League of Legends r.

Urgot dostanie wskaźnik egzekucji już niedługo, Cho i Garen ze zmianami?

Pamiętacie wcześniej mówiono o swoistym uproszczeniu gry? Oto i nadchodzące zmiany!

Przypomnienie odpowiedzi z Spytaj Riot:

Czemu Pyke ma wskaźnik, który pokazuje mu, kiedy jego superumiejętność zabije bohatera, a Darius czy Urgot nie mają?

Choć staramy się zachować równość i spójność jeśli chodzi o mechanikę wszystkich bohaterów, to robimy też często wyjątki od tej reguły.

Kiedy przychodzi nam podejmować takie decyzje, musimy wziąć pod uwagę każdy aspekt bohatera i pamiętać, żeby nie patrzeć na umiejętności w odosobnieniu. Każdy bohater (i każda umiejętność) ma swoje własne potrzeby i cele.

W przypadku Dariusa część jego gry opiera się o niewiadomą, czy jego superumiejętność zabije cel, czy nie. Dodaje to zaklęciu dreszczyk emocji i pozwala graczom na popisanie się umiejętnościami i stopniem opanowania bohatera, ponieważ wiedzą, który moment jest idealny na użycie ostatecznego ciosu.

Dla Pyke’a mieliśmy inny cel. Jednym z powodów, dla których dodaliśmy funkcję dzielenia się złotem, było społeczny zawór bezpieczeństwa. Nie chcieliśmy tworzyć niepotrzebnych spięć między członkami zespołu, bo wspierający zabiera całe złoto. Gdyby superumiejętność Pyke’a była trudna w efektownym użyciu, nie minimalizowalibyśmy tych spięć na tyle, na ile byśmy chcieli. Jest to też umiejętność mierzona, ponieważ chcieliśmy, żeby wrogowie mogli na nią zareagować, jak również, żeby Pyke czuł się fajnie, kiedy uda mu się zdobyć zabójstwo. Jeśli nie zabije przeciwnika, stawia go to w bardzo ryzykownej sytuacji, ponieważ miga do wroga, który wg planu miał być martwy. A ponadto Pyke jest bardzo delikatny w porównaniu z Dariusem czy Urgotem. Żyje na ostrzu noża. Musi natychmiastowo wiedzieć, czy jego superumiejętność kogoś zabije, ponieważ może to stanowić różnicę między jego własną śmiercią a pentakillem.

To wszystko razem sprawia, że nie chcieliśmy, żeby gracze Pyke’em musieli sami oceniać próg zdrowia wymagany do zabójstwa. Przechodzą już wystarczającą próbę umiejętności (zarówno przez to zaklęcie, jak i całą resztę jego zestawu).

Widzieliśmy to pytanie niejednokrotnie i wewnętrznie często się zastanawialiśmy też nad superumiejętnością Urgota. Nie sądzimy, żeby umiejętność oceny „No dobra, to chyba jest 25% zdrowia” była i dla niego szczególnie ważnym elementem. Dlatego w którymś z przyszłych patchów dodamy też taki sam wskaźnik egzekucji dla jego superumiejętności na paskach zdrowia jego przeciwników.

Gadanie gadaniem – a co ze zmianami?

Dostaliśmy kilka informacji od Meddlera, pierwsza z nich:

  • Niektóre postacie nie dostaną wskaźnika egzekucji

Zależy to od tego, czy egzekucja jest częścią “pokazania naszych umiejętności”, tutaj za przykład został wzięty ult Dariusa, który nie otrzyma żadnych zmian. Szczegółowe informacje macie powyżej.

Jednakże Urgot, otrzyma wskaźnik (więcej info powyżej).

Kiedy?

8.19 – Urgot, jeżeli to wypali, to następni w kolejce będą Cho i Garen z “Czarnymi Charakterami”.