League of Legends r.

Czy pojawi się więcej banów?

Jak wiadomo, obecnie każda z drużyn może zbanować 3 postacie. Łącznie daje nam to 6 banów na 131 bohaterów, czyli około 4,6%. Riot wspominał o możliwym zwiększeniu tego odsetka, a teraz... się wycofuje?

RiotGhostcrawler przyznał, że zwiększenie liczby banów do 10 łącznie (po 5 na drużynę) ma kilka zalet:

  • każdy gracz mógłby wybrać postać do zbanowania
  • zwiększenie różnorodności postaci przez łatwiejsze wyeliminowanie banalnych lub nazbyt dominujących picków
  • potencjalne uczynienie ciekawszym obserwowanie wyborów bohaterów w grach (zwłaszcza e-sportowych)
  • mniejsza motywacja w używaniu picków jako dodatkowego bana (“wezmę Yasuo, żeby wróg go nie wybrał”)

Jest też parę wad:

  • obecnie champion select trwa już i tak wystarczająco długo – Rioter przyznał, że może w ogóle należałoby skrócić czas w lobby
  • jeśli będziemy stale zwiększać liczbę banów, w pewnym momencie stanie się to głupie (wyobraźcie sobie 30 banów) – w końcu wraz z powstającymi bohaterami ciągle pojawi się ten sam argument, że więcej postaci, a banów tyle samo
  • większa liczba banów mogłaby zupełnie wyłączyć z gry niektóre wyspecjalizowane kompozycje (np. “protect the Kog”) – dotyczy to zwłaszcza rozgrywek e-sportowych, ale też tych z wyższych dywizji, gdzie dość łatwo domyślić się, przeciw komu gramy (mowa tu o Masterze i Challengerze)
  • większa liczba banów wyłączyłaby z gry niektóre charakterystyczne picki (np. Anivia Froggena, mainowani bohaterowie)

Rioter podsumował:

W projektowaniu gier nierzadka jest konieczność zmagania się ze sprzecznymi celami (jak uczynienie champion selectu odpowiednio szybkiego, ale i interesującego). Musisz po prostu zdecydować, który cel jest ważniejszy lub stworzyć nowe rozwiązanie, które pogodzi oba.

Innymi słowy – na razie zwiększenie liczby banów nie jest niczym pewnym.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło: klik!