już wcześniej miał dostać pełen rework, zarówno wizualny, jak i gameplay’u. Niestety podczas prac czas naglił, a nowy model był nadal nie dokończony. Wydano więc umiejętności razem z nowymi teksturami. To, że deweloperzy chcieli pójść w trochę innym kierunku z wyglądem Ryze’a, opóźniło wydanie modelu jeszcze bardziej, a w połączeniu z obserwacjami dotyczącymi poprzednich zmian w gameplay’u doprowadziło do drugiego reworku Ryze’a i właśnie dlatego jest w takiej postaci, w jakiej widzimy go teraz.

Co dalej z Yorickiem?

yorick_the_gravedigger_fanart

Na pewno prowadzone są nad nim prace – obecnie Riot ma trzy grupy zajmujące się reworkami postaci. Oznacza to, że niespodziewany rework Ryze’a nie opóźnił reworku Yoricka, podobnie jak było z Tarikiem. Na razie brak jakichkolwiek więcej informacji na jego temat.

Niesamowitość i szykowność, czyli Taric i jego rework

Mfw+getting+a+penta+kill+with+taric_f33339_5640139

Taric był bardzo wyczekiwanym reworkiem i słusznie. Zmieniło się wszystko, styl, osobowość, głos, umiejętności, a nawet broń i zbroja! Nowy człowiek! Nowa istota! Odrodził się niczym feniks z popiołów!…

Dobra, poniosło mnie, ale wielu ludzi na niego czekało i nie mieli powodów do zawodu. Taric stał się wszechstronnym supportem. I wielu graczy bardzo polubiło nowego strażnika klejnotów.

Dostał trudne do poprawnego rzucenia ogłuszenie w formie linii o nieograniczonej ilości celów, obszarowe stakujące się uleczenie, tarczę chroniącą przed wszystkimi obrażeniami, a do tego możliwość rzucania wszystkich umiejętności (tak, superumiejętność też się liczy) równocześnie ze swoim sojusznikiem (z połączonego towarzysza rzucany jest ten sam czar, który aktualnie przygotowuje Taric).

Do tego jego umiejętność specjalna, ze zwykłego wzmocnienia obrażeń i kilku punktów obrażeń obszarowych, zmieniła się w obszarową castującą się i trwającą 2 i pół sekundy niewrażliwość na obrażenia TYLKO dla sojuszników.

Taric-Emerald

Wiele graczy cieszy się z obecnego wyglądu Tarica, ale jak to ma się do Riotu?

Cieszę się, że spodobał Ci się Taric! To jest nasza skala, w jakiej chcemy trzymać się w każdym pełnym reworku, więc Yorick i Warwick będą zreworkowani w podobnej skali/jakości.

~ Reav3

Oznacza to tyle, że JEST NA CO CZEKAĆ.

Kiedy spodziewać się Warwicka?

Warwick_Splash_4

Warwick ma zostać wydany w podobnym czasie co Yorick. W najlepszym więc wypadku jeszcze trochę sobie poczekamy. Przynajmniej wiemy, że jest na co czekać, jeśli reworki te mają być na poziomie Tarica lub Poppy. Możemy spodziewać się zarówno Grabarza, jak i Wilka jeszcze w tym roku.

Szmery o reworku zabójców

zed_by_citemer-d9ou6a6

Pojawił się też temat zbliżającego się wielkimi krokami reworku zabójców. Reav3 wypowiedział się na temat systemu niewidzialności:

Na pewno będziemy nad tym pracować. To bardzo źle, gdy połowa twoich trików jest kontrowana przez Totem Wizji, więc jest to coś, czym będziemy się interesować podczas aktualizacji zabójców.

W końcu zabicie Akali nie będzie takie proste w walkach drużynowych? Może do skontrowania Talona nie będzie już wystarczyć losowy totem rzucony w środku walki? Trzeba czekać na więcej informacji.

Podsumowanie

awesome-new-teemo-vs-veigar-joj-picture.w654

Zarówno Riot, jak i gracze cieszą się z wyników po ostatnich reworkach – ich celem jest utrzymywanie się w tej jakości i odświeżanie potrzebujących tego postaci w jak najlepszy sposób. Taric został ciepło przyjęty, a jego zestaw umiejętności wraz z zestawem Ryze’a uznany jest za wystarczająco zbalansowany, jeśli mowa o mechanice całej gry. Reworków Yoricka i Warwicka możemy spodziewać się jeszcze w tym roku i zostaną one dodane do gry w niedługim odstępie czasu. Asasyni zostaną zreworkowani, a system niewidzialności poprawiony. Czeka nas wiele zmian. Na więcej informacji o tym, jakie będą następne reworki pozostaje tylko czekać.

Nie zapomnijcie o zostawieniu komentarza! Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana!

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło