r.

O balansie i winratio Aurelion Sola…

Jego winratio - zależnie od roli - waha się pomiędzy 51,9% a 55%. Zajmuje piąte miejsce "nie chcę go mieć na midzie" i trzecie "tylko nie dżungla". Popularność Aureliona wciąż rośnie - czy ktoś zamierza coś z tym zrobić?

Aurelion Sol jest całkiem ciekawą postacią – na jego przybycie musieliśmy poczekać kilka ładnych lat, by w końcu powiedziano nam o nim cokolwiek więcej. Pojawił się on na Summoner’s Rift tego roku… i chyba całkiem mu się spodobało. Choć jego cooldowny wydają się być bolesne, smok tak naprawdę tego nie odczuwa, o ile potrafi ocenić swoje możliwości i rozsądnie używać swoich umiejętności. Posiada świetne mechanizmy ucieczki, stunowania, gankowania i… czy nie jest tego trochę za dużo jak na to, iż posiada tak w zasadzie tylko jedną słabość? Na PBE trwa proces nerfienia go… ale czy to jest wyjście?

Choć, jak pisałem, popularność Aureliona wzrasta, to jednak… cóż, wciąż wynosi ona zaledwie 1%. Oznacza to jedno – smokiem grają w większości osoby, które naprawdę lubią jego mechanikę i potrafią wykorzystywać drzemiący (a może i nawet tylko przymykający czasem oczy?) potencjał. Czy nerfy są naprawdę konieczne? Bo to trochę jak nerfienie Yoricka. Odpowiedz nam, Meddler.

wasan-techawibulchai-aurelionsol

Jednym z najważniejszych elementów balansowania postaci jest jej win ratio u doświadczonych graczy. Porównywanie i wyciąganie średnich, statystycznych wygranych potrafi być naprawdę mylące – nie zapominajmy, że każdy gra inaczej. [Wydaje mi się, że] wartościowsze będą informacje od ludzi, którzy grają nim częściej niż od tych mających [niespełna kilka rozegranych nim gier].

Patrząc na majowe win ratio graczy z ponad trzydziestoma grami jako Aurelion Sol, faktycznie wygląda na to, że jest to champion z największym [experienced] win ratio [innymi słowy, postać ta wymaga jakiegoś skilla i u takich sprytnych osób sprawdza się ona świetnie – dop.red.]. Mimo to, średnia grania Aurelionem jest wciąż niska. Był naprawdę silny przed patchem 6.9. […] Potem? Zmiana Catalyst postawiła go na miejscu, w którym nie czujemy, że powinien pozostać, nawet jeśli jego play ratio nie jest wysokie.

Czego dowiadujemy się od Meddlera w związku z pozycją smoka w nadchodzącym patchu 6.10?

  • Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez ulta – po prostu nie musi być tak silne w swoich bazowych obrażeniach.
  • [W] ma dawać swego rodzaju “prezent” bądź nagrodę (nie dosłownie!) przeciwnikom, którzy zestunują Aureliona lub zmuszą go do wypuszczenia w nich swoich gwiazd.
  • Zwiększenie wrażliwości na ataki z bliska.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]