League of Legends r.

Volibear – pierwszy w kolejce do reworka, czy może nie potrzebuje zmian?

Volibear, ukochany miś Ligi, który jest w tym momencie dość... zaniedbany. Wszyscy wiemy, że spotkanie go w normalnej grze graniczy z cudem - więc co Riot miałby z nim zrobić? Czas na kilka rozważań!

Standardowo – zapraszam na film. Jeżeli macie jakieś uwagi/komentarze/słowa, iż nagrywałem to, będąc w toalecie… to piszcie je w komentarzach!

Tak, teraz czas na chwilę dla misia Ligi

Wszyscy mówią, że Voli powinien otrzymać reworka najprędzej – ale dlaczego? A może wcale go nie potrzebuje, tylko jakieś poważne zmiany numerów, coś jak minirework Azira? To drugie brzmi całkiem nieźle, więc… zaczynajmy!

  • Kit – co z nim nie tak?

Pasywka – coś w stylu pasywki Garena, ale bardziej sprawdza się podczas szybkiej ucieczki z walki i/lub podczas dłuższych walk. Szczególnie dobrze działa wraz z Stoneplate. Autentycznie do tej pasywki ciężko coś mieć. Tak, jest to standardowa i nudna umiejętność pasywna, ale still – działa i jest niezła.

Q – podrzucenie z zafiksowanymi obrażeniami i dodatkowym MS. Brakuje tu czegoś specjalnego, ale działa całkiem nieźle – może całkiem dobrym zamiennikiem za obrażenia byłaby częściowa odporność na spowolnienia?

W – ech, bonus do AS + aktyw z obrażeniami. Fajny i dobry do cleara w jungli, ale nic specjalnego. Obrażenia na aktywie są całkiem niezłe, także zasięg (400 j.) wydaje się całkiem oki.

– spowolnienie wrogich bohaterów do 50% i fear minionków. Umiejętność na początkowych poziomach wydaje się… meh – na poziomie 1 umiejętności mamy jedyne 30% slowa, co może wydawać się dość nieprzydatne w obecnym stanie Ligi. Bądźmy szczerzy, królują postacie z dashem, jakąś formą ucieczki/przyśpieszenia, więc ten skill wydaje się dość nie na miejscu w obecnej mecie.

– wzmocnienie AA piorunami, które mogą przejść na 8 kolejnych wrogów/miniony. Nic specjalnego, działa to naprawdę dobrze w TF-ach i walkach, w których uczestniczą +2 postacie. Jak wspomniałem – nic specjalnego, potrafi zadać obrażenia, ale… jeżeli mówimy o postaci, która jest głównie tankiem, to czy naprawdę potrzebujemy dodatkowych obrażeń na ulcie?

  • Ostatnie zmiany?

Buff w 7.7: R, zwiększenie maks. targetów z 4 do 8.

Nerf 6.13: W, zmniejszenie potencjału early (bardzo).

O bugfixach, które miały miejsce w 7.9 i 6.19, nawet nie wspominam.

Czyli co – postać zapomniana przez Riot? Na to wygląda…

  • Alternatywy – jest ich trochę. Bardzo “trochę”

Nie chcę przedłużać tego podpunktu, więc bez owijania w bawełnę: w tym momencie są lepsze opcje od Voliego. Przykłady? Proszę bardzo:

  • Tankowata postać, która będzie świetna w starciach 1 vs.1/w koncentrowaniu się na jednym celu?

  • Tankowata postać, która będzie świetna w walce przeciwko jednemu celowi + będzie całkiem użyteczna w TF-ach?

  • Prawdziwy tank, który nie pozwoli się ruszyć przeciwnikowi?

  • Tank, który także ma ostre CC + trochę więcej obrażeń od Mao?

  • Obrażenia, CC, kradzież życia i duża mobilność?

Rozumiecie już?


Ale co do zmian – czy Volibear potrzebuje pełnego rewoka, minireworka czy może tylko dużej zmiany w “cyferkach” umiejętności?

Imo – zaznaczam, to moja opinia:

  • Rework na skalę WW/minirework na skalę Xina.

Voli jest teraz dość zaniedbany – i to przez graczy, i przez Riot. W morzu postaci, które robią wszystkie rzeczy lepiej niż Voli, to logiczne, iż miś Ligi jest w dość słabej kondycji.