League of Legends r.

Stały wskaźnik zasięgu? Sztuczka dla AD Carry i nie tylko

Poprzez lata gry, setki godzin spędzonych na doskonaleniu swoich umiejętności na customach i nierzadko pomoc trenerów, gracze z najwyższych miejsc drabinki rankingowej byli w stanie wypracować zdolność idealnego szacowania zasięgu swoich autoataków. Okazuje się jednak, że jest sposób na znaczne skrócenie tego procesu!

Ile razy zdarzyło się Wam, że grając Ashe, byliście obijani przez Vayne, która ma całe 50 jednostek zasięgu mniej od Was? Jak często podchodziliście Twitchem praktycznie pod sam nos przeciwnika, żeby móc go zaskoczyć, mimo że dało się to zrobić z bezpieczniejszej pozycji? Znajomość swoich możliwości autoatakowania to podstawa dla każdego, kto gra postaciami zasięgowymi i właśnie w poznaniu ich pomaga sztuczka zamieszczona przez użytkownika TauntyArmordillo.

 

Jak to zrobić?

Jak widać, wskaźnik pokazuje się przy każdej komendzie ruchu. Aby do tego doszło, musimy zbindować evtPlayerAttackMove i evtPlayerMoveClick na przycisku 2 (chodzi prawdopodobnie o PPM). Takie ustawienie ułatwia orb walking, ponieważ w ten sposób wykonujemy mniej akcji na minutę. Wystarczy wcisnąć przycisk 1 (LPM). Konfiguracja wygląda następująco:

  • Miej otwartego klienta gry.
  • Znajdź folder, w którym masz zainstalowane League of Legends.
  • Wejdź do folderu o nazwie “Config”.
  • Znajdź plik input.ini.
  • Wciśnij go dwa razy lewym przyciskiem myszy i weź opcję “Wybierz program z listy”.
  • Wybierz Notatnik/Wordpad.
  • Znajdź linijkę: evtPlayerAttackMove oraz evtPlayerMoveClick i do istniejących wartości dodaj “, [Button 2], [Shift][Button 2].” (oczywiście bez cudzysłowów).
  • Zapisz plik.

Jeśli w kodzie nie występują te linijki, należy je dodać ręcznie.

W podobny sposób możemy również zbindować sobie klawisze, by znać np. zasięg R – Lunarnego Skoku Diany. Po prostu zamiast zmieniać ustawienia w linijce evtPlayerAttackMove, należy pozmieniać je w evtNormalCastSpell4.

Podobnie można bawić się chociażby ze stawianiem wardów, dzięki czemu robienie inseców jest dużo łatwiejsze i płynniejsze.

 

Ban-Hammer-League

Czy dostanę za to bana?

W teorii nie. Żadne programy trzecie nie są zamieszane w ten proces. Poza tym, gdyby Riot nie chciał, by gracze edytowali te pliki, zwyczajnie by na to nie pozwolił. Jeden z Rioterów* potwierdził także, że na razie nie planuje za to karać, jednak nie obiecuje, że w przyszłości możliwość ta nie zostanie usunięta,

Czy korzystalibyście z tej opcji gdyby była dozwolona przez Riot? W przypadku jakiej umiejętności stosowalibyście tę sztuczkę najczęściej? Piszcie w komentarzach!

*RiotOfPenguins: “Not going to suspend for it now, but couldn’t ensure this functionality in the future.”