Uaktualnienie 5.7 nie wprowadziło diametralnych zmian w rozgrywce, ani w balansie bohaterów. Nadszedł czas, aby po raz kolejny sporządzić tier listę bohaterów na pozycji "Support". Zestawienie zaprezentujemy Wam w nowej formie tabeli
Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego jeśli masz inne zdanie, to proszę o zachowaniu kultury w komentarzach.
Zapoznaj się również z naszymi innymi tier listami i counterpickami:
- Counterpicki – Patch 5.7
- Idealne Buildy dla każdego bohatera – Patch 5.7
- Tier Lista – Jungle – Patch 5.7
- Tier Lista – Top Lane – Patch 5.7
- Tier Lista – Mid Lane – Patch 5.7
- Tier Lista – AD Carry – Patch 5.7
Tier I
[table “” not found /]- Lulu – dobra, jeśli przeciwny team posiada twardą inicjację lub kompozycje bazującą na obrażeniach AoE, dzięki swojemu [R] i tarczy zapewnia przeżycie focusowanemu celowi
- Morgana – idealna przeciwko 2x AP, posiada wysokie obrażenia obszarowe. Dobrze trafione [Q] przesądza o wygranej na linii oraz w teamfightach
- Nami – postać dla wymagających, najlepiej się sprawdza, gdy w zespole posiadamy już inicjatora, dobra z ADC, który nie posiadają silnego early game dzięki zapewnieniu im leczenia
- Nautilius – po ostatnich buffach wydaje się również dobry w roli supporta, za pomocą umiejętności biernej i dużej ilości CC bardzo dobrze będzie chronił AD Carry
- Thresh – jego skillset posiada dosłownie wszystko co czyni go dobrym supportem – inicjacja, ochrona carry, tarcza, latarnia.
Tier II
[table “” not found /]- Alistar – problemem byczka jest to, że albo ruszy na przeciwnika albo stoi twardy przy swoim carry. Nie może on pełnić jednocześnie funkcji defensywnej i ofensywnej jednocześnie, należy uważnie go dobierać do kompozycji teamu
- Annie – niezwykłe obrażenia i potencjał do slowballowania. Dobrze sprawdza się w kompozycjach AoE
- Blitzcrank – Nerf na [W] jest bardzo bolesny, jest nim ciężej łapać przeciwnika na samej linii jak i teamfightach czy przy pogoniach wroga
- Braum – uniwersalny do każdej kompozycji, potrafi zarówno chronić swojego carry jak i wspomagać inicjację. Jego problemem jest tragiczny laning
- Janna – przez długi okres była niezdecydowane Tier I pickiem – niestety dostała łącznie 9 nerfów, które przyczyniły się do tego, ze obcnie jest nad
- Leona – dobry pick na solo Q, jej inicjacja jest zabójcza na nieogarniętych wrogów. Daje również możliwość “stopmu” samej linii przeciwko niemobilnym ADC
Tier III
[table “” not found /]- Nunu – dobry, jeśli nasz AD Carry bazuje na AS, jednak warto chyba go lepiej posłać do jungli. Mało oferuje w fazie laningu
- Karma – dzięki swojej tarczy wzmocnionej [R] jest idealna do kontrowania kompozycji AoE
- Soraka – podobnie jak Karma, dobra jako kontra na teamy zadające obszarowe obrażenia, należy tylko pamiętać, że leczenie jest skuteczniejsze tym im więcej odporności posiadają nasi współtowarzysze – wtedy takie wyleczone 300 HP o wiele lepiej się skaluje
- Sona – jeśli Wasz team bazuje na combo będzie ona idealna do samej inicjacji lub tak zwanego follow-upa. Należy tylko uważać w early game z racji jej kruchości
- Zyra – wasz team opiera się na combo? [E] i [R] są doskonałymi follow-upami, aby je przedłużyć
Tier IV
[table “” not found /]- Bard – nie mówię, że jest zły, niestety na obecną chwilę inny gracze nie rozumieją mechaniki jego działa i nie potrafią go właściwie wykorzystać. Zazwyczaj bywa tak w przypadku nowych bohaterów. Myślę, że nie tyle trzeba mu buffów co po prostu czasu
- Taric – nawet nie wiecie jak go lubię, jednak niestety fajny tylko jako kontra na 4xAD Teamy
- Zilean – totalnie skaszaniony rework Riotu. Niestety obecnie bezużyteczny
Freak
W tym tierze znajdują się mniej typowe postacie, które jednak w odpowiednich zestawieniach sprawują się doskonale. Jak to się mówiło? – „Jeśli jesteś wystarczająco odważna, to wszystko może być dildo (supportem)”. Z czasem każdy z nich może przeciąć rolę AP Carry, jeśli uda mu się złapać kilka zabójstw
- Brand
- Fiddlesticks
- Lux
- Vel’Koz