League of Legends r.

Mordekaiser i jego bugi

Jeden z Redditerów ostatnimi czasy często grywał jako Mordekajzerka. Wkurzyła go jednak niesamowita ilość bugów, którą postanowił wypisać od myślników. Powinniście na to rzucić okiem - może i nie jest on często grany, wielu mainów z niego zrezygnowało po reworku i osadzeniu go w roli melee ADC, jednakże... no kto wie. Czekamy na kolejną metę Mordekaisera?

[Q] Mace of Spades

  • Kiedy minion ma mniej zdrowia niż obrażenia magiczne zadawane przez tę broń, obrażenia fizyczne nie nałożą się.
  • Aktywacja Titanic Hydry przy aktywnym [Q] nie resetuje licznika autoataków.
  • Chwilkę po użyciu [W], kolejny atak [Q] będzie wolniejszy.
  • Użyte na onehit minionie potrafi zadać chore liczby. Przykładowo: od czwartego uderzenia [Q] minion z 5 HP otrzyma 4543 obrażeń.
  • Atakując wieżę na [Q], każdy kolejny wzmocniony atak zada od 1 do 5 bonusowych obrażeń – kompletnie losowo. Trzy uderzenia zadadzą taką samą ilość obrażeń, ale ta liczba bonusowa będzie… cóż, różna.

[W] Harvester of Sorrow

Ten czar jest chyba najgorszy w kwestii bugów i – o ironio – trzeba go maksować. Po pierwsze, wyjaśnię, jak to działa:

Użyć skilla możesz albo na sobie, albo na sojuszniku – gdy jesteście blisko siebie, zadajecie obrażenia obszarowe. Po 4 sekundach/reaktywacji/śmierci “nośnika”, średniej wielkości kręgi wybuchają (kolejne AoE) oraz leczą jednostki zależnie od tego, ile z nich trafiło (maksymalna wartość uzdrowienia przy 2 bohaterach/4 minionach). Dodatkowo, mając na sobie [W], poruszacie się zwiększoną o 75 prędkością ruchu względem siebie.

  • klasycznie – uzdrowienie i obrażenia czasem się nie nakładają,

  • często obrażenia przechodzą tylko na dwóch przeciwników, kompletnie ignorując wszystko, co dookoła,
  • [W] zadaje obrażenia bez uleczania,
  • uleczenie potrafi przyjść po jakimś czasie,
  • [W] czasem nie zapewnia asysty. Zarówno przez zadawanie obrażeń obszarowych jak i kolejne użycie. Twoje mokre sny supporta są jak najbardziej realne!
  • Kiedy wokół nie ma żadnego sojusznika, a Ty użyjesz swojego [W] na sobie, to gdy on wejdzie w jego zasięg, otrzyma efekty spella. Nie działa to jednak na minionki (dlaczego? ich maluczkie życia są naprawdę wartościowe w grze. Dlaczego w żaden sposób nie da się ich wspomóc?),
  • najzabawniejsze – większość bugów wynika z powiązania się z sojusznikiem. Użycie [W] na sobie wydaje się być mniej bugotwórcze,

[E] Siphon of Destruction

  • Szok! Tylko jeden bug! Mianowicie, gdy Morde flashuje podczas castowania skilla, ten nie przesunie się. Nie wiem, czy kojarzycie, ale Annie_MINAnnie ma podobnie – przesuwa się efekt wizualny, ale nie obrażenia.

[R] Children of the Grave

Bierna – Smocza Siła: Ataki podstawowe i umiejętności przeklinają SmokaSmoka na 10 sekund.
Aktywna: Mordekaiser przeklina wrogiego bohatera, zadając mu obrażenia magiczne i uzdrawia Mordekaisera za wartość obrażeń. Następnie wywołuje te same efekty w przeciągu 10 sekund.
Jeżeli przeklęty wrogi bohater zginie, to jego dusza zostaje zniewolona i staje się duchem ze wzmocnionymi statystykami na pewien czas. Podczas gdy duch jest aktywny Mordekaiser zyskuje 25% maksymalnego zdrowia celu i 30% mocy umiejętności celu.

