r.

Tier List Mid Lane – Patch 5.18

Uaktualnienie 5.18 nie wprowadziło diametralnych zmian w rozgrywce ani w balansie bohaterów. Nadszedł czas, aby po raz kolejny sporządzić tier listę bohaterów na pozycji "mid lane". 

Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego – jeśli masz inne zdanie – to podziel się nim w komentarzach, pamiętając jednak o zachowaniu kultury.

 

Tier I

[table “” not found /]
  • Ahri – idealny wybór na solo Q. Pełni ona nadal rolę zabójcy, jeśli kogoś złapie na wykroku. Należy również pamiętać, że oprócz tego oferuje ona ogromne obrażenia AoE. Po 6 poziomie niemożliwa do złapania; dzięki skokom ma ogromny potencjał do outplayowania wrogów ze skillshotami.
  • Annie – wiele osób powie, że pick dla “noobów”, a według mnie – nic bardziej mylnego; sprawdza się niemalże w każdej kompozycji, oferuje ogromne obrażenia oraz CC dla zespołu.
  • Diana – zgodnie z przewidywaniami, które wysunąłem w ostatniej liście, wspięła się ona na sam szczyt. Oferuje ona niesamowity stosunek obrażeń do wytrzymałości i mobilności. Bardzo dobrze sprawdza się przeciwko mało mobilnym carry.
  • Lux – jeden buff, drugi, trzeci sprawiły, że stała się ona prawdziwym postrachem na solo Q. Obecnie jedynie powstrzymać mogą ją bohaterowie z dużym potencjałem do pushu – jedyną wadą Lux jest słaby waveclear. Dzięki wzmocnieniu [Q] jest również mocna w late game, które dotychczas było jej słabym punktem.
  • Lissandra – wydaje się, że wróciła do łask nie z powodu buffu [R], a z racji zmiany mety; jest jednym z magów, który najlepiej radzi sobie z Juggernautami. Jej CC jest nie do przeceniania w mid oraz late game.
  • Twisted Fate – kolejny wybór, który nie spodoba się większości czytelników. TF jest coraz częstszym wyborem zarówno na scenie e-sportowej, jak i solo Q. Z Ghostem/LB/LE/Runami na MS potrafi on wyłapać każdego wroga na wykroku. W połączeniu z silnym gankerem wywiera ogromną presję na przeciwniku w early oraz mid game. W late oferuje bardzo cenny poke.
  • Viktor – mimo nerfu zostawiam go tutaj, jest nadal bardzo dobrym, uniwersalnym pickiem z ogromnymi obrażeniami.
  • Zilean – tu pewnie niektórzy urwą mi głowę. Tak po części, wrzucenie go do T1 jest bardzo subiektywne, jednak moim zdaniem – ma na to uzasadnienie. Dlaczego go tutaj umieszczam? Z dwóch powodów: po pierwsze – jak Lissandra, niesamowicie dobrze radzi on sobie z Juggernautami; po drugie – po nerfie przedmiotów na pancerz AD Carry ponownie odgrywają znaczącą rolę w drużynie, a nic nie wspomaga ich tak, jak utility mag z mid lane.
  • Zyra – zmiany w jej sadzonkach są znakomite! W końcu nie przestają atakować oraz się nie bugują! Sprawia to, że jest ona świetna dla zespołu za sprawą obrażeń i ogromnego CC. Osobiście polecam granie na niej z “wyczerpaniem” zamiast “podpaleniem” – dlaczego? Wróg uwięziony między roślinkami otrzyma więcej obrażeń od nich, aniżeli z ignite.

 

