r.

10 umiejętności, które mogą zmienić przebieg rozgrywki

"Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność" ~ Ben Parker. Jedna z tych umiejętności, źle użyta, może zakończyć grę - niekoniecznie korzystnie dla Was. Oto top 10 potężnych umiejętności. 

1. Jarvan(R) Cataclysm

JarvanIV0

Arena Śmierci. Szkoda tylko, że również dla Waszych sojuszników. Większość graczy wie o tym, że może zniszczyć mur, jeśli naciśnie się drugi raz [R]. Tylko niestety dalej pozostaje kilka osób, które dostają asysty za zabicie Was.

 

2. Blitzcrank(Q) Rocket Grab

Blitzcrank_Square_0
Kolejna potężna umiejętność. Zwykle jeden grab dobrego Blitzcranka = jeden kill dla Was. Prosta matematyka. Gorzej, jak Wasz robocik ma kłopoty z celnością. Wtedy już jeden grab, na przykład Amumu = 5 killi dla przeciwnej drużyny. Dobry Blitzcrank wygra grę. Zły… cóż…  Módlcie się, że jednak jest dobry.

 

3. Lee Sin(Q) Resonating Strike

LeeSinSquare

Sam Lee Sin nie jest aż taki mocny. Pierwsza część jego Q nie jest niczym szczególnym. Zwykła umiejętność rzucana. Za to druga część oddziałuje na każdego Lee Sina niczym syrena. Po prostu musicie nacisnąć [Q] jeszcze raz.

 

4. Bard(E) Magical Journey/(R)  Tempered Fate

Bard

Pamiętacie Arenę Śmierci? To tutaj macie tunele do niej. Wbrew opiniom, Bard jest dobrym supportem. Jego [R] i [E] może wygrać Wam TF, bo wyłączy najważniejszych przeciwników z rozgrywki i zostawi smaczne kąski, do których już podążacie tunelem. Módlcie się tylko, by nie trafić na Barda trolla, bądź co gorsze – złego Barda. Może chciał dobrze, rzucając na Ciebie ulta, gdy miałeś mało HP i Ignite’a na sobie, szkoda tylko, że nie widział goniącego Cię teamu. RIP.

 

5. Tahm Kench(W) Devour

Tahm_KenchSquare

Jego umiejętność pożerania świetnie sprawdza się w blokowaniu skillshotów. Z drugiej strony, gdy przeciwnik rzuci AOE w Twojego ADC, a Ty go pożresz, wtedy Ty też dostaniesz. Nie mówiąc już o “wypluwaniu” ADC w środek TF.

 

6.Kalista(R) Fate’s Call

Kalista_Square_0

Rzucanie Soraką w przeciwną drużynę nie zawsze prowadzi do czegoś dobrego. Gdyby to była Leona bądź Janna, to tak. Ale nie każdy support współgra z tą superumiejętnością. Użyte ofensywnie prowadzi do częstych przegranych.

 

7. Azir(E) Shifting Sands/(R) Emperor’s Divide

AzirSquare-1

Oglądacie LCS-y? To na pewno widzieliście zagrania dobrych Azirów. Połączenie tych dwóch umiejętności prowadzi zwykle do wygranej walki drużynowej bądź udanej ucieczki. Poza tym, nikt nie spodziewa się Azira, gdy nagle przylatuje do Ciebie nad ścianą z 3 wojownikami.

 

8.Janna(R) Monsoon

Janna_Square_0

Nie będę nawet tego komentował, to trzeba zobaczyć.

 

9.Thresh(Q) Death Leap

Thresh

Podobnie do Blitzcranka. Na dodatek, każdy, grając Threshem, choruje na syndrom Lee Sina. No po prostu musicie nacisnąć drugi raz to [Q].  Najgorsze jest to, że sojusznicy zawsze flashują od dobrych latarni, a klikają w te złe.

 

10. Sivir (R) On the Hunt

Sivir

Kiedy Sivir krzyczy, zwykle zwiastuje to początek walki drużynowej. Nie można winić drużyny za ich przyzwyczajenia. 4v5 to dosyć kiepski początek walk.

 

Co o tym sądzicie? Jeżeli macie jakieś swoje propozycje, to zapraszam do komentowania!

 

Źródło: nerfplz.com