Na wstępie muszę zaznaczyć, że ten tekst nie zawiera najtrudniejszych mechanicznie postaci. Lista ta opisuje bohaterów, których umiejętności i mechanika, nieprawidłowo odczytane lub wykorzystane przez sojuszników, mogą przyczynić się do przegranych teamfightów, co sprowadza się do flame’u oraz gorszej atmosfery. Kolejność losowa!
Bard
Bard jest trudnym supportem, zarówno pod względem mechanicznym, jak i strategicznym. Wielu pro graczy wypowiadało się na temat ogromnego potencjału tego bohatera, a mimo tego nie jest on częstym wyborem podczas mistrzostw. Nawet po wymasterowaniu nie jest on najlepszym pickiem na soloQ, zwłaszcza w niższych dywizjach. Tak jak samo [Q], oraz [W] nie mogą zaszkodzić drużynie, tak [R] i [E] wręcz przeciwnie. Pomyłka ultującego Barda może zrujnować cały teamfight, a stawiając [E] trzeba mieć na uwadze, że nie każdy sojusznik przemyśli, czy użycie tunelu będzie dobrym wyborem.
Thresh
Mechanika Thresha pozwala na wiele zagrań, jednak by w pełni wykorzystać mobilność [Q]+[W] potrzebna jest współpraca dwóch osób, na którą nie zawsze można liczyć w kolejce soloQ. Pickując mojego maina, często żałuję dokonanego wyboru, widząc, jak mój ADC ma problem z wycelowaniem prawym klawiszem myszy na latarnię [W] i zamiast tego decyduje się on na spalenie Flasha. Poniższy film doskonale opisuje, o co chodzi.
Blitzcrank
Postrach dolnej alei, Blitzcrank, to bohater czekający na okazję by przyciągnąć do siebie za bardzo wysuniętego nieszczęśnika z drużyny przeciwnej. Dobry grab zapewnia drużynie natychmiastowego killa i – co za tym idzie – łatwy 5v4 teamfight. Jednak umiejętność czasami wpada w kogoś innego… Na przykład takiego Amumu. Jedno nieprzemyślane lub źle trafione [Q] może przegrać całą grę.
Tahm Kench
Tahm Kench jest bohaterem granym zarówno na topie, supporcie i w jungli. Jego umiejętności dają wiele możliwości defensywnych, jak i ofensywnych. Jednak są dwie strony medalu. Nie raz widziałem Kencha ratującego przeciwnika, używając [W] na sojuszniku w nieodpowiednim momencie. Dodatkowo używając [R] można strategicznie odciąć ucieczkę przeciwnikom, jednak nie mamy wpływu na to, kto do nas “dołączy”. Można również paść ofiarą trollowania, jak na filmiku poniżej.
Ryze
Oczywiście nie mogło zabraknąć Ryze’a po reworku! Nowy ult daje niesamowite możliwości, jednak nie zawsze cel użycia go jest oczywisty. Grając na soloQ musimy pamiętać, że pozostali gracze nie wiedzą, co zamierzamy zrobić, a mają tylko chwilę na reakcję. Błąd może okazać się fatalny w skutkach (R.I.P. promo).
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]