Zniewolenie Smoka zabija obecnego ducha i wyłącza możliwość aktywacji Children of the Grave.

mordekaiser bug

  • Duch smoka: czasem, bez żadnego konkretnego powodu, duch postanawia, że będzie robił na przekór temu, co mu każemy. Przykładowo: wydajesz mu komendę zaatakowania wieży. Za sekundę wraca do Ciebie. Zero missclicków, zero innych rozkazów – po prostu wraca. Jest to problematyczne o tyle, że ataki smoka nie mogą być anulowane, a sam ma 0.5 AS.
    • Zdrowie zdobywane od smoka: Mordekaiser powinien otrzymać 25% maksymalnego zdrowia smoka. Ta wartość wydaje się być bardzo… dziwna. Uwaga, będą liczby!
      • Podejście pierwsze:
        Smok: 4977 zdrowia
        Mordekaiser: 3198, czyli o 960 więcej niż zdrowie, które posiadał przed zabiciem smoka.
        4977 / 4 = 1244, czyli powinienem dostać 384 więcej, niż otrzymałem.
        Smok powinien mieć 284 x 4 = 1136 zdrowia! 
      • Podejście drugie:
        Smok: 5346 zdrowia
        Mordekaiser: 3258, czyli o 1020 więcej niż zdrowie, które posiadał przed zabiciem smoka.
        5346 / 4 = 1337, czyli powinienem dostać 317 więcej, niż otrzymałem.
        Smok powinien mieć 317 x 4 = 1264 zdrowia! 
      • Podejście trzecie:
        Smok: 6004 zdrowia
        Mordekaiser: 3318, czyli o 1080 więcej niż zdrowie, które posiadał przed zabiciem smoka.
        6004 / 4 = 1501 , czyli powinienem dostać 421 więcej, niż otrzymałem.
        Smok powinien mieć 421 x 4 = 1684 zdrowia! 
  • Inny duch: nie może atakować ani wardów, ani specjalnych jednostek typu macki Illaoi_MIN Illaoi. Wydaje się to nie przysparzać tak wielu kłopotów, jednak… gdy klikniesz na tę mackę, ruszy do niej kilka kroków i po prostu się zatrzyma. Zdarzały się Wam disconnecty podczas gry? Doskonale chyba wiecie, jak wiele potrzafi to przepierdzielić.
    • Niezależnie od tego, jaką broń przed śmiercią miał Jayce_MIN Jayce, zawsze będzie miał młot.
  • Ult nie lubi Rylai. Czasem jego efekty trwają przez cały czas działania ulta, innym razem aktywuje się bo… bo tak.

Ważne!

Wygląda na to, że powyższy bug nie przytrafia się tylko Mordekaiserowi. Poniżej: Redditer grał Gangplank_MIN Gangplankiem i użył ulta, zadał obrażenia od Thunderlorda, za kilka sekund umarł i znów to zrobił!

Kilka ciekawych bugów związanych z duchami.

Co prawda do końca nie wiem, czy to są na pewno bugi, jednakże… sami spójrzcie, bo wyglądają ciekawie.

  • jhin Jhin: chyba nie trzeba tego znowu opowiadać – są problemy z jego ładowaniem. Jhinowi, który ma 2/3/4 pociski, będzie w tym stanie do końca. Oczywiście posiadający ostatni pocisk Jhin-duch będzie zadawał zawsze zwiększone obrażenia z krytykiem. Co ciekawe, z duchem Gravesa nie dzieją się żadne większe jaja.
  • Jakakolwiek postać z Targonem: więc… jeśli taki duch zabije minionka, złoto otrzymuje zabijający oraz najbliższa osoba, czyli tak, dostajesz podwójną wartość złota i tak, Targon nie traci ładunków. No i statystyki pokazują Ci, że zabiłeś dwa minionki. Działa to również w drugą stronę – Ty z Targonem, a duch obok Ciebie. Tylko niestety, ale to już zjada ładunki.
    • Gdy sojusznik ma Targon, a obok niego znajduje się duch, nie otrzymujesz złota.

Obrazujące oba przypadki wideło:

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]