 Tier II

[table “” not found /]
  • Brand – sprawdza się przede wszystkim w kompozycjach obszarowych. Castowanie jego umiejętności chwilkę trwa i ich efekty/obrażenia są zależne od siebie. Jednak jak mu wyjdzie to… „kyrie eleison”. Zyskał niezwykle na zmianach Rylai oraz Maski.
  • Anivia – Anivia w dobrych rękach sieje pogrom, początek gry jednak bywa dość ciężki. Idealnie nadaje się do bronienia pod wieżą, jak i świetnie pasuje do kompozycji teamów bazujących na AoE. Sprawdzi się też w walkach w wąskich ścieżkach jungli.
  • Cho’Gath – Niezły przeciwko zabójcom. Jeśli nie dostanie ogromnego stopmpa w early game, staje się niemalże nieśmiertelny do końca gry.
  • Fiora – sprawdza się nieźle również na środkowej alei, ponieważ ripostą może zablokować niemalże każde combo. Wymaga jednak niemałych umiejętności, a ostatnie nerfy sprawiają, że nieco później rozpoczyna swój powerspike.
  • Fizz – po nerfie jego wersji na AD/AS ponownie wydaje się mocniejszy na środkowej alei.
  • Lulu – po raz kolejny Lulu zaczyna być grana na środkowej oraz górnej alei. Jeśli posiadamy w zespole Hyper ADC i kogoś do peelowania, to dobranie Lulu do tej kompozycji jest zabójczo skuteczne.
  • Katarina – wiele osób mówi, że jest łatwa do skontrowania. Po części mają rację, jednak nie do końca. Katarinę, za pomocą odpowiednich bohaterów oraz zagrań, da się z pewnością upilnować na samej linii. W przypadku walk drużynowych sprawa jest trudniejsza. Nie zawsze wszyscy mogą mieć wysoki poziom HP, czasem decydujące o przerwaniu jej [R] CC akurat może być na cooldownie, bądź zostać wykorzystane na innego wroga. Na szczęście, przez wzrost ogólnej wytrzymałości kompozycji drużyn jest ona mniej groźna aniżeli wcześniej.
  • Kog’Maw – prawdziwa bestia w late game; posiada AP przeliczniki oraz magiczne obrażenia na wszelkich umiejętnościach. Dosłownie spala bohaterów z dużą ilością HP. Znalazłby się on zdecydowanie w T1, gdyby była to lista do gier premade, jednak na solo Q może mu czasem zabraknąć czasu gry, aby zdobyć wystarczającą ilość przedmiotów.
  • Mordekaiser – w tym uaktualnieniu dodano mu możliwość rzucenia na siebie [W], więc ponownie może być grany na alejach solo. Musimy tylko uważać, aby nie trafić na mid lanera z dużym zasięgiem.
  • Orianna – jest ona dość uniwersalnym wyborem, który spisuje się poprawnie w każdej kompozycji teamu. Posiada zarówno właściwości ofensywne, jak i defensywne. Dzięki tym drugim idealnie nadaj się do kompozycji chroniących swojego AD Carry.
  • Talon – jeśli w zespole brakuje obrażeń fizycznych, to Talon jest idealnym wyborem. Posiada on ogromny potencjał do snowballowania i jeden z najmocniejszych power spike’ów ze wszystkich bohaterów w mid game.
  • Swain – okazuje się, że nieźle sobie również radzi na środkowej alei; jeśli tylko złapie feed, to jest nie do zabicia przez resztę gry, najbardziej porównałbym jego zastosowanie w zespole do Cho’Gatha.
  • Vladimir – podobnie jak w przypadku Swaina, oprócz górnej alei pojawia się na mid lane, gdzie od mid game staje się prawdziwym Hyper AP Carry.
  • Xerath – ogromny poke wygrywający gry.
  • Yasuo – coraz bardziej popularny zarówno na midzie, jak i na topie. Według mnie, balansuje między TII i TIII. Jest to pick “all or nothing”.
  • Veigar – ostatnie buffy w końcu sprawiły, że jest łatwiejszy w zastosowania, posiada potencjał na TI.
  • Vel’koz – miłe buffy sprawiły, że łatwiej trafić jego [Q], a zarazem całym combo.
  • Zed – nadal mocny bohater, jednak nerfy zepchnęły go z TI.
  • Ziggs – po małych buffach powoli zaczyna deptać po piętach Xerathowi; możemy tu zaobserwować zwiększenie popularności Ziggsa.

 

Tier III

UWAGA! TIER III TO NADAL BARDZO DOBRE POSTACIE!!!

[table “” not found /]
  • Azir – niestety kilka nerfów sprawiło, że nie jest tak silny, jak wcześniej, szczególnie na solo Q.
  • Cassiopeia – typowy „Hyper” AP Carry idealny do late game. Jeśli uda się jej zabić przeciwnika, bez problemu zrobi to kolejny, kolejny i kolejny raz. Jednak nie ma róży bez kolców – przez swoją kruchość może również negatywnie snowballować.
  • Ekko – niezwykle irytujący, jednak nie zawsze skuteczny, postać tricky dająca mnóstwo frajdy.
  • Ezreal – niestety czasy Runglaive i Luden’s Echo nie wrócą. Obecnie przeciętniak.
  • Jayce – łatwy do kontrowania, potrzebuje zbyt dużo czasu, aby się rozkręcić.
  • Kayle – skuteczna w kompozycjach chroniących swojego carry, być może po nerfie Devourera (5.19) będzie częściej widywana na midzie i topie.
  • Galio – nie masz flasha = czekasz, czekasz…
  • LeBlanc – mocne early oraz mid, niestety w late game jest niezwykle ciężko coś ugrać.
  • Karthus – od dłuższego czasu z Karthusem jest pewien problem – jest to całkowita nieobliczalność. Może on snowballować pozytywnie oraz negatywnie, a jego skuteczność jest uzależniona od zbyt wielu czynników, aby znalazł się wyżej w tier liscie.
  • Kassadin – przypadkiem pominięty w poprzednich listach. Umieszczam go w TIII – póki co, bohater nieoferujący nic ciekawego.
  • Malzahar – na solo Q wydaje się on być dość mocnym pickiem w szczególności, gdy jego [R] czasem będzie wykorzystane w celach defensywnych. Najlepiej sprawuje się on jednak z kompozycjach z twardą inicjacją.
  • Master Yi – szalony pick, jednak dość skuteczny w odpowiednio dobranej kompozycji.
  • Syndra – po usunięciu DFG nie tak dobra, jak wcześniej, jednak nadal pełni swoją rolę.
  • Tryndameree – podobnie jak Master Yi.
  • Varus – na solo Q może dostać zbyt łatwo stompa, na premade z pewnością o wiele bardziej użyteczny.

 

Tier IV

[table “” not found /]
  • Akali – niestety, szczególnie ciężko nią coś ugrać w obecnej mecie ze stackowaniem HP.
  • Heimerdinger – specyficzny pick dla „freakow”. Nie jest zły, jednak gracze nie rozumieją jego mechaniki i niezwykle ciężko w takim przypadku jest wykorzystać jego potencjał.
  • Urgot – niestety, idzie w ponowne zapomnienie.
  • Ryze – nerfy go zabiły – RIP.

 

Better Other Role/LCS Tier

KennenGragas_Square_0KarmaMorganaNidaleeSquare

  • Kennen – lepszy na Top Lane.
  • Gragas – lepszy na Top Lane/Jungle.
  • Karma – lepsza na Top Lane/Support.
  • Morgana – lepsza na Top Lane/Support.
  • Nidalee – lepsza na Jungle.
  • Ryze – lepszy na Top Lane.